Вівторок, 20 лютого 2018 |

поділитися у соціальних мережах:

 

Новини

Уряд розширив програму «Доступні ліки», за якою можна отримати препарати від хронічних захворювань в аптеці за рецептом безкоштовно або з незначною доплатою. З лютого 2018 року перелік препаратів, що входять до програми, збільшився на 20%.

В оновленому переліку 239 препаратів від серцево-судинних захворювань, діабету ІІ типу та бронхіальної астми, які застосовуються для амбулаторного лікування (раніше до програми були включені 198 препаратів). Стало більше на 24 препарати від серцево-судинних захворювань, на 14 - від діабету ІІ типу, на 3 – від бронхіальної астми.

До програми включені препарати 48 виробників: 30 іноземних та 18 українських.

47 препаратів можна отримати безкоштовно

47 препаратів з оновленого переліку можна отримати в аптеці безкоштовно за рецептом лікаря. Найдешевший з них Еналаприл (від серцевих захворювань) українського виробника, який коштує 4,76 грн., найдорожчий – Пульмікорт (від бронхіальної астми) швецького виробника, вартість якого 878,54 грн.

Вартість цих препаратів повністю компенсує держава, їх надають безкоштовно, за інші препарати пацієнт здійснює незначну доплату. Гроші за надані громадянам ліки за цією програмою держава перераховує аптечним закладам. З початку дії програми аптекам було перераховано з бюджету за ліки понад 600 мільйонів гривень.

Процедура отримання «доступних ліків» не змінилась

Як і раніше, для того, щоб отримати препарати за програмою «Доступні ліки», потрібно звернутись за рецептом до лікаря первинної ланки – сімейного лікаря чи терапевта, що працює в поліклініці, амбулаторії або має власну практику. Тільки він має право виписати рецепт на ліки, що беруть участь в програмі.

В рецепті лікар вказує не торгову назву препарату, а діючу речовину. З рецептом потрібно прийти до аптеки з позначкою «Доступні ліки» і обрати препарат, який містить вказану в рецепті діючу речовину, та отримати його безкоштовно або з незначною доплатою. Кількість аптек, де можна отримати доступні ліки, постійно збільшується і на сьогодні до участі в програмі долучились понад 6760 аптек – це кожна третя аптека в країні.

Урядова програма «Доступні ліки» почала діяти 1 квітня 2017 року і за цей час держава відшкодувала вартість ліків від хронічних захворювань за майже 14 мільйонами рецептів на загальну суму понад 600 млн.грн. У 2018 році уряд збільшив фінансування програми на 40% - до 1 млрд.грн., кошти на реалізацію програми було перераховано урядом в регіони на початку січня.

 

Вів нараду перший заступник селищного голови Василь Саєнко. Нагадаємо, що зважаючи на важливість даного соціального проекту, котрий дозволить відкрити два ДНЗ на 140 місць кожний, по вулицях Свято-Покровська та Остромирська, щотижня проводяться виробничі наради, в котрих беруть участь відповідальні працівники виконкому й представники будівельних організацій, що споруджують дитячі садочки, відкриття котрих заплановано на 1 вересня поточного року.

 

Продовжуємо Вас знайомити з послугами ЦНАПу. Прийом представником «Ірпіньводоканалу» ведеться з 9-ї години до 16-ї.

Під час звернення можна отримати ту чи іншу довідку, консультацію, зробити звірку показників та їх обрахунків, вирішити інші питання. 

Подамо коротку довідку підприємтства.  

Служба водопостачання та каналізування в Ірпінському регіоні існує з незапам'ятних часів, але Ірпінський «Водоканал» виділений у самостійну госпрозрахункову виробничу організацію в 1975 році, як «Ірпінське виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства».

З січня 1992 підприємство вийшло з обласного підпорядкування і є комунальною власністю Ірпінської міської ради.

Аварійно-ремонтна служба КП «Ірпіньводоканалу» працює цілодобово.

Підприємство обслуговує водопровідні та каналізаційні мережі та споруди, що знаходяться на балансі КП «Ірпіньводоканалу» в м. Ірпінь, м. Буча, смт. Гостомель, смт. Ворзель.

Комунальне підприємство «Ірпіньводоканал» сьогодні це:

колектив з 260 працівників.

водопровідне господарство – 224,11 км водопроводів діаметром від 50 до 300 мм, 1400 оглядових колодязів із запірною арматурою, 148 пожежних гідрантів, 96 артезіанських свердловини, 33 резервуарів чистої води, башт, колон, 6 станцій другого підйому, майстерня з ремонту глибинних насосів.  

  З підземних горизонтів з глибини від 60 до 120 м подається чистої артезіанської води 15000м³ на добу.

Каналізаційне господарство – 183,75 км мережі напірних і самопливних колекторів діаметром від 50 до 1000 мм, 1140 оглядових колодязів, 30 працюючих цілодобово каналізаційних станцій.

Через систему напірних і самопливних колекторів та каналізаційних насосних станцій перекачується в мережу м. Києва 10000 м³  стічних вод на добу.

Автогараж нараховує 36 одиниць автомашин, спецтехніки і механізмів.

На обслуговуванні КП "Ірпіньводоканал"  77460 населення, 900 підприємств різних форм власності.

 

Подібні питання та багато інших надходять під час прийому до юристів "Центру юридичної допомоги", котрі ведуть прийом громадян в Гостомельському ЦНАПі.  Прийом громадян ведеться  щосереди — з 9-ї до 12 години.

  Приватне підприємство "Центр юридичної допомоги" має багаторічну історію та досвід у ведені справ в різноманітних галузях права.  У штаті компанії — троє висококваліфікованих юристів, котрі постійно вивчають практику,  узагальнюють розв’язання складних правових колізій  та допомагають їх вирішувати. Компанія співпрацює з провідними адвокатами Ірпінського регіону.

З відкриттям ЦНАПу в Гостомелі, його мешканці мають змогу безкоштовно отримати від «Центру надання юридичної допомоги»  правову допомогу з питань спадкування, сімейного, адміністративного, трудового та земельного прав, права власності, договірних, житлових та цивільних справ, виконання судових рішень тощо. Ми сьогодні опублікуємо одну з тем, яка найбільше хвилює громадян Гостомеля — це питання спадкування, а також відповімо на питання, винесене в заголовок. Відразу Вас заспокоїмо, що подібної колізії щодо відміни права скористатися безкоштовною приватизацією присадибних ділянок не існує, ці права гарантують основні положення Конституції та ряд інших законів. А тепер познайомимо Вас з матеріалом про спадкування.

Спадкування (спадщина) в Україні

      Одними з найбільш розповсюджених питань до юриста – є питання, що стосуються спадщини. Рано чи пізно з ними стикаються більшість громадян. В даній статті наведені загальні відомості по цій тематиці, які дозволять зорієнтуватися в юридичному аспекті питання.
       Отже, що таке спадкування? Згідно українського законодавства спадкуванням є перехід прав та обов'язків (спадщини) від фізичної особи, яка померла (спадкодавця), до інших осіб (спадкоємців). 
       До складу спадщини входять усі права та обов'язки (за винятком, визначеним ст. 1219 Цивільного кодексу України), що належали спадкодавцеві на момент відкриття спадщини і не припинилися внаслідок його смерті. 
       Часом відкриття спадщини є день смерті особи або день, з якого вона оголошується померлою, місцем відкриття – останнє місце проживання спадкодавця. 
       Існує два види спадкування: за заповітом або за законом.

       Спадкування (спадщина) за заповітом

       Заповітом є особисте розпорядження фізичної особи з повною цивільною дієздатністю на випадок своєї смерті. Таке розпорядження здійснюється виключно особисто.
       Заповідач може призначити своїми спадкоємцями будь-кого, незалежно від наявності у нього з цими особами сімейних або родинних відносин. Також, заповідач може без зазначення причин позбавити права на спадкування будь-яку особу з числа спадкоємців за законом, за виключенням осіб, які мають право на обов'язкову частку у спадщині. Заповіт може бути складений щодо усієї спадщини або тільки її частини. Частина спадщини, що не охоплена заповітом, спадкується спадкоємцями за законом на загальних підставах.
       Статтею 1241 ЦК України передбачені особи, які мають право на обов'язкову частку у спадщині, до яких законом віднесені: малолітні, неповнолітні, повнолітні непрацездатні діти спадкодавця, непрацездатна вдова (вдівець) та непрацездатні батьки.
       Чинним законодавством встановлено суворі вимоги до форми заповіту: він має бути складений письмово, із зазначенням місця та часу його складення, особисто підписаний заповідачем, посвідчений нотаріусом (або іншими посадовими, службовими особами, в передбачених законом випадках). 
       Заповідач має право у будь-який час скасувати, скласти новий заповіт або внести в нього зміни.
       Заповіт, складений особою, яка не мала на це права, а також заповіт, складений з порушенням вимог щодо його форми та посвідчення, є нікчемним (тобто недійсним). Крім того, заповіт можна оскаржити до суду та визнати його недійсним, якщо буде встановлено, що волевиявлення заповідача не було вільним і не відповідало його волі (наприклад, заповіт, складений за погрозами).

       Спадкування (спадщина) за законом

       Якщо спадкодавець не залишив заповіт – спадкування відбувається за законом. Спадкування за законом здійснюється почергово, при цьому кожна наступна черга таких спадкоємців одержує право на спадкування у разі відсутності спадкоємців попередньої черги, усунення їх від права на спадкування, неприйняття ними спадщини або відмови від її прийняття, крім випадків, передбачених законом.
       Черговість одержання спадкоємцями за законом права на спадкування може бути змінена нотаріально посвідченим договором заінтересованих спадкоємців, укладеним після відкриття спадщини. 
       Фізична особа, яка є спадкоємцем за законом наступних черг, може за рішенням суду одержати право на спадкування разом із спадкоємцями тієї черги, яка має право на спадкування, за умови, що вона протягом тривалого часу опікувалася, матеріально забезпечувала, надавала іншу допомогу спадкодавцеві, який через похилий вік, тяжку хворобу або каліцтво був у безпорадному стані. 
       Згідно зі статтями 1261-1265 ЦК України: у першу чергу право на спадкування за законом мають діти спадкодавця, у тому числі зачаті за життя спадкодавця та народжені після його смерті, той з подружжя, який його пережив, та батьки; у другу чергу – рідні брати та сестри спадкодавця, його баба та дід як з боку батька, так і з боку матері; у третю чергу – рідні дядько та тітка спадкодавця; у четверту чергу – особи, які проживали зі спадкодавцем однією сім'єю не менш як п'ять років до часу відкриття спадщини; у п'яту – інші родичі спадкодавця до шостого ступеня споріднення включно (причому родичі ближчого ступеня споріднення усувають від права спадкування родичів подальшого ступеня споріднення), утриманці спадкодавця, які не були членами його сім'ї.
       Частки у спадщині кожного із спадкоємців за законом є рівними, проте спадкоємці можуть змінити розмір частки у спадщині когось із них: за усною угодою між собою, якщо це стосується рухомого майна; за письмовою угодою, посвідченою нотаріусом, – якщо це стосується нерухомого майна або транспортних засобів.

       Здійснення права на спадкування (прийняття спадщини)

       Спадкоємець має право як прийняти спадщину, так і не прийняти її. Це стосується спадкоємців і за заповітом, і за законом. Згідно з ч.2 ст.1268 ЦК України спадкоємець, який постійно проживав разом із спадкодавцем на час відкриття спадщини, автоматично вважається таким, що прийняв спадщину, якщо протягом встановленого законом строку він не заявить про відмову від неї.
       Ті ж спадкоємці, які не проживали постійно з спадкодавцем на час відкриття спадщини, мають особисто подати до нотаріальної контори заяву про прийняття спадщини. 

       Строки для прийняття спадщини

       Для прийняття спадщини законом встановлено строк у шість місяців, який починається з часу смерті спадкодавця або оголошення його померлим.
       Разом з тим, у разі пропуску цього строку через поважні причини, такий спадкоємець може звернутися до суду з проханням визначити йому додатковий строк, достатній для подання відповідної заяви.
       Існує таке поняття, як відумерлість спадщини. Так, у разі відсутності спадкоємців за заповітом і за законом (або усунення їх від права на спадкування, неприйняття ними спадщини чи відмови від її прийняття) суд визнає спадщину відумерлою за заявою відповідного органу місцевого самоврядування за місцем відкриття спадщини. 
       Внаслідок такого рішення спадщина переходить у власність територіальної громади за місцем її відкриття.

       Оформлення спадщини (права на спадщину)

       Спадкоємець, який прийняв спадщину, може одержати свідоцтво про право на неї. Якщо спадщину прийняло кілька спадкоємців, свідоцтво про право на спадщину видається кожному з них із визначенням імені та часток у спадщині інших спадкоємців. 
       Спадкоємець же, який прийняв у спадщину нерухоме майно, зобов'язаний звернутися до нотаріуса за видачею йому свідоцтва про право на спадщину на нерухоме майно. Якщо спадщину прийняло кілька спадкоємців, свідоцтво про право на спадщину видається також на ім'я кожного з них, із зазначенням імені та частки у спадщині інших спадкоємців. 
       Таке свідоцтво видається після закінчення шести місяців з часу її відкриття.
       Крім того, успадковане нерухоме майно, спадкоємець зобов'язаний зареєструвати в органах, які здійснюють державну реєстрацію нерухомого майна.

       *Питання спадкування є досить складним і містить безліч важливих нюансів, відповіді на  котрі Ви зможете отримати в Гостомельському ЦНАПі.

.

 

Гостомельська амбулаторія загальної практики сімейної медицини запрошує на роботу сімейних лікарів, медичних сестер, клінічного лаборанта. с. м. т. Гостомель, вул. Свято-Покровська, 73. Завідувач – Мельник Борис Володимирович. Звертатися за телефонами 32-198; 32-809.

 

У зв`язку з погодними умовами не було можливості прискорити заплановане укріплення мостового переходу над цією колись бурхливою річкою, про що нагадує її назва. Уже здійснено бетонування консольних опор, що значно посилисть стійкість конструкції. Окрім зміцнення мосту на двох боках консольних опор буде прокладено пішохідні тротуарні доріжки. Таким чином міст поширшає й забезпечить додаткову безпеку пішоходам, які переходитимуть цю пожвавлену частину автошляху  через міст. Веде роботи підприємство, що має багаторічну практику зі зведення подібних конструкцій. Повне завершення бетонних робіт планують закінчити кілька тижнів.

Продовжуємо знайомити з послугами, котрі надаються в Гостомелському ЦНАП.  Прийом ведеться З 9-ї до 16 години. Згідно двосторонньої угоди фахівець  "Київоблгазу" надає наступні послуги: звірку  за особистим рахунком споживача, отримання рахунку на оплату за спожитий природний газ, з питань розрахунку по субсидіях, консультаційні послуги та довідкову інформацію.

Нагадаємо, що Кабмін планує змінити методику визначення ціни на газ для населення з квітня 2018 року, що призведе до подорожчання газу на більш, ніж 8%.

Відповідний проект постанови підготовлений Міністерством енергетики та вугільної промисловості.

За повідомленням інтернет-видання ETCETERA можна зробити наступні висновки.

ФАКТ. Однією з ключових умов Міжнародного валютного фонду є врегулювання ціни на газ. У МВФ вимагають, щоб ціна на газ для населення в Україні була підвищена до рівня ринкових цін. У Фонді впевнені, що такий крок сприятиме розвитку вільного газового ринку, а також стимулюватиме споживачів економно витрачати ресурс.

ПІДВИЩУВАТИ ЧИ НЕ ПІДВИЩУВАТИ? Вирішення цього питання стало проблемою для уряду. З одного боку, необхідно підвищити ціну на газ, інакше Україні загрожує припинення співпраці з МВФ. З іншого боку, наближаються вибори, а підвищення тарифів – дуже непопулярне рішення для політиків. У підсумку, влада перебуває перед вибором – отримати черговий транш і втратити голоси виборців, або зберегти діючі ціни на газ, ризикуючи провалити програму співпраці з Фондом.

РОЗВІДУЮТЬ ГРУНТ. 17 січня 2018 року в ряді українських ЗМІ з’явилася інформація про те, що з квітня 2018 року уряд має намір підвищити ціну на газ мінімум на 8%, а також переглядати вартість кожні 6 місяців. Пізніше, під час засідання Кабінету Міністрів, глава Міненерговугілля Ігор Насалик спростував інформацію, заявивши, що підвищення ціни на «блакитне паливо» не планується.

ГАЗ І ПОЛІТИКА. Питання про підвищення тарифів в останні кілька місяців стало надзвичайно політизованим у зв’язку з наближенням виборів. Коаліційна угода, підписана більшістю парламентських фракцій, передбачала підвищення цін на газ. Однак сьогодні тарифна тематика обговорюється найбільшими парламентськими партіями зовсім в іншому ключі. Справа в тому, що подорожчання газу потягне за собою підвищення інших тарифів – електроенергії, опалення, гарячої води. За прогнозами, підвищення може досягти 20%. Будь-який політик розуміє, що підтримувати підвищення дуже невигідно для рейтингу.

ЩО ВИРІШАТЬ У МВФ? Міжнародний валютний фонд продовжує наполягати на підвищенні ціни на газ. Відомо, що міністр фінансів Олександр Данилюк намагався домовитися з кредитором про скасування газової умови, однак в МВФ з такою пропозицією не погодилися. Фонд уже не раз йшов на поступки українському уряду, скорочуючи список обов’язкових умов і відкладаючи виконання деяких вимог. Але, мабуть, терпінню МВФ настав кінець. Очевидно, що кредитор більше не має наміру давати гроші Україні без виконання вимог, тому доля чергового траншу залежатиме від рішення української влади.

 

 

 

 

 

 

Кабінет Міністрів України розпочинає процес передачі землі поза межами населених пунктів у власність об’єднаним територіальним громадам. Згідно з розпорядженням КМУ, вже з лютого розпочнеться процес передачі землі поза межами населених пунктів у власність об’єднаних територіальних громад.
Як саме земля буде передана в розпорядження громадам?
Уряд надав розпорядження Державній службі з питань геодезії, картографії та кадастру з 1 лютого 2018 року провести інвентаризацію таких земель з подальшою передачею земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності у комунальну власність відповідних об’єднаних територіальних громад відповідно до статті 117 Земельного кодексу України. Також відтепер передача таких земельних ділянок в користування (виключно шляхом проведення аукціонів) або у власність буде здійснюватись тільки за погодженням з об’єднаними територіальними громадами та після прийняття ними рішення відповідно до статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні».
«З завтрашнього дня жоден геокадастр країни не має права приймати одноосібні рішення, – сказав Володимир Гройсман. – Не дай Боже хтось спробує передати землю поза межами населеного пункту (без згоди ОТГ). За це буде чітка кримінальна відповідальність – викинемо з кабінету».
Урядове рішення сприятиме розвитку громад.?
Завдяки ініціативі Уряду відтепер не чиновники, а самі громади прийматимуть рішення, які сприятимуть розвитку сільськогосподарського виробництва, залученню інвестицій, суттєво збільшать надходження до місцевих бюджетів. Також децентралізація земельних відносин дозволить побороти проблему корупції в цій сфері. Рада громади сама визначає ставку земельного податку, 100% якого залишається в місцевому бюджеті.
Скільки землі зможуть отримати в розпорядження об’єднані громади?
Минулого року бюджетні надходження об’єднаних громад від плати за землю зросли на 20% – до 1,4 млрд грн. Завдяки рішенню Уряду надходження зможуть суттєво збільшитись, адже у розпорядження об’єднаних територіальних громад може перейти до 7,2 млн га, з яких 2,5 млн га ще не розподілені між користувачами. Податкові надходження за використання земель, що знаходяться поза межами населених пунктів, можуть скласти до 10% бюджетних надходжень ОТГ.
Чому об’єднані громади мають розпоряджатись землями за межами населених пунктів?
Наразі землями поза межами населених пунктів розпоряджається Держгеокадастр. Суттєва частина цих земель здавалася в оренду за найменшою орендною платою – 1-3%, тобто за цінами, нижчими за ринкові, а об’єднані територіальні громади були повністю усунені від розпорядження такими земельними ділянками державної власності. Це збільшувало корупційні ризики, а громади недоотримували кошти на свій розвиток. Органи місцевого самоврядування фактично мали вплив лише на 12% власних територій і були позбавлені можливостей ефективно планувати їх розвиток.
Як збільшаться бюджети громад завдяки урядовому рішенню?
Завдяки більш широким можливостям органів місцевого самоврядування у частині розпорядження земельними масивами, орієнтовні обсяги додаткових надходжень до місцевих бюджетів від сплати за землю, за оцінками експертів, можуть зрости на 30-40%.

 

Як відомо, в Гостомелі продовжується творитися славна історія української армії, в нас дислокується еліта вітчизняного війська — Національна гвардія України. Нещодавно представники військової частини побували в виконкомі селищної ради й зустрілися з керівництвом, презентували для ознайомлення військові часописи  «Слово честі», "Ратник", "Національна гвардія", котрі матимуть змогу переглянути громадяни Гостомеля, журнал є в приймальні ЦНАПу селищної ради, також на столику другого поверху, де оприлюднюються ті чи інші часописи. У подальшому командування частини й керівництво селищної ради мають на меті опрацювати угоду спільних дій, спрямовану на зміцнення іміджу Національної гвардії України та патріотичного виховання.         

 Прийом ведеться щоп’ятниці, з 9-ї до 12-ї години. Оскільки з 1 січня стартувала пенсійна реформа і є багато новацій, ми публікуємо  основні положення реформи.

Страховий стаж у розмірі 35 років, необхідний для отримання пенсії відповідно до закону про пенсійну реформу, буде гарантувати пенсію в розмірі 35% від зарплати, повідомив міністр соціальної політики Андрій Рева на круглому столі, передає Ukr.Media.

"У нас в пенсійної реформи за формулою є три показники. Перший показник - середня зарплата за три роки перед виходом на пенсію. Позиція два - індивідуальний коефіцієнт заробітку, тобто порівнюється кожен місяць, коли ви платили внесок, з середньою зарплатою по Україні і виводиться коефіцієнт. Сума коефіцієнта ділиться на їх кількість і виходить середній коефіцієнт. І третій показник - коефіцієнт страхового стажу. Якщо ми говоримо, що коефіцієнт дорівнює одиниці за кожен рік, в якому ви працювали, то при повному страховому стажі який відсоток ви повинні отримати заміщення? Якщо у нас 35 років - умова для виходу на пенсію в 60 років? 35%. Будь ласка, все в ваших руках, працюйте, сплачуєте внески, і ви за цією формулою отримаєте не менше 35% від середньої зарплати", - заявив міністр.

Він додав, що до реформи ті, хто пропрацював 15 років, отримували так само, як ті, хто пропрацював 35 років. Реформа дозволить виправити цей перекіс.

Рева зазначив, що підвищити пенсії без підвищення страхового стажу неможливо, так як дефіцит бюджету становить 141 млрд грн, а коштів немає не те що на підвищення пенсій, а навіть на поточні виплати пенсіонерам.

"За 26 млн людей працездатного віку у нас офіційно сплачують ЄСВ (єдиний соціальний внесок - ред.) всього 12 млн осіб, а за офіційною статистикою, в Україні 16 млн зайнятих. Тобто 4 млн офіційно не сплачують страхові виплати. З 12 млн людей, які платять податки, – 4,5 млн осіб сплачують з мінімальної заробітної плати".

Міністр додав, що кожна друга гривня, яку отримує пенсіонер в Україні, виплачується не з Пенсійного фонду, а дотується державним бюджетом.

Як повідомлялося, 3 жовтня Верховна Рада України прийняла закон про пенсійну реформу, який вводить вимоги до мінімального страхового стажу для виходу на пенсію. Нормативи мінімального страхового стажу будуть збільшуватися на 1 рік кожні 12 місяців до 2028 року. Таким чином, з 2028 року для виходу на пенсію в 60 років потрібно буде мати 35 років страхового стажу.

Розкажіть друзям! 

 

Новини