П'ятниця, 10 липня 2020 |

поділитися у соціальних мережах:

 

Новини

Немає більшого щастя, ніж пізнати щастя батьківства. Триматись за маленькі долоньки, радіти першим крокам дитини, словам, бачити в її оченятах себе, відчувати своє продовження, свій найміцніший зв'язок зі світом. І не лише у особливі дні, свята, а повсякчас ми завдячуємо Господу за те, що подарував нам наших діток.

Шановні батьки, я безмежно вдячний вам за виховання дітей. За те, що вкладаєте у них усю душу, усе серце, за турботу і переживання, за безсонні ночі, за те, що ростите їх достойними людьми.

Я завжди стверджував і продовжую стверджувати, що в Гостомелі живуть найкращі діти. І це дійсно так! Дивлячись на наше підростаюче покоління, я упевнений, що наше майбутнє – в надійних руках!

Нехай доля наших діток складається легко, нехай зростають вони здоровими, щасливими. Нехай Гостомель квітне в посмішках дітей!

 Гостомельський селищний голова Юрій Прилипко

PS

1 червня — Міжнародний день захисту дітей, заснований Конгресом міжнародної демократичної федерації жінок у 1949 році. Перше святкування дитячого дня було призначено на 1 червня 1950 року, в той раз його відзначили в 51 країні світу.

Цього року ви не почуєте його на шкільних порогах, але відтепер ви маєте ті знання, які кожному з вас дають можливість стати на шлях дорослого життя. Настав час не тільки мріяти, а діяти, продовжувати навчання. Це золота пора юності, коли вам відкриватимуться нові висоти. Невичерпної вам енергії в їх підкорені!   

Глибоко вдячний педагогам і батькам! Ви вклали в своїх вихованців і душу, і серце, і знання! Своєю любов’ю та невтомною працею допомагали пізнавати світ, прищеплювали найвищі моральні цінності.

         Щастя всім, добра, міцного здоров’я та успіхів!

Гостомельський селищний голова Юрій Прилипко

Як відомо, стихійні сміттєзвалища це одні з основних джерел забруднення довкілля. Це місця для розмноження комах та гризунів, які є збудниками та переносниками різних інфекційних захворювань.

За останній тиждень працівниками відділу благоустрою КП «УЖКГ «Гостомель» провели масштабну роботу з ліквідації сміттєзвалищ в селищі Гостомель на вулицях Лугова, Бучанське шосе, Б.Хмельницького, Рекунова, Приозерна, а також на території Військового містечка. Під час заходів ліквідації вивезено кілька вантажівок сміття, пляшок, побутових відходів, які накопичувались місяцями.

На привеликий жаль такі сміттєзвалища створюють самі ж жителі селища, або ж найближчі сусіди. Саме вони потім і нарікають на антисанітарію та бездіяльність комунальних служб.

Варто пам'ятати, що наше селище буде безпечним, чистим та охайним лише тоді, коли самі мешканці будуть дотримуватись правил благоустрою. А зменшити кількість сміттєзвалищ надзвичайно просто. Потрібно лише не викидати сміття на вулицях, узбіччях, та в лісі.

Інакше порушник може бути притягнутим до відповідальності передбаченою ст. 42 Закону України «Про відходи» де зазначено, що особи, винні в порушенні законодавства про відходи, несуть дисциплінарну, адміністративну, цивільну чи кримінальну відповідальність за порушення встановленого порядку поводження з відходами, що призвело або може призвести до забруднення навколишнього середовища, прямого чи опосередкованого шкідливого впливу на здоров'я людини та економічних збитків.

Будьте свідомими, не забруднюйте довкілля.


Незалежно від того, проживає в квартири чи приватній оселі хтось або ні, за комунальні послуги все одно треба сплачувати. Ми публікуємо роз’яснення фахівців КП «УЖКГ» «Гостомель» стосовно сплати комунальних послуг та можливих наслідків у разі заборгованості.
Згідно з чинним законодавством України, власник нерухомості зобов'язаний своєчасно вносити плату за користування наданими комунальними послугами, в число яких входять:
• гаряча і холодна вода;
• електрика і газ;
• стоки, вивіз ТПВ;
• централізоване опалення;
• обслуговування ліфта і домофона.

Зобов'язання перед ЖЕКом виникає відразу після юридичного оформлення документів і отримання права власності на житло. При цьому неважливо, чи проживає хто-небудь в квартирі чи ні. Якщо квартира здається в оренду, відповідальність за своєчасну оплату послуг ЖКГ несе власник житла, а не його квартиронаймачі.
Хоча деякими нормативним актами і передбачена можливість неоплати житлово – комунальних послуг, але це виникає при настанні певних обставин. Детально розглянемо про що йде мова.
У відповідності до Закону України «Про житлово – комунальні послуги» від 09 листопада 2017 року № 2189-VIII (із змінами та доповненнями), Правил та типового договору, затверджених постановою КМУ від 21 липня 2005 р. № 630 (із змінами та доповненнями), якими визначено (у пункті 29), споживач має право на зменшення розміру плати у разі:
- тимчасової відсутності споживача та/або членів його сім'ї на підставі письмової заяви споживача та офіційного документа, що підтверджує його/їх відсутність (довідка з місця тимчасового проживання, роботи, лікування, навчання, проходження військової служби, відбування покарання);
- несплату вартості послуг за період тимчасової відсутності споживача і членів його сім'ї (у разі відключення виконавцем холодної та гарячої води і опломбування запірних вентилів у квартирі (будинку садибного типу) та відновлення надання послуг шляхом зняття пломб за свій рахунок протягом доби згідно з письмовою заявою.
Проте, наданим роз’ясненням Мінрегіону документ № n0009858-14 від 09.12.2014 вказано, що законодавством України не передбачено механізму зменшення розміру плати за послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій у разі тимчасової відсутності споживача, оскільки такі послуги надаються споживачам не залежно від їх присутності у будинку (прибирання прибудинкової території, вивезення побутових відходів та ін.).
Тому власники квартир мають оплачувати послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, якщо вони фактично надаються обслуговуючою організацією для будинку.
Будьте уважними, адже незнання законів не звільняє від відповідальності.

 

Станом на 29 травня в Україні лабораторно підтверджено 22 811 випадків COVID-19. За добу - 429 нових випадків.

Про це на брифінгу сказав міністр охорони здоров'я Максим Степанов, повідомляє кореспондент Укрінформу.

"За минулу добу захворіло 429 осіб. Загалом за весь час пандемії захворіло 22 811 людей. З них - 1693 дитини, а також 4 411 медпрацівників " - сказав Степанов.

За добу захворіло 66 дітей та 66 медпрацівників, зафіксовано 10 летальних випадків, одужало 495 людей.

Читайте також: У світі зафіксували 5,9 мільйона випадків коронавірусу

Загалом одужало 8 934 людини, 679 летальних випадків.

За словами Степанова, за попередню добу здійснено 10 533 тестування методом ПЛР.

Найбільше випадків за останню добу зафіксовано у Чернівецькій області - 58, Львівській - 50 та м. Київ - 56.

Про відновлення руху електричок

 

"Укрзалізниця" з 1 червня почне перший етап відновлення курсування приміських поїздів. З наступного тижня відновлять свої маршрути 214 приміських поїздів в 10 областях. Про це заявив в.о. голови правління АТ "Укрзалізниця" Іван Юрик, інформує пресслужба компанії.

"Укрзалізниця" отримала рішення про ослаблення карантину з 1 червня в 10 областях, де відновлять рух електричок.

Йдеться про такі області:

  • Харківська,
  • Полтавська,
  • Луганська,
  • Донецька,
  • Тернопільська,
  • Івано-Франківська,
  • Одеська,
  • Черкаська,
  • Житомирська,
  • Хмельницька.

Так, з 1 червня на філії "Донецька залізниця" почнуть курсувати 38 поїздів, "Львівська залізниця" - 20 поїздів, "Одеська залізниця" – 44 поїзди, "Південна залізниця" – 112 поїздів.

Юрик також закликав пасажирів дотримуватися всіх санітарних норм і серйозно ставитися до карантину.

 

Згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 20.05.2020 № 392 «Про встановлення карантину з метою запобігання поширенню на території Украдйи гострої респіраторної хвороби СОVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-СоV-2, та етапів послаблення протиепідемічних заходів» із урахуванням епідемічної ситуації в регіонах, на всій території України продовжено дію карантину, встановленого постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2020 № 211.

Під час подальшої організації роботи ЦНАП у період дії карантину та надання суб’єктам звернення адміністративних послуг рекомендовано дотримуватися попередньо наданих листом Мінцифри від 16.03.2020 № 1/06-3-1176 (надісланий листом Київської облдержадміністрації від 17.03.2020 № 11-21/1605) та визначених постановою Головного державного санітарного лікаря України від 09.05.2020 № 16 рекомендацій, зокрема щодо:

- недопущення у приміщення ЦНАП суб’єктів звернення без респіраторів або захисних масок;
- здійснення особистого прийому відвідувачів лише за попереднім записом та організації ведення такого прийому (дотримання вимог щодо перебування не більше однієї особи на 10 квадратних метрів площі зали обслуговування).

Пріоритетним в організації роботи ЦНАП залишається завдання щодо налагодження та забезпечення надання послуг громадянам в електронній формі за допомогою відповідних інформаційних систем державних органів та органів місцевого самоврядування; використання дистанційних форм приймання звернень на отримання послуг та видачі їх результатів (поштового зв’язку, кур’єрської доставки, електронної пошти тощо).

Також, Мінцифри рекомендує забезпечувати у повному обсязі надання через ЦНАП в період дії карантину адміністративних послуг, перелік яких визначений у додатку до постанови Кабінету Міністрів України від 11.03.2020 № 211 (з наступними змінами).

Кабінет міністрів України затвердив перелік адмінпослуг, які за невідкладних обставин надаватимуться у Центрах надання адміністративних послуг під час карантину.

Перелік послуг, що надаватимуться у ЦНАП під час карантину:

- видача дозволу на участь у дорожньому русі транспортних засобів, параметри яких перевищують нормативні;
- погодження маршрутів руху транспорту під час перевезення небезпечних вантажів;
- державна реєстрація народження фізичної особи та її походження;
- державна реєстрація смерті;
- субсидія на оплату житлово-комунальних послуг;
- оформлення пільг на придбання твердого та рідкого пічного палива і скрапленого газу;
- оформлення допомоги у зв’язку з вагітністю та пологами тим, хто не застрахований у системі державного соціального страхування;
- оформлення допомоги при народженні, усиновленні дитини, на дітей, над якими встановлено опіку та піклування, чи самотнім матерям;
- реєстрація чи зняття місця проживання, видача довідки про реєстрацію;
- оформлення дозволу на порушення об’єктів благоустрою.

Хочемо зазначити, що в зв'язку з епідеміологічною ситуацією перелік послуг може змінюватись.

Видача довідок та запис на прийом у ЦНАП здійснюється за телефоном (045-97) 3-10-55

Податок на прибуток. Пільги в оподаткуванні на період карантину

 

Головне управління ДПС у Київській області повідомляє, що Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв'язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-2019)» №540-ІХ від 30.03.2020 (далі – Закон №540),  внесено ряд змін до ПКУ, які, зокрема, стосуються оподаткування прибутку підприємств.

Так, у 2020 платники матимуть право врахувати у повному обсязі витрати на суму коштів або вартості товарів, які були добровільно передані громадським об’єднанням, благодійним організаціям, державним органам, закладам у сфері охорони здоров’я, протягом дії карантину без 4% коригування, передбаченого п.п. 140.5.9 ПКУ

Умови

Якщо платник надав кошти або вартість лікарських засобів для надання медичної допомоги хворим, дезінфекційних і антисептиків, медичного обладнання, засобів індивідуального захисту, медичних виробів для скринінгу хворих, розхідних матеріалів, реагентів для лабораторних досліджень; медичних виробів, лабораторного обладнання, розхідних матеріалів для інфекційних відділень, патологоанатомічних відділень тощо, засобів особистої гігієни, продуктів харчування або товарів за переліком, що визначається Кабінетом Міністрів України.

З якої дати?

Закон №o540 набрав чинності з 02 квітня 2020. Тобто, платники податку на прибуток можуть враховувати повну суму витрат на безоплатну передачу товарів з наведеного переліку, починаючи з 02 квітня 2020 до завершення дати карантину, визначеної Урядом.

З огляду на зазначене, платники податку на прибуток, операції яких підпадають під вимоги п. 51-1 підрозділу 4 розділу XX«Перехідні положення» ПКУ, мають вести окремий облік таких операцій для визначення об’єкта оподаткування за відповідний (звітний) період 2020 .

Крім того, п.51-2 підрозділу 4 розділу XX «Перехідні положення» ПКУ передбачено преференції для платників податку на прибуток, що отримують допомогу від юридичних або фізичних осіб протягом дії карантину, закладів охорони здоров’я державної та/або комунальної власності та/або особи, уповноваженої на здійснення закупівель у сфері охорони здоров’я, що є платниками податку на прибуток.

Для цих суб’єктів при визначенні об’єкта оподаткування з податку на прибуток підприємств фінансовий результат до оподаткування зменшується на суму доходів, визначених за правилами бухгалтерського обліку, внаслідок отримання ними коштів, вартості обладнання, товарів, матеріалів за переліком, визначеним Кабінетом Міністрів України.

Платники податку на прибуток, операції яких підпадають під вимоги п. 51-2 підрозділу 4 розділу XX «Перехідні положення» ПКУ, мають вести окремий облік таких надходжень у 2020 та використання у період карантину та наступних роках.

ГУ ДПС у Київській області

 

 

Київщина: майже 285 млн грн спрямовано на підтримку Збройних сил України

З початку поточного року платники податків Київщини спрямували 284,8 млн грн. на підтримку Збройних сил України, збільшивши показник на 6% або 15,2 млн грн. порівняно з аналогічним періодом минулого року.

Нагадаємо, військовий збір сплачується за ставкою 1,5%, а утримується із заробітної плати, іноземних доходів, суми винагород та інших виплат, нарахованих відповідно до умов цивільно-правового договору, тощо

ГУ ДПС у Київській області

 

 

Київщина: власники елітних автівок сплатили 5,5 млн грн транспортного податку

З початку року власники елітних автомобілів сплатили до місцевих бюджетів Київщини 5,5 млн грн транспортного податку. Більшу частину із загальної суми надходжень забезпечили юридичні особи – 3,4 млн грн. Решту – 2,1 млн грн – до місцевих скарбниць спрямували фізичні особи.

Нагадаємо, транспортний податок сплачують як фізичні, так і юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які мають зареєстровані в Україні власні легкові автомобілі. Податок сплачується за автівки, з року випуску яких минуло не більше п'яти років (включно). При цьому,їхня середньоринкова вартість має становити понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати.

За автомобілі, придбані протягом року, податок сплачується пропорційно кількості місяців, які залишилися до кінця року, починаючи з місяця, в якому проведено реєстрацію транспортного засобу. У разі спливу п'ятирічного віку легкового автомобіля протягом звітного року податок сплачується за період з 1 січня цього року до початку місяця, наступного за місяцем, в якому вік такого автомобіля досяг (досягне) п'яти років.

Транспортний податок сплачується фізичними особами за місцем реєстрації об’єктів оподаткування  протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення.

Раніше повідомлялося, що зі своїх доходів мешканці Київщини сплатили 3,1 млрд грн ПДФО https://kyivobl.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/418397.html

Також ми писали, що власники нерухомості поповнили місцеві бюджети на суму 155,2 млн грн. https://kyivobl.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/418879.html

Усі новації у податковому законодавстві та основні вимоги застосування норм Податкового кодексу України доступні також на нашій офіційній сторінці у Facebook https://www.facebook.com/tax.kyiv.oblast/

ГУ ДПС у Київській області

 

Податківці Київщини зменшили кількість перевірок бізнесу у січні-квітні

За чотири місяці поточного року податківці Київської області провели на 107документальних перевірокменше, аніж торік у відповідному періоді. Так, підрозділи аудитупровели121 документальну перевірку,в тому числі 54 планові та 67 позапланових.

За їхніми результатами бізнесу донараховано узгоджених податкових зобов’язань в сумі 98,2 млн. гривень, з яких 22,7млн грн вже надійшло до бюджету. Крім того, в ході документальних перевірок зменшено неправомірно задекларовані підприємствами збитки на суму 1,2 млрд. грн.,що дозволить у майбутніх періодах упередити несплату зазначеного податку до бюджету на 217,7 млн. грн. Також, зменшено суму від'ємного значення різниці між податковими зобов'язаннями та податковим кредитом з ПДВ в розмірі 7,7 млн. гривень.

За січень-квітень 2020 року проведено 572 фактичні перевірки платників податків, які здійснюють діяльність у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг,за результатами яких до порушників податкового законодавства застосовані штрафні санкцій на загальну суму 6,2 млн. грн., з яких 2,4 млн. грн. сплачено до бюджету.

Усі новації у податковому законодавстві та основні вимоги застосування норм Податкового кодексу України доступні також на нашій офіційній сторінці у Facebook https://www.facebook.com/tax.kyiv.oblast/

ГУ ДПС у Київській області

 

Підтримка бізнесу: тимчасово звільняються від оподаткування ПДВ поставки лікарських засобів, медичних виробів та медичного обладнання

На період карантину звільняються від оподаткування ПДВ операції з ввезення на митну територію України та/або операції з постачання на митній території України товарів (у тому числі лікарських засобів, медичних виробів та/або медичного обладнання), необхідних для виконання заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідемій та пандемій коронавірусної хвороби (COVID-19).

Перелік лікарських засобів, медичних виробів та/або медичного обладнання, що звільняються від сплати ввізного мита та оподаткування ПДВвстановлено постановою Кабінету Міністрів України від 20.03.2020 № 224 (далі – Перелік №224), до якого постановою КМУ від 08.04.2020 №271 внесено зміни, зокрема, перелік доповнено новими товарними позиціями.

Пільговий режим оподаткування ПДВ застосовується на всіх етапах постачання зазначених товарів незалежно від дати їх виробництва та походження (вітчизняного чи ввезених на митну територію України), а також незалежно від кола суб’єктів, що здійснюють такі операції, їх статусу як платників ПДВ чи форми власності.

Зазначені норми застосовуються до операцій, здійснених починаючи з 17 березня 2020 до останнього дня карантину, незалежно від того, коли відбулося їх ввезення на митну територію України – до 17 березня 2020 чи після цієї дати.

ВАЖЛИВО!

Пільга застосовується до постачання товарів як вітчизняного виробництва, так і ввезених на митну територію України. Головним критерієм застосування пільги є зазначення цього товару у Переліку №224.

Проте, Постанова №271 встановлює додаткові критерії щодо товарів, які мають бути дотримані для звільнення від оподаткування ПДВ як при ввезенні, так і при виробництві та постачанні їх на митній території України.

Вартість товарів, включених до Переліку №224, повинна визначатися без ПДВ з настання дати запровадження цієї пільги, відповідно до змін, внесених Законом №540, тобто з 17 березня 2020. Ця вимога законодавства застосовується незалежно від того, чи містять договори та первинні документи, складені на постачання таких товарів, положення щодо необхідності нарахування ПДВ чи ні, а також незалежно від дати укладення таких договорів.

Операції з ввезення на митну територію України та постачання на митній території України (як ввезених, так вироблених на митній території України) товарів звільняються від оподаткування ПДВ незалежно від того, хто виробляє чи закуповує таку продукцію. Постачальником включених до Переліку №224 товарів може бути будь-який суб’єкт господарювання, юридична чи фізична особа.

Платники податку, які здійснювали постачання включених до Переліку №224 товарів з нарахуванням ПДВ, потрібно здійснити коригування податкових зобов’язань з ПДВ щодо операцій, які були здійснені (відбулася «перша подія») з дати запровадження пільги з оподаткування (з 17 березня 2020) до дати набрання чинності Законом № 540-ІХ (до 02 квітня 2020). При цьому платники податку мають провести перерахунки, згідно з якими сума ПДВ, що була сплачена (нарахована) у складі вартості придбаних товарів та відображена в податкових накладних, складених щодо операцій з такими товарами, які відбулися в період з 17.03.2020 до 01.04.2020 (включно), має бути або повернута покупцям або зарахована в рахунок оплати вартості наступних поставок.

Звертаємо увагу, що протягом періоду з 01 березня по 31 травня 2020 року не будуть застосовуватися санкції за не реєстрацію (несвоєчасну) реєстрацію податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних. Втім, нагадуємо, що порушення вимог ПКУ щодо реєстрації податкової накладної з ПДВ/розрахунку коригування до неї негативно впливає на право контрагента платника податків скористатися правом на нарахування податкового кредиту з ПДВ.

Законодавство: Закон України від 30.03.2020 № 540-ІХ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19)».

Податковий кодекс, розділ ХХ «Перехідні положення» підрозділу 2 ПКУ, пункт 71.

Постанова Кабінету Міністрів України від 20.03.2020 № 224

Постанова КМУ від 08.04.2020 №271 «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України».

Податковий кодекс, п.п.197.1.15 п.197.1 ст.197

Усіновації у податковому законодавстві та основні вимогиз астосування норм Податкового кодексу України доступніт акож на нашій офіційній сторінці у Facebook https://www.facebook.com/tax.kyiv.oblast/

ГУ ДПС у Київській області

 

Як оподатковуються іноземні доходи?

Що оподатковується ПДФО?

Об’єктом оподаткування  податком на доходи фізичних осіб та військовим збором у резидентів України є, зокрема, іноземні доходи, тобто доходи отримані з джерел за межами України – п.163.1 ст.163 Податкового кодексу України.

Який це дохід?

Дохід, отриманий з джерел за межами України -  це будь-який дохід, отриманий резидентом,  у тому числі від будь-якого виду діяльності за межами митної території України, включаючи доходи від виконання робіт (послуг) за цивільно-правовими договорами та трудовими договорами, інші доходи від будь-яких видів діяльності за межами  митної території України або на території, непідконтрольній контролюючим органам – п.п.14.1.55 п.14.1 ст.14 ПКУ.

Оподаткування іноземних доходів регулюється пунктом 170.11 ст.170 ПКУ.

Чи потрібно декларувати такий дохід?

Іноземний дохід включається до загального річного оподатковуваного доходу платника податку – отримувача доходу. Отримувач таких доходів зобов’язаний подати річну податкову декларацію про майновий стан і доходи  та оподаткувати іноземний дохід за ставкою, визначеноюв п. 167.1 ст. 167 ПКУ  - 18%.

У разі якщо згідно з нормами міжнародних договорів, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, платник податку може зменшити суму річного податкового зобов’язання на суму податків, сплачених за кордоном, то суму такого зменшення за зазначеними підставами він визначає у річній податковій декларації.

Які потрібні документи?

Фізична особа – резидент, яка отримала іноземний дохід та сплатила податки за межами України, для отримання права на зарахування сплачених податків повинна надати довідку від державного органу країни, де отримувався такий дохід (прибуток), уповноваженого справляти такий податок, про суму сплаченого податку та збору, а також про базу та/або об’єкт оподаткування. Зазначена довідка підлягає легалізації у відповідній країні, відповідній закордонній дипломатичній установі України, якщо інше не передбачено чинними міжнародними договорами України – п.13.5 ст.13 ПКУ.

Якщо такі документи відсутні?

Якщо у платника податку відсутні підтверджуючі документи щодо суми отриманого доходу з іноземних джерел та суми сплаченого ним податку в іноземній юрисдикції, оформлених відповідно до ст. 13 ПКУ, такий платник зобов’язаний подати до контролюючого органу за своєю податковою адресою заяву про перенесення строку подання податкової декларації до 31 грудня року, наступного за звітним. У разі неподання в установлений строк податкової декларації платник податків несе відповідальність, встановлену ПКУ та іншими законами.

Що не зараховується у зменшення суми?

У зменшення суми річного податкового зобов’язання платника податку не зараховуються:

а)податки на капітал (приріст капіталу), податки на майно;

б)поштові податки;

в)податки на реалізацію (продаж);

г)інші непрямі податки незалежно від того, чи належать вони до категорії прибуткових податків, або вважаються окремими податками згідно із законодавством іноземних держав.

Сума податку з іноземного доходу платника податку - резидента, сплаченого за межами України, не може перевищувати суму податку, розраховану на базі загального річного оподатковуваного доходу такого платника податку, відповідно до законодавства України.

ГУ ДПС у Київській області

 

Позашкільна освіта: оплату за навчання у вітчизняних освітніх закладах можна частково компенсувати, отримавши податкову знижку

Головне управління ДПС у Київській області повідомляє, що згідно із законом, на отримання  компенсації за навчання  може розраховувати кожен громадянин, який офіційно працює та сплачує податки.

Отже, платник податку має право включити до податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу платника податку за наслідками звітного податкового року, визначеного з урахуванням положень п. 164.6 ст. 164 ПКУ, фактично здійснені ним протягом звітного податкового року витрати у вигляді суми коштів, сплачених платником податку на користь вітчизняних закладів дошкільної, позашкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) та вищої освіти для компенсації вартості здобуття відповідної освіти такого платника податку та/або члена його сім’ї першого ступеня споріднення (п.п.166.3.3 п.166.3 ст.166 Податкового кодексу України (далі – ПКУ)).

Суспільні відносини, що виникають у процесі реалізації конституційного права людини на освіту, прав та обов’язків фізичних і юридичних осіб, які беруть участь у реалізації цього права, а також компетенцію державних органів та органів місцевого самоврядування у сфері освіти регулює Закон України від 05.09.2017 № 2145-VІІІ «Про освіту» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 2145) та спеціальні закони України:

    від 22.06.2000 № 1841-III «Про позашкільну освіту» із змінами та доповненнями,

    від 11.07.2001  №2628-III «Про дошкільну освіту»,

    від 16.01.2020 №463-ІХ «Про повну загальну середню освіту»,

    від 10.02.1998 №103/98-ВР «Про професійну (професійно-технічну) освіту» із змінами та доповненнями,

    від 01.07.2014  №1556-VІІ «Про вищу освіту» із змінами та доповненнями.

Спеціальними законами визначено структуру та типи закладів дошкільної, позашкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) та вищої освіти.

Статтею 22 Закону №2145 встановлено, що юридична особа має статус закладу освіти, якщо основним видом діяльності є освітня діяльність.

Права та обов’язки закладу освіти, що передбачені Законом №2145 та іншими законами України, має також фізична особа – підприємець або структурний підрозділ юридичної особи приватного чи публічного права, основним видом діяльності якого є освітня діяльність.

Водночас, пунктом 5 частини 1 ст. 1 та пунктом 6 частини 1 ст. 7 Закону України від 02.03.2015 №222-VІІІ «Про ліцензування видів господарської діяльності» визначено, що ліцензія - це право суб’єкта господарювання на провадження виду господарської діяльності або частини виду господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню, зокрема, освітньої діяльності, яка ліцензується з урахуванням особливостей, визначених спеціальними законами у сфері освіти.

Таким чином, з метою отримання податкової знижки за навчання, до вітчизняних відносяться заклади дошкільної, позашкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) та вищої освіти, основним видом діяльності яких є освітня діяльність. Типи закладів дошкільної, позашкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) та вищої освіти визначено спеціальними законами.

Підстави для нарахування податкової знижки та її сума відображаються платником податку у річній податковій декларації, яка подається по 31 грудня включно наступного за звітним податкового року (п.п.166.1.2 п.166.1 ст. 166 ПКУ).

До податкової знижки включаються фактично здійснені протягом звітного податкового року платником податку витрати, підтверджені відповідними платіжними та розрахунковими документами, зокрема квитанціями, фіскальними або товарними чеками, прибутковими касовими ордерами, копіями договорів, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і їх покупця (отримувача). У зазначених документах обов’язково повинно бути відображено вартість таких товарів (робіт, послуг) і строк їх продажу (виконання, надання) (п.п. 166.2.1 п. 166.2 ст. 166 ПКУ).

Оригінали цих документів контролюючому органу не надсилаються, але підлягають зберіганню платником податку протягом строку давності, встановленого ПКУ (п.п. 166.2.2 п. 166.2 ст. 166 ПКУ).

На вимогу контролюючого органу та в межах його повноважень, визначених законодавством, платники податку зобов’язані пред’являти документи і відомості, пов’язані з виникненням доходу або права на отримання податкової знижки, обчисленням і сплатою податку, та підтверджувати необхідними документами, достовірність відомостей, зазначених у податковій декларації з цього податку (п.п. «в» п. 176.1 ст. 176 ПКУ).

Отже, фізична особа, яка має право скористатися податковою знижкою щодо суми коштів, сплачених за навчання, на вимогу контролюючого органу, крім декларації про майновий стан і доходи, надає: відповідні платіжні та розрахункові документи, зокрема, квитанції, фіскальні або товарні чеки, прибуткові касові ордери; договір з навчальним закладом; довідку про отримані у звітному році доходи; документи, які підтверджують ступінь споріднення (у разі компенсації вартості здобуття дошкільної, позашкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) та вищої освіти члена сім’ї першого ступеня споріднення); тощо.

Для прискорення проведення контролюючим органом розрахунку сум, що підлягають поверненню з бюджету, і забезпечення правильності визначення зазначених сум доцільно надавати до контролюючого органу копії зазначених документів.

ГУ ДПС у Київській області

 

Торгівля технічно складними побутовими товарами чи лікарськими та медичними виробами здійснюється із застосуванням РРО

Головне управління ДПС у Київській області звертає увагу, що платники єдиного податку, які здійснюють реалізацію технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, а також лікарських засобів та виробів медичного призначення при здійсненні розрахункових операцій в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) повинні застосовувати зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій  (далі - РРО) з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій.

Місце проведення розрахунків - це місце, де здійснюються розрахунки з покупцем за продані товари (надані послуги) та зберігаються отримані за реалізовані товари (надані послуги) готівкові кошти, а також місце отримання покупцем попередньо оплачених товарів (послуг) із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо (абз.28 ст. 2 Закону № 265).

Господарська одиниця - стаціонарний або пересувний об’єкт, у т.ч. транспортний засіб, де реалізуються товари чи надаються послуги та здійснюються розрахункові операції.

У разі, якщо фізична особа – підприємець – платник єдиного податку другої – четвертої груп здійснює реалізацію технічно складних побутових товарів, які підлягають гарантійному ремонту, а також лікарських засобів та виробів медичного призначення лише в одній із господарських одиниць, то така особа зобов’язана проводити розрахункові операції за однаковим порядком на усіх структурних підрозділах, зокрема, застосовувати РРО або розрахункові книжки та книги обліку розрахункових операцій на всіх інших господарських одиницях незалежно від асортименту товарів, оскільки законодавством передбачені вимоги до платника податків – суб’єкта господарювання, а не до його структурних підрозділів.

ГУ ДПС у Київській області

 

 

 

Надання послуг перукарень та салонів краси без використання найманих працівників дає право перебувати на першій групі платників єдиного податку

Які ФОПи належать до І групи?

Головне управління ДПС у Київській області повідомляє, що до платників єдиного податку першої групи належать фізичні особи – підприємці, які не використовують працю найманих осіб, здійснюють виключно роздрібний продаж товарів з торговельних місць на ринках та/або провадять господарську діяльність з надання побутових послуг населенню і обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 1000000 грн. ( п.п.1 п.291.4 ст.291 ПКУ).

Де знайти перелік послуг?

Перелік побутових послуг населенню, які надаються платниками єдиного податку першої та другої груп, визначено п.291.7 ст.291 ПКУ, який включає вид діяльності «послуги перукарень».

Що вказати у заяві про застосування спрощеної системи?

При заповненні заяви про застосування спрощеної системи оподаткування зазначаються обрані суб’єктом господарювання види господарської діяльності згідно з Класифікатором видів економічної діяльності ДК 009:2010 (далі – КВЕД ДК 009:2010), затвердженим наказом Держспоживстандарту України від 11.10.2010 №457.

Основним призначенням Класифікації видів економічної діяльності є визначення та кодування основних та другорядних видів економічної діяльності юридичних осіб, відокремлених підрозділів юридичних осіб та ФОП. Відповідно до КВЕД ДК 009:2010,  послуги перукарень відносяться до класу 96.02 «Надання послуг перукарнями та салонами краси».

Що включає клас 96.02?

Наказом Державного комітету статистики України від 23.12.2011 №396 «Про затвердження Методологічних основ та пояснень до позицій Класифікації видів економічної діяльності» клас 96.02 «Надання послуг перукарнями та салонами краси» КВЕД ДК 009:2010 включає миття волосся, підрівнювання та підстригання, укладання, фарбування, тонування, завивання, розпрямлення волосся та подібні види послуг, що їх надають для чоловіків та жінок, а також гоління та підрівнювання бороди, масаж обличчя, манікюр і педикюр, макіяж, тощо.

Висновок

Фізична особа – підприємець – платник єдиного податку першої групи, яка здійснює діяльність, з надання перукарських послуг, що належить до класу 96.02 «Надання послуг перукарнями та салонами краси», також має право надавати послуги манікюру, педикюру, візажу, косметології та масажу обличчя без використання праці найманих осіб.

ГУ ДПС у Київській області

Сьогодні бригаді швидкого реагування НГУ, дислокованій в Гостомелі, виповнилося 5 років! Нещодавно бійці підрозділу, після 8- місяців боїв поблизу окупованої Горлівки, повернулися до своєї частини. На жаль, не без втрат, троє бійців загинуло, є важко поранені, які проходять лікування й реабілітацію. 22 травня загинуло ще двоє бійців в мирному житті, які служили в бригаді. Світла їм пам'ять! Герої не вмирають! «Ця дата з присмаком скорботи за тими полеглими побратимами, які сьогодні не можуть відсвяткувати разом з бригадою ювілей.   Пам'ять про них житиме вічно - закарбована в меморіалі, який сьогодні відкриється на території частини. Слава гостомельським левам! Слава Україні! »— поділися з нагоди ювілею бійці бригади на свої сторінці в ФБ.

Ротно-тактична група бригади, що дислокується в нашому селищі, постійно виконує бойові завдання в зоні АТО. Солдати активно долучаються до патрулювань, виявлення та протидії ДРГ противника, і надання підтримки бійцям МВС та ЗСУ відповідно до закону України про Національну гвардію. Солдати бригади швидкого реагування НГУ — професійні воїни, які не раз уже доводили це і на полігоні, і на передовій в зоні бойового конфлікту на Сході.

З нагоди свята, Гостомельська селищна рада подякувала бійцям Військової частини 3018 за віддану службу українському народу і своїй країні, та відзначила кращих військових грошовими винагорадами.

У зв'язку з карантином урочисте святкування буде проходити в закритому режимі, на якому буде присутній Міністр внутрішніх справ України Арсен Аваков. У цей день буде відкрито монумент загиблим воїнам.

Гостомельська громада щиро вітає всіх зі святом та бажає, щоб народ України завжди був певен: його безпека знаходиться у надійних руках.

PS
"22 травня, близько 1:00 ночі в селі Новоселиця Попільнянського району було жорстоко вбито двох побратимів бригади НГУ, які служили в цій частині..
Загиблий Купріянов Володимир Олександрович служив в бригаді рік тому, та по закінченню контракту пішов в цивільне життя, він був вірним другом загиблого Вульчина Віталія, вони разом служили в одному підрозділі й разом відпочивали в той кривавий день. Всі вони наші вірні бійці й не залежно звільнилися чи далі служать в нашій частині. Світла їм пам'ять. Герої не вмирають!" (повідомлення зі сторінки ФБ бригади НГУ)

Пресслужба Київської обласної державної адміністрації повідомила, що в Київській області не послаблюватимуть карантину з 22 травня через те, що кількість випадків зараження коронавірусом у регіоні на 100 тис. населення перевищує допустиму норму. Так, до переходу на другий етап готові Вінницька, Житомирська, Запорізька, Івано-Франківська, Кіровоградська, Львівська, Одеська, Сумська, Тернопільська, Харківська, Херсонська, Черкаська та Чернігівська області.

Не дозволено послаблювати карантин в Києві, Київській, Волинській, Дніпропетровській, Донецькій, Чернівецькій, Хмельницькій, Рівненській, Полтавській, Миколаївській, Закарпатській і Луганській областях. Всього в 12 регіонах.


 Карантин після 22 травня перейшов на режим адаптивного, а це означає, що в різних регіонах і містах обмежувальні заходи можуть відрізнятися.

Затвердження етапів виходу з карантину відбуватиметься на національному рівні, а вже пом'якшення – на рівні конкретної області, залежно від відповідності ситуації в регіоні необхідним критеріям.

 Різні етапи виходу з карантину можуть початися одночасно.

"Якщо уряд буде бачити, що кількість хворих знижується, то другий, третій або четвертий етапи можуть початися одночасно. Не треба буде чекати 10 або 20 днів для запуску чергового етапу", - пояснював Шмигаль.

Проте якщо буде спостерігатися значне зростання кількості інфікованих, то карантинні заходи можуть бути знову посилені.

 Попри послаблення обмежувальних заходів та очікуваний перехід до наступних етапів, масковий режим, соціальну дистанцію, дезінфекцію рук ніхто не скасовував.

PS

Карантин в Україні діє з 12 березня. Через поширення коронавірусної інфекції COVID-19 заборонили масові заходи, закрили торгові центри, магазини (крім продуктових та аптек), ресторани, кафе, спортивні зали, салони краси, а також обмежили роботу транспорту. У Києві, Харкові та Дніпрі 17 березня зупинили роботу метро. Обмежувальні заходи мали діяти до 24 квітня, потім їх двічі продовжували: спочатку – до 11 травня, потім – до 22 травня. З 11 травня в Україні розпочалося пом'якшення карантину.

20 травня Кабмін продовжив карантин до 22 червня, а також запровадив так званий адаптивний карантин: регіональна влада зможе послаблювати обмежувальні заходи в разі поліпшення епідемічної ситуації.

У МОЗ зазначили, що після пом'якшення карантину працівники офісів зможуть повернутися на свої робочі місця, проте мають дотримуватися протиепідемічних правил.

Станом на 22 травня в Україні зафіксовано 20 148 випадків COVID-19, із них 588 летальних, 6585 пацієнтів одужали. Протягом доби зареєстровано 442 нові випадки..html

Засідання виконавчого комітету розпочалося з повідомлення селищного голови Юрія Прилипка про затвердження Кабінетом Міністрів України Гостомельської ОТГ в перспективний план формувань об’єднаних громад Київської області і привітання з цією подією членів виконкому, серед яких були присутніми на засіданні представники сіл Горенки та Озер. Селищний голова наголосив, що вже сьогодні готується стратегічний план розвитку територій з об’єднаним потенціалом можливостей, в якій включатимуться побажання членів Гостомельської ОТГ. Також перед розглядом порядку денного очільник селища проінформував щодо проблем транспортування хворих до лікарень, з симптоми коронавірусної хвороби. Головний лікар амбулаторії загальної практики сімейної медицини Гостомеля Борис Мельник, профінформував, що дійсно є проблеми з доставкою хворих, оскільки мобільні бригади і спецтранспорт не встигають прибувати на виклики. Щоб вирішити проблему, з 1 червня впроваджуватимуться ще дві додаткові мобільні бригади.
Під час розгляду порядку денного прийнято рішення стосовно послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій по житловому фонду, який обслуговується КП «УЖКГ «Гостомель» й встановлено тарифи на послуги з вивезення твердих побутових відходів в селищі Гостомель, що надаватимуться новим оператором їх здійснення — ТОВ «Крамар ЕКО». Зауважимо, що тарифи на вивезення побутових відходів у Гостомелі будуть нижчими, як у населених пунктах Приірпіння. Вартість їх буде теж менша від нині діючих, котрі надавав УЖКГ "Гостомель". Для порівняння в Ірпені для мешканців багатоквартирних будинків послуга щодо вивезення сміття становить 33,27 грн. на одну людину, в Гостомелі буде 30, 25 грн. У приватному секторі в Ірпені — 29, 54 грн. , в Гостомелі — 26.86 грн. з однієї людини. Дешевшим буде і вивезення одного кубометра відходів 159, 79 в Гостомелі, тоді як в Ірпені вартість «сміттєвого куба» становить 172.08 грн. Більш детально про тарифі щодо вивезення й договорів нового підприємства буде окрема публікація.
Під час засідання також розглянуто питання щодо видалення аварійних дерев у селищі Гостомель, питання відділу містобудування та архітектури, відділу контролю за благоустроєм. Під час засідання члени виконкому обговорили ситуацію щодо розміщення рекламних конструкцій, й недопущення самовільних об’єктів рекламування. Усіх власників згадуваних об’єктів попереджено що всі рекламні носії в селищі мають бути оформленні згідно чинного законодавства, а самовільно встановлені підлягатимуть демонтажу, цей процес активно триває.

 

Новини