Неділя, 17 листопада 2019 |

поділитися у соціальних мережах:

 

Новини

В листі, яке тліє, виділяється бензопрен, що здатен викликати у людини онкологічні захворювання. Окрім того, з димом у повітря вивільняються діоксини – одні з найотруйніших для людини речовин. Крім того, за спалювання сухої рослинності передбачена адміністративна відповідальність за ст.ст. 77 та 152 Кодексу України про адміністративні правопорушення. Штрафні санкції складають від 340 до 1700 грн. У зв’язку з цим Гостомельська селищна рада закликає громадян відмовитися від практики спалювання сухої трави, листя та інших рослинних залишків, а переробляти рослинні залишки в компостних ямах, а бо ж укладати договори щодо їх вивезення з УЖКГ «Гостомель».

                                                    

На жаль, трапляється і практика підпалювання сухої трави на заплавних землях. Слід зазначити, що вогнем знищується не лише сухостій, але й насіння і коріння живих рослин, пошкоджуються нижні частини дерев і кущів. Це призводить до погіршення якості ґрунтів і, як наслідок, до зниження урожайності. Щорічно в Україні в результаті підпалів сухої трави згорають десятки будинків і дач, нерідко страждають пам’ятники історії і культури, старовинні дерев’яні будівлі.
Трав’яні пожежі можуть служити причиною ураження людей – навіть попри те, що безпосередньої загрози для життя людини кожен конкретний підпал трави, на перший погляд, не несе. Але через масові підпали трави підвищують забрудненість повітря димом від трав’яних пожеж виявляється не менш високою, чим забрудненість повітря навіть від найсильніших пожеж на торфовищах.
Під час горіння листя та інших рослинних залишків у повітря вивільняються шкідливі хімічні сполуки, які знижують імунітет людини, викликають алергію, захворювання дихальних шляхів, посилюють негативний перебіг хронічних, а також сприяють розвитку онкологічних захворювань.
Сукупна дія диму від пожеж на природних територіях на здоров’я людей дуже велика. За даними Всесвітньої організації охорони здоров’я, дія диму від таких пожеж (головним чином твердих часток з діаметром до 2,5 мкм, що легко розсіюються в атмосфері) викликає цілий спектр різних захворювань, у тому числі органів дихання, серцево-судинної системи, а також ріст дитячої смертності.
Наведених вище аргументів цілком вистачає для того, щоб відмовитися від практики навмисного випалювання сухої трави всюди, і домагатися максимально можливого скорочення трав’яних підпалів, що відбуваються внаслідок необережного поводження з вогнем або злого наміру.
ПАМ’ЯТАЙТЕ! При спалюванні трави на присадибних ділянках або стерні на сільськогосподарських угіддях завжди існує загроза перекидання

 У цьому році ми святкуємо 75 річницю. Це свято встановлено в Україні згідно з Указом Президента від 20 жовтня 2009 року № 836/2009 «з метою всенародного відзначення визволення України від німецько-нацистських загарбників, вшанування героїчного подвигу і жертовності українського народу у Другій світовій війні». В цей день традиційно вшановують пам’ять воїнів, які загинули в боях за визволення України, та населення, яке постраждало від дій німецько-нацистських окупантів. В ході Другої Світової війни 1941–1945 років саме на території України відбулися ключові битви за визволення Європи від фашизму. Воєнні дії під час Другої світової війни відбувалися на території України протягом 40 місяців – із 22 червня 1941 року до кінця жовтня 1944 року. У 1941–1944 роках на українській землі були зосереджені головні сили вермахту – від 57,1 до 76,7% загальної кількості дивізій. 607 з них було розгромлено саме на території України. У ході визволення України силами чотирьох Українських фронтів, які налічували понад 2,3 млн. воїнів, протягом січня 1943 року – жовтня 1944 року було проведено серію блискучих наступальних операцій. Найважливішими з них були: Воронезько-Харківська (13 січня – 3 березня 1943 року), Донбаська (13 серпня – 22 вересня 1943 року), Чернігівсько-Полтавська (26 серпня – 30 вересня 1943 року), Корсунь-Шевченківська (24 грудня 1943 р. – 17 лютого 1944 року) та Львівсько-Сандомирська (13 липня – 29 серпня 1944 року). Завершила визволення України Карпатська операція, що розпочалася 9 вересня 1944 року. 27 жовтня 1944 року було звільнено Ужгород, 28 жовтня радянські війська вийшли на сучасний кордон нашої Держави. За підрахунками істориків, у ході воєнних дій на території України загинуло близько трьох мільйонів радянських воїнів, понад два мільйони українців було вивезено для примусової праці до Німеччини під час окупації. На території республіки цілком чи частково було зруйновано понад 700 міст і 28 тисяч сіл, близько 10 мільйонів людей залишились без даху над головою, знищено понад 16 тисяч промислових підприємств. В ході Другої Світової війни бойовими нагородами було відзначено близько 2,5 млн. воїнів-українців, серед яких було чимало розвідників. Ми пам’ятаємо усіх героїв, чия боротьба, самовіддана праця і героїзм сприяли звільненню України від нацистів. У серці кожного з нас жива пам'ять про неоціненний внесок українців у спільну перемогу в цій жахливій війні. Тим, хто загинув і тим, хто вижив у пеклі 40-х ми зобов’язані всім, що маємо сьогодні. 

 

Незважаючи, що хортинг відносно молодий вид спорту, він все більше набуває популярності й залучає до своїх лав, як різні вікові групи, так і статі. СК «Спарта» (тренер Сурен Саргсян) вже кілька років поспіль демонструє справжній спартанський характер і на змаганнях різних рівнів здобув багато перемог.  Ось і на чемпіонаті, що пройшов у Ірпені, здобуто 6 золотих медалей,
4 срібних, 1 бронзову. В когорті переможців: Загородний Нікіта, Дзех Анна, Лісова Вікторія, Коваленко Андрій, Колода Дмитро, Русак Сергій, Лось Олексій, Лось Микола, Смілянець Олександр, Костюченко Олександр, Кричковський Владисла. Окрім цього Вікторія Лісова та Анна Дзех вже не тільки бійці з хортингу їх обрано в  суддівський легіон.

 

Про оголошення конкурсу експертів, які будуть залучені до проведення назалежної оцінки об»єктів комунальної власності

 

Балансоутримувач : Гостомельска селищна рада - нежитлове приміщення за адресою: сел. Гостомель, вул. Ювілейна б/н, площею 116,8 кв.м.

 

Учасникам конкурсу необхідно подати до конкурсної  комісії такі документи:

 

  • Заяву на участь у конкурсі за встановленою формою;
  • Копії установчих документів;
  • Копії документів, що підтверджують кваліфікацію працівників, які залучаються до виконання оцінки;
  • Копію кваліфікаційного свідоцтва оцінювача, виданого у встановленому законом порядку;
  • Матеріали, в яких відображається досвід проведення незалежної оцінки;
  • Пропозиції учасника конкурсу щодо термінів виконання робіт та оплати (подаються в окремому опечатаному конверті).

 

Умови конкурсу:

  • мінімальний термін виконання робіт;
  • мінімальна вартість послуг експерта щодо виконання незалежної оцінки.

 

Конкурсну документацію слід подавати не пізніше як за чотири робочі дні до дати проведення конкурсу (включно) за адресою :селище Гостомель, вул. Свято - Покровська, 220, каб. №3 ; телефон для довідок 045 97 31 8 52.

Конкурс буде проведено у приміщенні Гостомельської селищної ради через 14 днів після оприлюднення інформації  на сайті Гостомельської селищної ради.

 

 

 

 

Оподаткування доходу від продажу нерухомості

Головне управління ДПС у Київській області  інформує, що дохід, отриманий платником податку від продажу (обміну) не частіше одного разу протягом звітного податкового року житлового будинку, квартири або їх частини, кімнати, садового (дачного) будинку (включаючи земельну ділянку, на якій розташовані такі об'єкти, а також господарсько-побутові споруди та будівлі, розташовані на такій земельній ділянці), а також земельної ділянки, що не перевищує норми безоплатної передачі, визначеної статтею 121 Земельного кодексу України залежно від її призначення, та за умови перебування такого майна у власності платника податку понад три роки, не оподатковується.

При цьому умова щодо перебування такого майна у власності платника податку понад три роки не розповсюджується на майно, яке отримане таким платником у спадщину.

Дохід від відчуження господарсько-побутових споруд, що розташовані на одній ділянці з житловим або садовим (дачним) будинком та продаються разом з ним, для цілей оподаткування окремо не визначається.

У разі отримання платником податку протягом звітного податкового року доходу від продажу більш як одного з об'єктів нерухомості, зазначених у абзаці першому цього повідомлення, або від продажу об'єкта нерухомості, не зазначеного в абзаці першому, підлягає оподаткуванню за ставкою, визначеною пунктом 167.2 статті 167 Податкового Кодексу – 5 відсотків.

У такому самому порядку оподатковується дохід від продажу (обміну) об'єкта незавершеного будівництва.

ГУ ДПС у Київській області

 

 

 

 

Подання до органів ДПС ліквідаційного балансу юридичними особами, щодо яких прийнято рішення про припинення

Головне управління ДПС у Київській області інформує, що відповідно до част.1 ст. 105 Цивільного кодексу України від 16.01.2003  № 435-IV (далі – ЦКУ) учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, зобов’язані протягом 3-ох робочих днів з дати прийняття рішення письмово повідомити орган, що здійснює державну реєстрацію.

До затвердження ліквідаційного балансу ліквідаційна комісія (ліквідатор) складає та подає органам доходів і зборів, Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування звітність за останній звітний період.

Звітним періодом підприємства, що ліквідується, є період з початку звітного року до дати прийняття рішення про його ліквідацію.      

У разі ліквідації підприємства ліквідаційна комісія складає ліквідаційний баланс.

До зняття з обліку юридичної особи як платника податків, зборів, обов’язкових платежів ліквідаційна комісія (ліквідатор) зобов’язана здійснювати розрахунок зобов’язань щодо таких податків, зборів, обов’язкових платежів, сплачувати їх і подавати відповідну звітність. При цьому ліквідаційна комісія (ліквідатор) складає та подає до органів ДПС податкову звітність за останній звітний період до затвердження ліквідаційного балансу.

Ліквідаційною комісією або ліквідатором юридичної особи складається проміжний ліквідаційний баланс та ліквідаційний баланс.

У ліквідаційному балансі, відображаються результати прийнятих рішень про стягнення боргів, розподілення активів, власного капіталу та погашення (списання) зобов’язань, які призвели до відсутності активів, власного капіталу і зобов’язань ліквідованого підприємства на заключну дату складання ліквідаційного балансу.

Ліквідаційний баланс після його затвердження учасниками юридичної особи, судом або органом, що прийняв рішення про ліквідацію юридичної особи, подається до органу ДПС за основним місцем обліку платника.

ГУ ДПС у Київській області

 

Документи, що є підставою для внесення змін до ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями у випадку зміни даних щодо РРО (КОРО)

Головне управління ДПС у Київській області інформує, що  відповідно до Закону України від 19.12.1995 № 481/95-BP «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 481), у додатку до ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями суб’єктом господарювання зазначається адреса місця торгівлі і вказуються перелік електронних контрольно-касових апаратів та інформація про них: модель, модифікація, заводський номер, виробник, дата виготовлення; реєстраційні номери книг обліку розрахункових операцій (далі – КОРО) , які знаходяться у місці торгівлі.     Також встановлено, що у разі зміни відомостей, зазначених у виданій суб’єкту господарювання ліцензії (за винятком змін, пов’язаних з реорганізацією суб’єкта господарювання та/або зміною типу акціонерного товариства), орган, який видав ліцензію, на підставі заяви суб’єкта господарювання протягом 3-ох робочих днів видає суб’єкту господарювання ліцензію з урахуванням змін.

Для внесення змін у додаток до ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями щодо реєстраторів розрахункових операцій (далі – РРО) та книг обліку розрахункових операцій (далі – КОРО), необхідно подати заяву довільної форми із зазначенням адреси місця торгівлі, переліку РРО (КОРО), які знаходяться у місці торгівлі та інформації про них: модель, модифікація, заводський номер, виробник, дата виготовлення; реєстраційні номери посвідчень РРО (КОРО), які знаходяться у місці торгівлі, дату початку їх обліку в органах державної податкової служби, а також документи, які потребують внесення змін (ліцензія з додатком).

Орган ліцензування на підставі такої заяви протягом 3-х робочих днів видасть суб’єкту господарювання переоформлену ліцензію з урахуванням змін (у разі, якщо в результаті внесення таких змін у суб’єкта господарювання кількість РРО (КОРО) залишається незмінною або зменшується).

У разі, якщо в результаті внесення таких змін у суб’єкта господарювання передбачено збільшення кількості РРО (КОРО), то такий суб’єкт господарювання додатково повинен внести плату за ліцензію на роздрібну торгівлю алкогольними напоями в розмірі, передбаченому ст. 15 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального».

ГУ ДПС у Київській області

 

СГ що припиняє діяльність помилки у поданій звітності з ЄВ може виправити лише до дати зняття з обліку

Головне управління ДПС у Київській області інформує що Порядок формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування затверджено наказом Міністерства фінансів України від 14.04.2015 №435 із змінами і доповненнями (далі - Проядок №435).      

Згідно з п. 9 розд.ІІ Порядку  №435, формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, у разі припинення без правонаступника або зняття з обліку в органах доходів і зборів страхувальник зобов’язаний подати звіт щодо сум нарахованого єдиного внеску (далі – Звіт) за останній звітний період до дати державної реєстрації припинення або до дня подання заяви до органу доходів і зборів про зняття з обліку платника єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок) та Звіти за попередні звітні періоди, якщо вони не подавались.

Отже страхувальник, щодо якого внесено запис до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань про державну реєстрацію припинення без правонаступника, може виправити помилки в раніше поданій звітності по єдиному внеску лише до дати зняття з обліку.

ГУ ДПС у Київській області

 

З виробництва та продажу підакцизних товарів на Київщині надійшло 325,7 млн. гривень податку від платників податків

З початку року надходження зі сплати акцизного податку до бюджетів усіх рівнів ГУ ДПС у Київській області склали 325,7 млн. грн. Цей показник на 54,3 млн. грн. більше, ніж у січні-вересні 2018 року.

Зокрема, до державного бюджету надійшло 5,9 млн. грн., що на 3 мільйона  більше, аніж торік. Лише за вересень поточного року виробники підакцизних товарів сплатили 598 тис.грн. акцизу, з яких: 331,6 тис. грн. - від виробництва пива; 104,5 тис.грн. – тютюнових виробів; 5,6 тис грн. - пального та 117,4 тис грн. – транспортних засобів.

Місцеві бюджети отримали 319,8 млн. грн. податку з роздрібного продажу підакцизних товарів. У порівнянні з надходженнями дев’яти місяців минулого року, ця сума зросла на 19 % або 50,8 млн. грн. За попередній місяць поточного року перераховано 43,8 млн. гривень, це на 8,6 млн. грн. більше ніж у вересні 2018 року.

До спеціального фонду за дев’ять місяців надійшло 5,8 млн.грн. Ріст до минулорічного показника склав 5,6 млн. грн. Із них за вересень надходження склали 388,4 тис. грн., це на 358,1 тисячі гривень більше минулорічного показника.

За січень-вересень 2019 року суб’єктам господарювання Київщини оформлено 13768 ліцензій на право здійснення роздрібної торгівлі алкогольними напоями і тютюновими виробами (в тому числі 7712 - алкогольними напоями та 6056 - тютюновими виробами).

Крім того, з початку року, за порушення  Закону України від 19.12.1995 року №484/95-ВР «Про державне регулювання виробництва та обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» в частині продажу алкогольних напоїв та тютюнових виробів особам , які не досягли 18 років, суб’єктам господарювання анульовано 48 ліцензій (алкоголь-26, тютюн-22). Загальна сума штрафних санкцій склала 571,2 тис. гривень.

ГУ ДПС у Київській області

 

Оприлюднено нові довідники кодів пільг

Головне управління ДПС у Київській області повідомляє, що ДПС України оприлюднено:

- Довідник податкових пільг №94/1, що є втратами доходів бюджету;

- Довідник інших податкових пільг №94/2.

Зазначеними довідниками наведено перелік пільг з податку на прибуток, плати за землю, ПДВ, акцизного податку, податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, місцевих податків та зборів, державного мита. Надано позначення початку і кінця дії пільги.

Із довідниками можна ознайомитись на офіційному вебпорталі ДПС України за посиланням: https://tax.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/dovidniki-/54005.html

 

ГУ ДПС у Київській області

 

 Особливості складання акцизних накладних на операції з відпуску пального

Реалізація пального – це будь-які операції з фізичної передачі (відпуску, відвантаження) пального з переходом права власності на таке пальне чи без такого переходу, за плату (компенсацію) чи без такої плати на митній території України з акцизного складу / акцизного складу пересувного:

- до акцизного складу;

- до акцизного складу пересувного;

- для власного споживання чи промислової переробки;

- будь-яким іншим особам.

Пунктом 231.1 ст. 231 ПКУ визначено обов’язок платника податку скласти в електронній формі акцизну накладну за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД реалізованого пального або спирту етилового та зареєструвати її в Єдиному реєстрі акцизних накладних з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи, зокрема при реалізації пального або спирту етилового.

Згідно з п.п. 14.1.6 п. 14.1 ст. 14 ПКУ не є акцизним складом паливний бак як ємність для зберігання пального безпосередньо в транспортному засобі або технічному обладнанні, пристрої. Відповідно до п.п. 14.1.6 1 п. 14.1 ст. 14 ПКУ акцизний склад пересувний – транспортний засіб (автомобільний, залізничний, морський, річковий, повітряний, магістральний трубопровід), на якому переміщується та/або зберігається пальне або спирт етиловий на митній території України.

Отже, паливний бак як ємність для зберігання пального безпосередньо в транспортному засобі, не може вважатись акцизним складом / акцизним складом пересувним.

Пунктом 232.3 ст. 232 ПКУ визначено, що в системі електронного адміністрування реалізації пального або спирту етилового (далі – СЕА РПСЕ) зміна показника åАНаклОтр (тобто обсягу пального, на яке платник має право зареєструвати акцизні накладні та/або розрахунки коригування, а також коригування до заявок на поповнення обсягу залишку пального або спирту етилового в Єдиному реєстрі акцизних накладних) не відбувається на обсяги пального, що реалізується з акцизного складу, який є місцем роздрібної торгівлі пальним, на яке отримано ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним, через паливороздавальні або оливороздавальні колонки, платнику податку - отримувачу пального.

До нормативного врегулювання питання обліку та відображення в СЕА РПСЕ операцій з реалізації пального з акцизного складу (який не є місцем роздрібної торгівлі пальним, на яке отримано ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним), через паливороздавальні або оливороздавальні колонки у паливний бак транспортного засобу платника акцизного податку з реалізації пального, пропонуємо в акцизних накладних, складених на такі операції, у відповідному рядку зазначати ознаку щодо напряму використання пального «4» – реалізація пального з акцизного складу, який є місцем роздрібної торгівлі пальним, на яке отримано ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним.

ГУ ДПС у Київській області

Наразі дитячо-юнацька команда ФК "Гостомель" бере участь в чесмпіонаті юніорів Києво-Святошинського району. Побажаємо їм побільше голів в ворота суперників. Публікуємо світлини з футбольних баталій, приурочених до ювілею селища, що залишився вже в новій літописній сторінці його історії. 

 

Мабуть, ніхто так не відчуває її казковість, як діти. У цьому ще раз переконався, оглядаючи феєричну виставку осінніх композицій дітей даного закладу, Тут і лев вогнеривий з кленового листя і їжачок з сонових шишечок, а скільки яскравих образів із гарбузів! Вихователі ДНЗ "Веселки" за давньою традицією навчають дітей творити з посмішкою, шукати диво в повсякденому житті, а воно всюди, особливо восени.

Наразі  набирає оберів процес з укладання тротуарної плитки. За словами будівельників, якщо погода буде сприятливою, то за два тижні роботи по вулиці Ювілейній  будуть завершені. Наступний другий етап будівництва: біля доріжки будуть змонтовані лавочки, рибальські мостики, клумби та висаджені декоративні рослини. Проектом передбачено прокладення доріжок і зон відпочинку навколо всього озера.

Благодійний фонд ICEPP запрошує взяти участь підлітків від 14 до 18 років в американському конкурсі Diamond Challenge for High School Entrepreneurs, що дає можливість розвинути свої підприємницькі навички, підвищити економічну грамотнісь та поборотися за грошовий приз разом з поїздкою до США!
Дайджест новин з життя конкурсу Diamond Challenge for High School Entrepreneurs уже тут! 
 
Реєстрація на конкурс Diamond Challenge триває - уже декілька десятків команд розпочали свій шлях в цьогорічному сезоні!
А ти готовий випробувати власну креативність? Тоді реєструйся на Diamond Challenge! 
 
Основні вимоги: 
- вік від 14 до 18; 
- навчатися у загальноосвітній школі або профільному коледжі; 
- у тебе є команда, яка захоче з тобою втілити мрії в життя; 
- хоча б один з вас говорить англійською на рівні не нижче Intermediate. 
 
Аби полегшити процес реєстрації командам, ми зробили розгорнуту інфографіку про те, як без перешкод зареєструватися на Diamond Challenge 
 
Зареєструватися!
Якщо у вас виникатимуть будь-які питання, ми радо на них відповімо. Надсилайте нам листи на Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її. або пишіть нам у Facebook. Чекаємо на вас! 

Як усиновити дитину?

 Що таке усиновлення?

Згідно з українським законодавством усиновлення  - це прийняття усиновлювачем у свою сім'ю особи на правах дочки чи сина, що здійснене на підставі рішення суду, крім випадку усиновлення дитини, яка є громадянином України, але проживає за межами України (в цьому випадку усиновлення здійснюється в консульській установі або дипломатичному представництві України). 

 

Хто підлягає усиновленню?

Усиновленню підлягають діти, які перебувають на обліку як: 

  • діти-сироти;
  • діти, позбавлені батьківського піклування;
  • діти, батьки яких дали згоду на усиновлення.

 

Хто може бути усиновлювачем?

Законодавством України визначено коло осіб, які можуть бути усиновлювачами:

  • дієздатна особа віком не молодша 21 року, за винятком, коли усиновлювач є родичем дитини;
  • особа має бути старша за дитину  не менш як на 15 років.У разі усиновлення повнолітньої особи різниця у віці не може бути меншою, ніж 18 років;
  • подружжя;
  • особи, які проживають однією сім'єю;
  • якщо дитина має лише матір або лише батька, які у зв'язку з усиновленням втрачають правовий зв'язок з нею, усиновлювачем дитини може бути один чоловік або одна жінка.

 

При цьому кількість дітей, яку може усиновити один усиновлювач, необмежена.

 

Чи є якісь переваги у праві на усиновлення?

Так, переважне право над іншими усиновити дитину має громадянин України, в сім'ї якого виховується дитина; який є родичем дитини; якщо усиновлювачем є чоловік матері або дружина батька дитини; якщо особа усиновлює одразу кількох дітей, які є братами та/або сестрами.

Крім того,  переважне право на усиновлення дитини має подружжя.

 

Як стати на облік потенційним усиновлювачам? 

Облік громадян України, які постійно проживають на території України і бажають усиновити дитину, здійснює служба у справах дітей.  Щоб стати на облік потенційним усиновлювачам

потрібно подати:

  • заяву про взяття на облік як кандидатів в усиновлювачі; 
  • копію паспорта або іншого документа, що посвідчує особу заявника;
  • довідку про заробітну плату за останні 6 місяців або копія декларації про доходи за попередній календарний рік, засвідчена органами ДФС;
  • копію свідоцтва про шлюб (якщо заявники перебувають у шлюбі);
  • висновок про стан здоров'я кожного заявника;
  • засвідчену нотаріальну письмову згода другого з подружжя на усиновлення дитини (у разі усиновлення дитини одним з подружжя);
  • довідку про наявність чи відсутність судимості для кожного заявника, видана територіальним центром з надання сервісних послуг МВС;
  • копію документа, що підтверджує право власності або користування житловим приміщенням.

 

Що робить служба у справах дітей?

Служба у справах дітей протягом 10 робочих днів після надходження заяви та всіх документів перевіряє їх на відповідність вимогам законодавства,  проводить бесіду із заявниками,  складає акт обстеження житлово-побутових умов заявників, розглядає питання про можливість заявників бути усиновлювачами та готує відповідний висновок. У разі надання позитивного висновку ставить заявників на облік кандидатів в усиновлювачі.

Після знайомства та встановлення контакту з дитиною кандидати в усиновлювачі звертаються до служби у справах дітей із заявою про бажання усиновити дитину. Служба у справах дітей готує висновок про доцільність усиновлення та відповідність його інтересам дитини. Висновок подається в суд разом з іншими документами.

 

На що ще потрібно звернути увагу?

Усиновлення дитини здійснюється за письмовою згодою: батьків дитини, засвідченою нотаріально, піклувальників, опікунів або закладу охорони здоров’я чи навчального закладу, де перебуває дитина. Також усиновлення здійснюється і за згодою самої дитини, якщо вона досягла такого віку та рівня розвитку, що може її висловити

У разі відсутності дозволу опікуна, піклувальника на усиновлення дитини, така згода може бути надана органом опіки та піклування.

Суд своїм рішенням може постановити  проведення усиновлення без згоди опікуна, піклувальника або органу опіки і піклування,  якщо буде встановлено, що усиновлення дитини відповідає її інтересам.

Якщо на обліку для можливого усиновлення перебувають рідні брати та сестри, вони не можуть бути роз'єднані при їх усиновленні. 

За наявності обставин, що мають істотне значення, суд за згодою органу опіки та піклування може постановити рішення про усиновлення когось із них або усиновлення їх різними особами.

 

Як звернутися до суду?

Особа, яка бажає усиновити дитину, подає до суду заяву про усиновлення.  Також до заяви додаються:

  • копія свідоцтва про шлюб, а також письмова згода на це другого з подружжя, засвідчена нотаріально, - при усиновленні дитини одним із подружжя;
  • медичний висновок про стан здоров’я заявника;
  • довідка з місця роботи із зазначенням заробітної плати або копія декларації про доходи;
  • документ, що підтверджує право власності або користування жилим приміщенням;
  • інші документи, визначені законодавством.

Судові витрати, пов’язані з розглядом справи про усиновлення, сплачуються  заявником.

*Заява про усиновлення може бути відкликана до набрання чинності рішення суду про усиновлення.

 

Чи можна змінити прізвище та ім’я дитини після усиновлення? 

За окремим клопотанням заявника, суд вирішує питання про зміну імені, прізвища та по батькові, дати і місця народження усиновленої дитини. Однак, дата народження дитини може бути змінена не більш, як на 6 місяців.

 

Здійснення нагляду за дотриманням прав усиновлених дітей

Нагляд за умовами проживання і виховання усиновлених дітей здійснюється службами у справах дітей за місцем проживання усиновлювачів до досягнення ними 18 років.

Крім того, щороку протягом перших 3-х років після усиновлення дитини перевіряються  умови її проживання та виховання. В подальшому така перевірка здійснюватиметься один раз на 3 роки до досягнення дитиною 18 років.

 

Куди звертатися за більш детальною консультацією та роз’ясненнями?

Якщо у вас залишились питання з цього приводу, будь ласка, телефонуйте до контакт-центру системи безоплатної правової допомоги за номером 0 (800) 213 103, цілодобово та безкоштовно в межах України. В центрах та бюро надання безоплатної правової допомоги по всій країні ви можете отримати юридичну консультацію та правовий захист.

 

Новини