Субота, 28 листопада 2020 |

поділитися у соціальних мережах:

 

Новини

Національний банк України презентував майбутні зміни у банкнотно-монетному ряді гривні, спрямовані на подальше впорядкування готівкового обігу національної валюти та спрощення розрахунків.

Зокрема, йдеться про такі кроки регулятора з оптимізації готівкового обігу:

  • Монети номіналом 25 копійок та усі банкноти гривні старих зразків, уведені в обіг до 2003 року, перестають бути засобом платежу під час здійснення розрахунків готівкою та будуть вилучені з обігу з 01 жовтня 2020 року.
  • Національний банк буде активніше виводити з обігу паперові банкноти 1 і 2 гривні і монети 1 гривня зразка 1996 року, замінюючи їх на відповідні обігові монети зразка 2018 року.

У результаті банкнотно-монетний ряд гривні скоротиться із 17 номіналів до 12. Усього в ньому залишиться 6 номіналів монет та 6 номіналів банкнот, що відповідає міжнародній практиці. Він стане впорядкованим та зручним", – наголосив заступник Голови Національного банку.

Про ключові причини вилучення з обігу:

Cпрощення та зручність розрахунків готівкою

Монети номіналом 25 копійок зараз не розмінюються через вилучення з обігу монет номіналами 1, 2 та 5 копійок, що відбулося торік. Завдяки їхньому вилученню з обігу ця проблема вирішиться.

Вилучення з обігу монет номіналом 25 копійок спростить готівкові розрахунки. Воно не матиме впливу на інфляцію, оскільки за відсутності монет номіналом 25 копійок під час готівкових розрахунків можуть застосовуватися правила заокруглення загальних (у чеку) сум розрахунків готівкою  за товари, роботи чи послуги (до сум, кратних 10 копійкам)*.

Банкноти старого зразка, введені у обіг до 2003 року, уже майже не виконують свою функцію платіжного засобу. Зараз у обігу їх залишається близько 1,8% від загальної кількості банкнот в обігу. Упродовж трьох останніх років їхній обсяг в обігу майже не змінився. Тобто громадяни ними майже не розраховуються, ці банкноти не інкасуються і до банків не надходять. Їхнє вилучення з обігу не завдасть незручностей громадянам, водночас бізнесу та державі принесе користь. 

Позитивний економічний ефект

Витрати держави та учасників готівкового обігу на виготовлення, оброблення, транспортування, зберігання банкнот і монет тепер знизяться.

Підвищення якості готівки у обігу

Для Національного банку важливо, щоб національна валюта, яка перебуває в обігу, була надійною та якісною. Українці мають бути впевнені, що готівка отримана у торговельній мережі, касі банку або в його банкоматах дійсно платіжна та абсолютно придатна до обігу.

Крім того, надто велика різноманітність банкнот і монет призводить до плутанини в гаманцях та зайвого часу під час здійснення розрахунків.

Вилучення з обігу застарілих банкнот попередніх поколінь та поступова заміна зношених банкнот номіналом 1 та 2 гривні та обігових  монет номіналом 1 гривня, виготовлених до 2018 року, на металеві монети підвищать захист і якість грошей та зроблять розрахунки комфортними і зручними.

Про терміни та механізми вилучення:

Як зауважив директор Департаменту грошового обігу Національного банку Віктор Зайвенко, монети номіналом 25 копійок та усі старі банкноти, уведені в обіг до 2003 року, перестануть бути платіжним засобом в Україні майже через місяць – з  01 жовтня 2020 року.

"З цієї дати їх не прийматимуть під час розрахунків готівкою за товари та послуги, а Національний банк вилучатиме їх з готівкового обігу. Тобто з 01 жовтня 2020 року усі магазини, ресторани, сфера побуту мають припинити їх приймати, а залишки таких монет і банкнот – до 16 жовтня здати до кас банків України для зарахування на рахунки", – пояснив він.

Водночас громадяни зможуть без обмежень та безкоштовно обміняти монети номіналом 25 копійок та старі банкноти, уведені в обіг до 2003 року, на монети та банкноти інших номіналів і зразків упродовж наступних трьох років:

  • в усіх українських банках – упродовж одного року з дати вилучення їх з обігу – до 30 вересня 2021 року включно;
  • у Національному банку та уповноважених банках (Ощадбанк, ПриватБанк, Райффайзен Банк Аваль, ПУМБ) – упродовж трьох років з дати вилучення їх з обігу – до 30 вересня 2023 року включно.

Крім того, Національний банк з 01 жовтня 2020 року розпочне активніше вилучати з обігу банкноти номіналом 1 і 2 гривні зразків 2003–2007 років та обігові монети номіналом 1 гривня старого зразка, виготовлені до 2018 року (золотистого кольору). Потрапляючи в банки, вони не будуть більше повертатися в обіг, а вилучатимуться та передаватимуться до Національного банку.

Проте, на відміну від застарілих банкноти та монет номіналом 25 копійок, банкноти номіналом 1 і 2 гривні зразків 2003–2007 років та монети номіналом 1 гривня старого зразка, виготовлені до 2018 року, поки що залишаться дійсним платіжним засобом. Ними можна буде розраховуватися, їх не потрібно спеціально обмінювати. Водночас поступово в обігу їх ставатиме дедалі менше, а їхнє місце займуть відповідні "сріблясті" монети номіналом 1 та 2 гривні зразка 2018 року випуску.

З початку року від платників Київщини надійшло 8,5 млрд грн ПДФО, - Олександр Загорський

За період січень-серпень платники Київщини перерахували до зведеного бюджету 8,5 млрд грн податку на доходи фізичних осіб. Про це повідомив в.о. начальника ГУ ДПС у Київській області Олександр Загорський. Зокрема, він зазначив, що з загальної суми до Державного бюджету спрямовано 2,1 млрд грн, що на 6% або 124,7 млн грн більше, аніж у відповідному періоді торік.

Місцеві бюджети області, у свою чергу, отримали 6,4 млрд грн. Цей показник також зріс на 6%, що у грошовому еквіваленті дорівнює 374,1 млн грн додаткових коштів.  

Нагадуємо, ПДФО сплачується із розрахунку 18 відсотків від нарахованого доходу та застосовується майже для всіх видів доходів громадян: зарплати, стипендії, заохочувальні виплати, виплати за договорами цивільно-правового характеру тощо.

Водночас, ГУ ДПС у Київській області повідомляє, що Законом України від 16.01.2020  № 466-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві» (далі – Закон № 466) передбачено низку змін до Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VІ (далі – ПКУ), які стосуються податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО), а саме:

Не оподатковуються ПДФО (ст. 164 - ст.165 ПКУ):

- відшкодування моральної шкоди в розмірі, визначеному рішенням суду, але не вище чотирикратного розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року;

- суми пенсій, розмір яких перевищує 10 розмірів прожиткового мінімуму;

- сума страхових (регламентних) виплат, страхових відшкодувань, що здійснюються Моторним (транспортним) страховим бюро України (сума не може перевищувати розмір шкоди, фактично заподіяної вигодонабувачу (бенефіціару), що визначається за звичайними цінами на дату такої страхової виплати).

Зміни в оподаткуванні продажу нерухомості:

- оподаткування за ставкою 18% доходу, отриманого платником податку від продажу протягом звітного податкового року третього та наступних об’єктів нерухомості.

Перший об’єкт на рік залишається за нульовою ставкою, другий – за ставкою 5% (п.172.2 ст.172 ПКУ) ;

- звільняється від сплати 5% ПДФО під час продажу об’єкт незавершеного будівництва за умови перебування такого майна у власності платника податку понад три роки (п.172.1 ст.172 ПКУ) .

Відповідальність за неподання (несвоєчасне подання) форми №1ДФ.

За неподання, подання з порушенням встановлених строків, подання не в повному обсязі, з недостовірними відомостями або з помилками податкового розрахунку за формою №1ДФ застосовується штраф в розмірі 1020 грн (було 510 грн), за повторне порушення протягом року – 2040 грн (було 1020 грн).

ГУ ДПС у Київській області

 

З початку року власники нерухомості сплатили до місцевих бюджетів Київщини 329,8 млн грн

З початку року власники нерухомого майна, відмінного від земельної ділянки, сплатили до місцевих бюджетів Київщини 329,8 млн грн. Про це повідомив в.о. начальника ГУ ДПС у Київській області Олександр Загорський. Він підкреслив, що цей показник зріс на 16% або 46 млн грн порівняно з відповідним періодом минулого року.

Загорський зазначив, що юридичні особи перерахували до скарбниць територіальних громад 217,9 млн грн, на 11% або 21,2 млн грн збільшивши суму надходжень відповідно до аналогічного періоду 2019 року. У свою чергу, фізичні особи сплатили 112 млн грн. із темпом приросту до попереднього року 28% відсотків. При цьому сума додаткових для бюджетів коштів складає 24,8 млн грн.

Нагадаємо, що податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки сплачують власники об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, а базою оподаткування є загальна площа об’єкта житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі його часток.

ГУ ДПС у Київській області

 

Як скасувати реєстрацію ПРРО?

Головне управління ДПС у Київській області повідомляє, що реєстрація ПРРО діє до дати скасування, яка здійснюється шляхом виключення ПРРО з Реєстру програмних реєстраторів розрахункових операцій та закриття фіскального номера, який не підлягає використанню надалі.

Порядок скасування реєстрації ПРРО встановлено розд. III Порядку реєстрації, ведення реєстру та застосування програмних реєстраторів розрахункових операцій, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 23.06.2020 №317 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 14 червня 2016 року №547» (далі – Порядок № 317).

Реєстрація ПРРО скасовується на підставі Заяви про реєстрацію програмних реєстраторів розрахункових операцій за формою № 1-ПРРО (ідентифікатор форми J/F 1316602) (додаток 1 до Порядку № 317) (далі – Заява) з позначкою «Скасування реєстрації», яка подається засобами Електронного кабінету чи засобами телекомунікацій, або на підставі Повідомлення про виявлення несправностей програмного реєстратора розрахункових операцій за формою № 2-ПРРО (ідентифікатор форми J1316701) (додаток 2 до Порядку № 317) з позначками «несправність» або «крадіжка пристрою чи компрометація ключа».

До подання Заяви про скасування реєстрації ПРРО суб’єкт господарювання має забезпечити передачу всіх копій створених ПРРО розрахункових документів з присвоєними їм у режимі офлайн фіскальними номерами до фіскального сервера, електронних фіскальних звітних чеків та повідомлень, передбачених Порядком №317.

Пунктом 3 розд. III Порядку №317 передбачено, що реєстрація ПРРО скасовується автоматично фіскальним сервером, якщо:

 - до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань внесено запис про державну реєстрацію припинення юридичної особи або державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця;

- щодо господарської одиниці, де використовується ПРРО, суб’єкт господарювання повідомив про такий об’єкт оподаткування контролюючий орган відповідно до вимог п.63.3 ст.63 Податкового кодексу України як про закритий або такий, що не експлуатується суб’єктом господарювання;

  -   щодо суб’єкта господарювання наявне судове рішення, що набрало законної сили, про ліквідацію у зв’язку з банкрутством або про припинення, що не пов’язане з банкрутством, про визнання недійсними установчих документів;

 -    стосовно фізичної особи – підприємця наявні дані про те, що особа померла, оголошена померлою, визнана недієздатною або безвісно відсутньою, чи її цивільну дієздатність обмежено;

-     суб’єкта господарювання знято з обліку в контролюючих органах у інших випадках, передбачених ст. 67 ПКУ та Законом України від 15.03.я 2003 року № 755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» із змінами та доповненнями.

     Повідомлення про скасування реєстрації ПРРО направляється суб’єкту господарювання засобами Електронного кабінету із зазначенням підстав (п. 4 розд. III Порядку № 317).

ГУ ДПС у Київській області

 

Як здійснюється перехід на спрощену систему оподаткування (щорічне підтвердження статусу платника єдиного податку) сільськогосподарськими товаровиробниками?

Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що для переходу на спрощену систему оподаткування зі сплатою єдиного податку, встановленого для четвертої групи, або щорічного підтвердження статусу платника єдиного податку четвертої групи, сільськогосподарські товаровиробники – юридичні особи не пізніше 20 лютого поточного року подають:

- загальну податкову декларацію з податку на поточний рік щодо всієї площі земельних ділянок, з яких справляється податок (сільськогосподарських угідь (ріллі, сіножатей, пасовищ, багаторічних насаджень), та/або земель водного фонду внутрішніх водойм (озер, ставків та водосховищ), – контролюючому органу за своїм місцезнаходженням (місцем перебування на податковому обліку);

-     звітну податкову декларацію з податку на поточний рік окремо щодо кожної земельної ділянки – контролюючому органу за місцем розташування такої земельної ділянки (юридичні особи);

-     розрахунок частки сільськогосподарського товаровиробництва (юридичні особи) – контролюючим органам за своїм місцезнаходженням та/або за місцем розташування земельних ділянок за формою, затвердженою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної аграрної політики, за погодженням із центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику;

- відомості (довідку) про наявність земельних ділянок – контролюючим органам за своїм місцезнаходженням та/або за місцем розташування земельних ділянок.

У відомостях (довідці) про наявність земельних ділянок зазначаються дані про кожний документ, що встановлює право власності та/або користування земельними ділянками, у тому числі про кожний договір оренди земельної частки (паю).

Сільськогосподарські товаровиробники – юридичні особи, утворені протягом року шляхом злиття, приєднання або перетворення, подають протягом 20 календарних днів місяця, що настає за місяцем його утворення, до контролюючих органів за своїм місцезнаходженням та за місцем розташування земельних ділянок декларацію з податку за період від дати утворення до кінця поточного року для набуття статусу платника податку, а також усіх прав і обов’язків щодо погашення податкових зобов’язань або боргів, які передані йому як правонаступнику.

У разі, якщо останній день строку подання податкової декларації припадає на вихідний або святковий день, то останнім днем строку вважається операційний (банківський) день, що настає за вихідним або святковим днем.

ГУ ДПС у Київській області

22 вересня о 10:40 до оперативно – диспетчерської служби Ірпінського району надійшло повідомлення від місцевих жителів про горіння торф’яного поля на заплаві р. Бучанка.

За даною адресою було направлено  рятувальників 35-ДПРЧ м. Буча. Пожежу вдалось локалізувати о 14:45 та повністю ліквідувати процес горіння о 17:20 – 22 вересня. У результаті пожежі вогнем знищено торф’яне поле окремими осередками на загальній площі 0,005 га. На ліквідацію пожежі залучались 1 пожежно-рятувальні автомобіль, 1 переносна мотопомпа та 4 чоловік особового складу.

Торф’яні пожежі найчастіше трапляються в місцях залягання торфу й виникають з причин неправильного поводження з вогнем, від розрядів блискавок чи самозаймання. Торф схильний до самозаймання, яке може статися при температурі вище 50 °C.

Скажіть, хіба не всі знають, що спалювати суху траву, стерню вкрай шкідливо і небезпечно?

Економічний збиток від деградації земель, пожеж у лісах та на торфовищах обчислюється мільярдами. Ну, тобто, ніби як всі повинні знати, що траву палити не можна. Безглуздо – це раз. Шкідливо – це два. Просто небезпечно – це три.

Характерними ознаками торф’яної пожежі є запах гарі, місцями з під землі просочується дим, а сама земля гаряча. Такі пожежі є вкрай небезпечні та шкідливі, адже супроводжуються значним виділенням токсичних речовин, а торф вигоряє зсередини, утворюючи пустоти, в які легко можна провалитися, температура ж в товщі торфу, охопленого пожежею, подекуди сягає більше тисячі градусів. На території торф’яної пожежі можливі раптові прориви вогню з під землі. Протягом останніх десятиріч спостерігається значне підвищення температурного режиму на території усієї України. Середньодобова температура в літку перевищує +300С, що сприяє виникненню пожеж в природних екосистемах та розповсюдженню їх на значні площі. 

Торф’яні пожежі рухаються повільно, по декілька метрів на добу, і відзначаються тим, що їх майже неможливо згасити. Головним способом гасіння підземної торф’яної пожежі є обкопування території огороджувальними канавами. Саму пожежу гасять шляхом перекопування палаючого торфу і заливання його великою кількістю води. Оскільки температура в товщі торфу, охопленого пожежею, більше тисячі градусів, вода, яка потрапляє на зону горіння згори, випаровується, не встигаючи досягнути вогнища. Для ліквідації торф’яної пожежі необхідні дуже великі обсяги води.

При задимленні атмосферного повітря населених пунктів у результаті масових торф’яних пожеж рекомендується:

  • Намагатися уникати тривалого перебування на відкритому повітрі рано вранці (у повітрі знаходиться максимальна кількість смогу) та у найспекотніший час доби. 
  • Слід тримати вікна зачиненими, особливо вночі і рано вранці. При відкритті вікон завішувати вікна, кватирки зволоженою тканиною і періодично її змінювати.
  • По можливості використовувати у побуті та на робочих місцях системи кондиціонування та очищення повітря.
  • Збільшити споживання рідини

 

 

З початку року платники Київщини сплатили 984,2 млн грн земельного податку

 За повідомленням в.о. начальника ГУ ДПС у Київській області Олександра Загорського, землекористувачі та орендарі перерахували до місцевих бюджетів 984,2 млн грн плати за землю, що на 2% або 17,6 млн грн перевищує надходження січня-серпня 2019 року.

Зокрема, з початку року юридичні особи сплатили 815,4 млн гривень, що на 5 мільйонів гривень більше за минулорічний показник. У свою чергу, фізичні особи спрямували до бюджетів територіальних громад 169 мільйонів гривень, збільшивши суму відрахувань на 8% або 12,7 млн грн.  

Найбільші суми забезпечили платники, зареєстровані на територіях Бориспільського управління – 167,4 млн грн, Білоцерківського та Києво-Святошинського: 162 та 134 млн грн відповідно.

Звертаємо увагу, що  фізичні особи, у разі проживання у сільській (селищній) місцевості, вони можуть сплачувати податки і збори через каси сільських (селищних) рад, або рад об’єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, за квитанцією про прийняття податків і зборів, форма якої встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики – це встановлено п.57.5 ст.57 ПКУ.

Реквізити рахунків для зарахування доходів до державного та місцевих бюджетів  платники податків Київщини можуть на офіційному субсайті ГУ ДПС у Київській області за посиланням: http://kyivobl.tax.gov.ua/byudjetni-rahunki/.

Дізнавайтеся про всі новації податкового законодавства на офіційній сторінці ГУ ДПС у Київській області у мережі Facebook за посиланням www.facebook.com/tax.kyiv.oblast

ГУ ДПС у Київській області

 

Переобладнали автомобіль на «біопаливо» – маєте право на податкову знижку

 

Право платника податку на податкову знижку регламентовано статтею 166 Податкового кодексу України Зокрема, до витрат, дозволених до включення до податкової знижки  належить сума коштів, сплачених платником податку у зв’язку із переобладнанням транспортного засобу, що належить платникові податку, з використанням у вигляді палива моторного сумішевого, біоетанолу, біодизелю, стиснутого або скрапленого газу, інших видів біопалива.

Для отримання податкової знижки потрібно подати до 31 грудня поточного року декларацію про майновий стан і доходи та  копії документів, які підтверджують витрати, понесені для переобладнання транспортного засобу: квитанції, фіскальні або товарні чеки, прибуткові касові ордери, копії договорів, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і їх покупця (отримувача). У цих документах обов’язково повинно бути відображено вартість товарів (робіт, послуг) та строк їх продажу (виконання, надання). також необхідно надати сертифікат відповідності для транспортного засобу, що був переобладнаний, та свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу (технічний паспорт).

Податкова декларація подається платниками податків  за місцем своєї податкової адреси в один із таких способів (за вибором):

  • особисто або уповноваженою на це особою;
  • надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення. Звертаємо увагу, що у разі надсилання податкової декларації поштою, платник податку зобов’язаний здійснити таке відправлення не пізніше ніж за п’ять днів до закінчення граничного строку подання податкової декларації,  а при поданні податкової декларації в електронній формі, - не пізніше закінчення останньої години дня, в якому спливає такий граничний строк;
  • засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів щодо електронного документообігу. При направленні декларації засобами електронного зв’язку громадяни можуть скористатися електронним сервісом в «Електронному кабінеті», який передбачає часткове автоматичне заповнення декларації на підставі облікових даних платника, відомостей щодо нарахованих (виплачених) доходів, наявних в Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків та відомостей щодо об’єктів нерухомого (рухомого) майна.

Дізнавайтеся про всі новації податкового законодавства на офіційній сторінці ГУ ДПС у Київській області у мережі Facebook за посиланням www.facebook.com/tax.kyiv.oblast

ГУ ДПС у Київській області

 

Вартість поточного ремонту  вантажного автомобіля, використовуваного в господарській діяльності ФОП загальної системи,

включається до складу витрат

 

Головне управління ДПС у Київській області інформує, що оподаткування доходів фізичних осіб – підприємців визначене ст. 177 Податкового кодексу України, якою встановлено, що об’єктом оподаткування є чистий оподатковуваний дохід, тобто, різниця між загальним оподатковуваним доходом (виручка у грошовій та не грошовій формі) і документально підтвердженими витратами, пов’язаними з господарською діяльністю такої фізичної особи – підприємця.

Не підлягають амортизації та повністю включаються до складу витрат звітного періоду, зокрема, витрати на проведення поточного ремонту основних засобів - п.п.177.4.6 п.177.4 ст.177 ПКУ.

Основні засоби, такі як земельні ділянки, об’єкти житлової нерухомості та легкові автомобілі не підлягають амортизації (абз.8 – 10 п.п. 177.4.6 п. 177.4 ст. 177 ПКУ).

Отже, ФОП на загальній системі оподаткування не має права включити до складу витрат вартість поточного ремонту використаного в господарській діяльності власного (орендованого) легкового автомобіля, однак має право включити до складу витрат звітного періоду вартість поточного ремонту власного (орендованого) вантажного автомобіля, який використовується в її господарській діяльності.

Дізнавайтеся про всі  новації податкового законодавства на офіційній сторінці ГУ ДПС у Київській області у мережі Facebook за посиланням www.facebook.com/tax.kyiv.oblast

ГУ ДПС у Київській області

Шість років тому Олександр Старов, на блокпосту «Хрест», прийняв вогонь ворога на себе. Селищний голова Юрій Прилипко з представниками ГСР, батьками героя і громадськістю вшанували роковини пам’яті героя. Вже пройшло 6 літ і осеней, як загинув Олександр."Він віддав своє життя за те, щоб ми сьогодні могли жити, радуватися сонцю і робити добру справу - розбудовувати свою державу,- сказав на поминальних урочистостях очільник селища Юрій Прилипко,- Він був чудовою людиною, чудовим сином, чудовим батьком. Тому я вклоняюсь перед вами - батьки. Тяжко хоронити своїх синів. Це велике горе. Низький уклін вам за те, що ви виховали такого хлопця, який пішов добровільно захищати нашу країну. А всіх вас прошу пам’ятати про нього, нехай він вічно живе у наших серцях. Вічна йому пам’ять, Земля пухом. Слава Україні!".
Олександру виповнювався тільки 35-й рік, коли він з добровольцями Майдану у 2014 році пішов на фронт. Майданівці складали основу 25-о мотопіхотного батальйону територіальної оборони добровольців «Київська Русь». Тоді, в 2014 році,в підрозділу, як і в більшості добровольчих формувань не вистачало самого елементарного. Чимало бійців БТО «Київська Русь» на початку війни взяли до рук зброю часів Другої світової війни, і навіть Першої світової —в них було три легендарних кулемети «Максим». Але незважаючи на труднощі, в хлопців було найголовніше — непохитний бойовий дух і віра в перемогу, яка століттями надихала борців за незалежність України.
Позиція, яку зайняв підрозділ старшини Олександра Старова (позивний Старий) була на рубежі, котрий стане Рубіконом у російсько-українській війні — під Дебальцево. І блокпост, на якому тримав оборону Старов із хлопцями неспроста назвали «Хрестом», бо контролював важливу дорогу, якою хотіли заволодіти окупанти .
21 вересня 2014 року, ще до сходу сонця, на блокпост «Хрест» напали бойовики, перевдягнувшись в українську форму вони могли зайти далеко на позиції наших збройних сил. Та блокпост «Хрест» стояв на їхній дорозі, й старшина Старов прийняв вогонь ворога на себе, скомандувавши хлопцям відходити, сам прикривав їх відступ, доки осколок міни не влучив у героя… Указом Президента України від 26 лютого 2015 року «За особисту мужність і високий професіоналізм, виявлені у захисті державного суверенітету та територіальної цілісності України» Олександр Старов нагороджений орденом «За мужність» ІІІ ступеня (посмертно). Сьогодні Олександр Старов поглядом із вічності оберігає ЗОШ №14, де навчався. І знову згадуються слова пісні:
А знаєте, ще стільки він не встиг,
І так хотів, щоб Україна розцвіла.
Він все зробив, себе він не зберіг,
І пам’ять про героїв в нас жива!
Мама героя, Раїса Старова згадує, як Сашко писав їй з фронту: «Яка гарна наша Україна, якби ти тільки знала, і я мушу її захищати…»

 

 

Відповідно  до  частини 3 пункту 5 ст.50 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» , Закону України «Про доступ до публічної інформації» доводжу до відома  депутатів проект порядку денного 66 сесії  Гостомельської селищної ради, що запланована  на   24.09.2020 р.  :

  1. Про внесення змін до рішення сесії Гостомельської селищної ради №1027-58-VII від 21.12.2019 року «Про бюджет селища Гостомель на 2020 рік»
  2. Про надання матеріальної допомоги громадянам селища
  3. Про внесення змін до рішення Гостомельської селищної ради №1031-58-\/ІІ від 21.12.2019 р. «Про затвердження програм місцевого значення селища Гостомель на 2020-2021 роки»
  4. Про продаж гр. Мурадяну А.А. земельної ділянки несільськогосподарського призначення по вул. Свято-Покровська,9-ж в селищі Гостомель
  5. Про продаж гр. Грицику О.Л.. земельної ділянки несільськогосподарського призначення по вул. Свято-Покровська,3/1 в селищі Гостомель
  6. Про безоплатне прийняття-передачу на баланс територіальної громади селища Гостомель арт свердловини та водонапірної башти (башта Рожновського), з подальшою передачею обслуговуючому кооперативу «Кімерська водиця»
  7. Про хід виконання селищного бюджету за І півріччя 2020 р.
  8. Про затвердження порядку передачі в оренду комунального майна територіальної громади селища Гостомель
  9. Про затвердження Переліків першого та другого типу об’єктів комунального майна територіальної громади селища Гостомель що підлягають передачі в оренду
  10. Про безоплатне прийняття в комунальну власність територіальної громади селища без господарської мережі електропостачання КТП №384 по вулиці Черняхівського в селищі Гостомель з подальшею передачею КП «УЖКГ «Гостомель»
  1. Про внесення змін та затвердження у новій редакції Статуту територіальної громади селища Гостомель.
  2. Про внесення змін до рішення Гостомельської селищної ради № 213-09-VI від 18.08.2011 року «Про затвердження розміру фактичних витрат на копіювання або друк документів, що надаються за запитом на інформацію».
  3. Про звернення до Верховної Ради України та Комітету Верховної Ради України з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування стосовно недоцільності прийняття  Закону України «Про внесення змін до Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" щодо розпорядження землями комунальної власності.

Доповідає : Афоніна В.В.  –   начальник юридичного відділу

Про врегулювання земельних відносин:

Доповідає : Лукашевич Є.О.  –   начальник  земельного  відділу

  1. Про розгляд звернень та заяв :

- про звернення до ІМР щодо погашення заборгованості перед Укртелекомом для пільгових категорій населення (по зверненню депутата Діденко В.М.)

  1. різне

 

 

Дата проведення :24.09.2020 р.

Час проведення сесії : 10.00

Місце проведення : актова зала ЦТДЮ

 

Головам постійних депутатських комісій прохання призначити засідання комісій, відповідно до переліку питань,що виносяться на розгляд сесії.                                                                          

                                                                                 

Секретар ради О.Кислиця

17 вересня з нагоди відзначення Дня рятівника в Ірпінському регіоні, й зокрема Гостомелі, проведено урочисті збори. Привітали наших мужніх і сумлінних вогнеборців перший заступник селищного голови Дмитро Абрамчук і керуючий справами виконкому Світлана Чечко.
Традиційно для святкового заходу не обійшлося без відзнак та подарунків.
За сумлінне виконання службових обов’язків, зразкову дисципліну, високий професіоналізм та з нагоди професійного свята рятувальників заохочено грамотами, подяками.
"Запобігти. Врятувати. Допомогти",— такий девіз рятувальників, що відображає їхні нелегкі будні. Попередження та ліквідація пожеж, різних аварій і катастроф, стихійного лиха, знешкодження боєприпасів, рятування людей на воді, під час дорожньо-транспортних пригод - ось далеко не повний перелік завдань оперативно-рятувальної служби цивільного захисту – служби 101.

В одного з працівників Гостомельської селищної ради документально підтверджено захворювання на covid-19. Прохання утримуватися віз зайвих відвідувань приміщення ГСР, а під час візитів дотримуватися всіх протиепідемологічних заходів, по можливості скористатися електронною поштою ЦНАП Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її. чи селищної ради, вказаних на офіційному саййті в рубриці "Контакти". 

На 25 жовтня 2020 року Верховна Рада призначила проведення місцевих виборів по всій Україні. У цей день виборці обиратимуть мерів, депутатів 22 обласних рад, 119 районних, а також міських, селищних і сільських. У Києві, окрім виборів міських голови і ради, відбудуться вибори районних у місті рад.

Тепер вибори відбуватимуться за нормами нового Виборчого кодексу України. Відтак змінюються правила гри у порівнянні з попередніми виборами до місцевих органів влади, які відбулися у 2015 році. Зокрема, запроваджується система відкритих партійних списків, скорочується кількість депутатів та розширюються можливості щодо їхнього відкликання.

Вибори до міських, районних, сільських та селищних рад у населених пунктах, де мешкають менше від 10 тисяч виборців, відбуватимуться, як і раніше, за мажоритарною системою відносної більшості. В одному окрузі можуть обратися від двох до чотирьох депутатів. Переможе кандидат, який набере найбільшу кількість голосів.

Так само за мажоритарною системою відносної більшості, обиратимуться сільські, селищні, міські голови та сільські старости населених пунктів, що нараховують менше від 10 тисяч виборців.

Голів у населених пунктах, де є більше ніж 10 тисяч виборців, обиратимуть за мажоритарною системою абсолютної більшості. Тобто перемогу отримує той кандидат, який отримає більше від 50% голосів.

 

Депутатів стане менше

Оскільки в результаті адміністративної реформи в Україні сформувалися Об'єднані територіальні громади та збільшилися райони областей, то тепер скорочується кількість місцевих рад. Відтак зменшиться і загальна кількість депутатів.

 

Водночас не змінилася градація, за якою визначається кількісний склад місцевих рад. Як і раніше він залежить від кількості виборців:

до 1 тисячі виборців – 12 депутатів;

від 1 до 3 тисяч виборців – 14 депутатів;

від 3 до 5 тисяч виборців – 22 депутати;

від 5 до 20 тисяч виборців – 26 депутатів;

від 20 до 50 тисяч виборців – 34 депутати;

від 50 до 100 тисяч виборців – 36 депутатів;

від 100 до 250 тисяч виборців – 42 депутати;

від 250 до 500 тисяч виборців – 54 депутати;

від 500 тисяч до 1 мільйона виборців – 64 депутати;

від 1 до 2 мільйонів виборців – 84 депутати;

понад 2 мільйони виборців – 120 депутатів.

Виборчий кодекс зберігає право кандидатів на висування одночасно в міські, сільські чи селищні голови та в депутати облради, міськради та райради. Але тепер кандидат може висуватися не більш ніж до двох рад. Кандидатам у мери міст, де виборців понад 75 тисяч, можна водночас висуватися лише до міської ради, а рівень райради чи облради для них закритий.

Грошова застава

Виборчий кодекс запроваджує грошову заставу під час місцевих виборів для усіх кандидатів. У громаді до 10 тисяч треба буде заставити сталу суму – 940 гривень. Віддати у заставу сталу суму буде змушений і кандидат в мери, де кількість виборців не перевищує 75 тисяч осіб – 4 700 гривень.

Решта кандидатів як у мери, так і в депутати сплачуватимуть заставу, вирахувану у відповідності до кількості виборців. Приблизно по 209 гривень на кожну тисячу виборців, порахували в «Чесно».

Відтак застава для кандидата у міські голови, а так само за список кандидатів у міську раду, буде становити від 19 тисяч гривень в Ужгороді, до 445 тисяч гривень у Києві.

к відкликати депутата?

Як можна відкликати місцевого депутата, визначає закон «Про статус депутатів місцевих рад». До прийдешніх виборів Верховна Рада уточнила й доповнила підстави та порядок відкликання.

Серед підстав тепер зазначено: невідповідність практичної діяльності депутата передвиборчій програмі місцевої парторганізації, від якої його обрали, або програмі партії та невходження депутата до фракції партії, за чиїм списком його обрали, чи вихід з неї.

Право вносити пропозицію щодо відкликання депутата тепер матимуть не лише виборці, а й місцева організація партії, яка його висунула. Таке рішення осередок повинен буде ухвалити на своїх зборах не менш ніж двома третинами голосів присутніх учасників.

Крім того, тепер у законі деталізовані норми щодо підписів на підтримку пропозиції про відкликання депутата виборцями: якщо депутата обрали в мажоритарному окрузі, кількість підписів має бути більшою за кількість голосів, які він отримав на виборах; якщо відкликають депутата, обраного за відкритим партійним списком, кількість підписів повинна перевищувати виборчу квоту.

Організатори зборів виборців зобов'язані поінформувати депутата, якого хочуть відкликати, про дату, час і місце проведення відповідних зборів. Депутату мають надати час на виступ для пояснення своєї позиції.

За матеріалами ЗМІ

До уваги мешканців селища !
Планові відключення електропостачання !
16 та 17 вересня, з 8:00 до 19:00, в селищі Гостомель
будуть проводитись планові ремонтні роботи,
у зв'язку з якими планується відключення електроенергії по таких вулицях:
16.09.
- вул. Вишнева.
17.09.
- вул. Остромирська;
- вул. Озерна;
- вул. Ювілейна;
- вул. Весняна;
- вул. Вереснева;
- вул. Сонячна;
- вул. Ярова (частково)
21.09.
-вул. Калинова
 
 

Новини