Субота, 19 січня 2019 |

поділитися у соціальних мережах:

 

Новини

Необхідність проведення чергової хвилі мобілізації залежить від низки факторів, передусім, вона буде необхідна у разі відновлення активних бойових дій на Сході України.

Про це заявив на зустрічі з журналістами міністр оборони України генерал армії України Степан Полторак.

«Необхідність проведення мобілізації буде великою мірою залежати від того, яка буде обстановка на фронті, від спроможності наших військових частин і активності нашої роботи щодо набору контрактників для служби в армії», ‒ наголосив Полторак.

За його словами, у плані набору військовослужбовців на контракт наразі спостерігаються «серйозні зрушення»: «За перший місяць записалися 9 тис. осіб на контракт. Ми вже призвали 7 тисяч осіб».

Водночас, міністр наголосив, що у разі ускладнення ситуації в зоні проведення АТО, або відновлення бойових дій, «ми будемо змушені проводити мобілізацію».

Зі свого боку, секретар Ради національної безпеки і оборони України Олександр Турчинов заявив, що чергова хвиля мобілізації може бути відтермінована у разі, якщо набір на контрактну службу в ЗСУ відбуватиметься в достатній мірі, щоб забезпечити на необхідному рівні чисельність нашої армії. За його словами, рішення з цього питання буде прийматися у березні.

 

Сьогодні для боротьби з хабарництвом в Україні недостатньо роботи у законодавчому полі та контролю за діяльністю службовців з боку новостворених антикорупційних структур. Українці щоденно стикаються з корупцією не тільки у державних органах, але і в бізнесі та на побутовому рівні. Для докорінної зміни ситуації потрібно не тільки проводити жорстку політику запобігання корупції, притягати до кримінальної відповідальності хабарників, а й будувати таку країну, у якій хабарі давати було б невигідно насамперед самим громадянам.

Цій темі був присвячений семінар «Антикорупційні ініціативи у сфері бізнесу: нове законодавство України та рекомендації щодо його застосування на основі міжнародного досвіду», проведений Центром перепідготовки та підвищення кваліфікації при КОДА та Професійною асоціацією корпоративного управління за підтримки Центру міжнародного приватного підприємництва (CIPE, США) .

Перед учасниками семінару ‒ держслужбовцями та представниками бізнесу ‒ виступив регіональний директор з Євразії та Південної Азії CIPE у Вашингтоні (округ Колумбія) Марк Шлейфер. Він розповів, що боротьба з корупцією є однією із пріоритетних сфер роботи CIPE. Особливу увагу спеціалісти Центру приділяють реформуванню неоднозначності правової системи в Україні, поліпшенню механізмів управління, питанню подолання тіньового сектора економіки.

«Сьогодні на порядку денному стоїть реформа регуляторної бази, спрощення процедури спілкування бізнесу з владою. Корупція ‒ це не тільки хабарництво, це використання службовцем своїх повноважень і прав у корисливих цілях, для особистої вигоди, ‒ зазначив Марк Шлейфер. ‒ Для нас важливо надати середньому бізнесу в Україні практичну допомогу в розробці та впровадженні антикорупційних програм. Ми хочемо зламати стереотип, що успішний бізнес в Україні неможливий без корупції».

У роботі семінару активну участь взяв перший заступник голови Київської обласної державної адміністрації Лев Парцхаладзе. Він розповів про програму, яка здійснюється КОДА для боротьби з побутовою корупцією в регіоні, представив громадський проект «СТОП корупції у Київській області» та пілотний проект із впровадження адмінсервісів нового формату для громадян України – документ-сервіс «ГОТОВО!».

«Упевнений, що спільною роботою державних органів, представників громадськості та бізнесу ми створюємо нову, безкорупційну модель нашої країни. Спільними колективними діями ми зможемо протистояти корупції», ‒ підкреслив Лев Парцхаладзе.

 

2 березня 2016 року у приміщенні Київської облдержадміністрації відбувся круглий стіл на тему: «Роздержавлення комунальних друкованих засобів масової інформації». Діалог з місцевою пресою організували задля вироблення алгоритму ефективного реформування комунальної преси Київщини.

Обговорити найбільш поширені проблеми, які можуть виникнути у ході реформування газет, зібралися головні редактори районних видань, керівники і представники райдержадміністрацій. Київську обласну адміністрацію на заході представляв голова Максим Мельничук і начальник управління інформації та зв’язків з громадськістю КОДА Христина Шмідт. Участь у круглому столі також взяли перший заступник голови Державного комітету телебачення і радіомовлення України Богдан Червак і секретар Національної спілки журналістів України, президент Асоціації медіа-юристів України Тетяна Котюжинська.

На необхідності цивілізовано провести реформу з роздержавлення ЗМІ і «підігнати» під європейські стандарти вітчизняну пресу наголосив у вступному слові Максим Мельничук. Дана реформа одна з найбільш тривалих, довгоочікуваних і важливих для країни. Найближчим часом вона торкнеться 33 комунальних друкованих видань Київщини, в кожному з яких трудовий колектив має визначитися зі шляхом реалізації реформи.  

«Економічна криза, яку переживає країна останні роки, не оминула і ринок преси. Запропонована владою реформа покликана дати певний поштовх для розвитку комунальних видань, і за зразок береться провідний європейський досвід. Зміни, пов’язані із роздержавленням ЗМІ, є логічним продовженням реформи децентралізації, при якій влада і ресурси у певній частині переходять на місця. Ми зацікавлені в успішній та якісній місцевій пресі, адже вона є вагомою частиною інформаційного простору», ‒ зазначив Максим Мельничук.

Коментуючи зміни, Богдан Червак підкреслив, що це друга кардинальна реформа у сфері медіа і за своєю вагою вона не поступається першій ‒ тобто утворенню суспільного телебачення і радіомовлення.

«Важливо, що є політична воля для здійснення цієї реформи. І це вже доконаний факт, оскільки наш парламент ухвалив відповідне рішення, а уряд видав усі необхідні підзаконні нормативно-правові акти, також визначено центральний орган виконавчої влади, який буде відповідати за реалізацію даних змін, - це Державний комітет телебачення і радіомовлення України. Тож маємо всі правові підстави для реалізації цієї реформи», ‒ підкреслив він.

У ході діалогу Богдан Червак детально зупинився на першочергових заходах державних органів щодо нормативно-правового забезпечення реформи преси, а Тетяна Котюжинська доступно та інформативно роз’яснила присутнім юридичні та організаційні аспекти реформи.

 

Напередодні всесвітнього дня письменника у приміщенні центральної Ірпінської бібліотеки відбулася зустріч із відомим українським письменником Іваном Драчем. Організували свято відділ культури та управління освіти і науки Ірпінської міської ради, а також спілка письменників Приірпіння.

Творчий вечір Івана Драа ‒ це щось неймовірне. Скільки його поетичних творів перечитано і вивчено напам’ять ‒ і ось талановитий, щирий і по-молодечому запальний Іван Федорович в Ірпені, перед його шанувальниками…

Хвилини зустрічі з видатним поетом, драматургом, кінорежисером, відомим громадським діячем Іваном Федоровичем Драчем промайнули швидко і непомітно. З глибокою повагою і теплом присутні ловили кожне слово корифея, цікавилися його минулим і сьогоденням, творчими планами на майбутнє.

На зустріч були запрошені учні та вчителі загальноосвітніх шкіл, вихованці та педагоги музичної школи, ЦТДЮІ. Діти були не тільки глядачами і слухачами, а й учасниками міні-концерту.

Від Центру творчості дітей та юнацтва м. Ірпеня, що знаходиться в Гостомелі, цей захід відвідали вихованці гуртка «Рідне слово» Біленька Юлія, Ющенко Ксенія, Федоровська Дарина, Яницька Наталія разом зі своїм керівником Литвиненко І.Л.

 

 

 

Відзначається за рішенням48-го конгресу Міжнародного ПЕН-клубу, що відбувся12‒18 січня 1986 року. ПЕН-клуб був заснований в1921 році.

Назва організації ‒ абревіатура, утворена першими літерами англійських слів poets ‒ поети, essayists ‒ нарисовці, novelists ‒ романісти (слід зазначити, що абревіатура в даному випадку збігається зі словом pen ‒ ручка в перекладі з англійської).

Ідея її створення належить англійській письменниці Кетрін Емі Доусон-Скотт. Першим президентом ПЕН-клубу став Джон Голсуорсі. У 1923 році відбувся перший міжнародний конгрес ПЕН-клубу в Лондоні, у той час ПЕН-центри були створені в 11 країнах світу. Сьогодні подібні центри діють в 130 країнах.

Це міжнародне об’єднання письменників, яке, як сказано в Хартії ПЕН-клубу, «виступає на захист принципів свободи інформації всередині кожної країни і між всіма країнами. Його члени зобов’язуються виступати проти придушення свободи слова в будь-якій її формі в тих країнах і суспільствах, до яких вони належать, а також у всьому світі, коли це можливо. ПЕН-клуб виступає в захист свободи друку і проти довільного застосування цензури в мирний час. ПЕН-клуб вважає, що необхідне просування людства до більш високих форм політичної та економічної організації вимагає вільної критики уряду, органів управління та політичних інститутів. Оскільки свобода припускає добровільну стриманість, члени ПЕН-клубу зобов’язуються виступати проти таких негативних аспектів вільної преси, як брехливі публікації, навмисна фальсифікація, спотворення фактів або тенденційно безчесно їх інтерпретація заради політичних, групових і особистих цілей».


1 березня 2016 року в Мінрегіоні під час першого засідання Міжвідомчої координаційної комісії з питань регіонального розвитку презентовано геопортал "Адміністративно-територіальний устрій України".

Відтепер уся інформація, що стосується адміністративно-територіального устрою України міститиметься на одному ресурсі. Про це повідомляє прес-служба Мінрегіону України.

Фактично, відтепер усі відомості про адмінтерустрій України зведені на одному інформаційному ресурсі. Це і інформація про адміністративно-територіальні одиниці, топографію, населені пункти, автошляхи та залізниці, законодавчі дані про зміни адмінтерустрою, перспективні плани формування територій громад, бюджетні паспорти громад, дані про об’єднані територіальні громади, кількісні показники по навчальних закладах чи інших соціальних об’єктах, бюджету, розміру дотацій або субвенції тощо.

При створенні геопорталу «Адміністративно-територіальний устрій України» був врахований міжнародний досвід реалізації геоінформаційних порталів, відбулася інтеграція всіх даних адміністративно-територіального устрою на картографічну основу відповідно до усіх міжнародних стандартів.

Геопортал передбачає проведення актуалізації та моніторингу змін адмінтерустрою України та працює двома мовами – українською та англійською.

Геопортал розроблений ДП «Науково-дослідний інститут геодезії і картографії» за дорученням Віце-прем’єр-міністра – Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України Геннадія Зубка, за участі Мінрегіону та за сприяння швейцарсько-українського проекту «Підтримка децентралізації в Україні» DESPRO.

 

Ірпінська ОДПІ пропонує короткий огляд змін, які передбачені Законом України від 24 грудня 2015 р. №909-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році».

 

Податок на прибуток підприємств

Так, для платників податку на прибуток у 2016 році повертається квартальний звітний період лише для тих, хто має доходи більш ніж 20 млн грн (п. 137.4-137.5 Податкового кодексу України (далі – ПКУ)). Скасовано авансові платежі з податку на прибуток, проте є виняток для сплати авансового внеску у розмірі 2/9 суми податку, визначеного до сплати у декларації за 9 місяців 2016 року. Цей авансовий внесок слід сплатити буде до 31.12.2016 р., і сплачуватимуть його відповідно лише ті, хто подаватимуть декларацію поквартально.

Ставки з податку на прибуток залишаються на рівні 2015 року.

При розрахунку об’єкту оподаткування за 2015 рік, а це новий п. 40 до підрозділу 4 р. ХХ ПКУ, за яким фінансовий результат до оподаткування у 2015 році зменшується на суму нарахованих доходів від участі в капіталі інших платників податку на прибуток підприємств, платників єдиного податку четвертої групи та на суму нарахованих доходів у вигляді дивідендів, що підлягають виплаті на його користь від інших платників податків, які сплачують авансові внески з податку на прибуток при виплаті дивідендів. Аналогічна норма (пп. 140.4.1 ПКУ) діятиме з 01.01.2016 року і для наступних звітних періодів.

Податок на додану вартість

Скасовано звільнення від податку на додану вартість для операцій із постачання зернових та технічних культур, тобто з 1 січня операції із зерновими та технічними культурами обкладають ПДВ у загальному порядку.

Відмінено таку причину анулювання реєстрації платників ПДВ, як присвоєння стану «9», тобто через «відсутність» за податковою адресою.

Уточнено базу нарахування ПДВ у випадку поставки власної продукції, послуг, які надаються самостійно. Відтепер договірна ціна на них порівнюватиметься не з їх собівартістю, а із звичайною ціною. Так, звичайні ціни для товаровиробників-платників ПДВ повертаються, і для їх визначення слід буде користуватися правилами пп. 14.1.71 ПКУ.

Статтею 200 передбачено формування двох реєстрів на відшкодування ПДВ:

‒ для платників, що відповідають критеріям, визначеним для автоматичного відшкодування сум податку;

‒ для решти платників.

З метою забезпечення прозорості функціонування таких реєстрів додано дві позиції ‒ пп. 200.7.2 і 200.7.3. Повернення узгоджених сум бюджетного відшкодування здійснюватиметься в хронологічному порядку відповідно до черговості внесення заяв до кожного відповідного Реєстру. У свою чергу, Державна фіскальна служба щодня публікуватиме на своєму сайті реєстри заяв про повернення суми бюджетного відшкодування.

Відповідно до п. 1 Прикінцевих положень норма щодо запровадження реєстрів набирає чинності з 1 лютого 2016 р.

Змінено перерозподіл сум ПДВ для аграріїв (п. 2 ст. 209):

‒ за операціями із зерновими і технічними культурами - 85% до держбюджету 15% на спецрахунки;

‒ за операціями з продукцією тваринництва - 20% до держбюджету, 80% на спецрахунки;

‒ за іншими операціями з сільськогосподарськими товарами/послугами ‒ 50х50%.

Акцизний податок

Податковими змінами передбачено збільшення у півтора-два рази акцизних ставок: пиво ‒ 2,48 грн./л (з 1,24), кріплені вина ‒ 7,16 (3,58), шампанське ‒ 10,40 (5,20), вермути ‒ 7,16 (3,58), інші зброджені напої ‒ 105,80 за 1 літр 100-відсоткового спитру (70,53), сидр і перрі ‒ 0,95 (0,63) тощо.

По тютюнових виробах збільшилася специфічна ставка. Скажімо, для сигарет із фільтром вона зросла з 227,33 до 318,26 грн за 1000 штук, тоді як адвалорна ставка акцизного податку залишилася на рівні 12%. Мінімальне акцизне податкове зобов’язання зросло з 304,11 до до 425,75 грн за 1000 штук.

По пальному змінилися і ставки, і одиниці виміру. Так, для бензину було 202 євро/т, а стало 171,50 євро за 1000 літрів; для дизпалива (важких газойлів) фіскальне навантаження змінилося зі 100 і 132 євро/т до 95 і 125,50 євро за 1000 літрів.

Для платників акцизного податку з 1 березня 2016 року новою статтею 232 ПКУ впроваджено систему електронного адміністрування реалізації пального (далі – СЕАРП).

Відтак збільшено коло платників акцизного податку, а саме віднесено суб’єктів господарювання, які реалізують пальне (пп. 212.1.15 ПКУ).

Ті особи, які здійснюватимуть реалізацію пального, підлягають обов'язковій реєстрації як платники податку контролюючими органами за місцезнаходженням юридичних осіб, місцем проживання фізичних осіб – підприємців, до початку здійснення реалізації пального.

В межах СЕАРП вводяться акцизні накладні, які діятимуть аналогічно за податковими накладними з ПДВ, складатимуться в електронному вигляді продавцями і надаватимуться покупцям. При ненаданні акцизної накладної, або порушення правил її складання, покупець матиме право подати скаргу на винну особу – продавця. До акцизних накладних за необхідності складатимуться розрахунки коригування. Зауважимо, що акцизні накладні реєструватимуться в Єдиному реєстрі акцизних накладних.

Змінами передбачено нові види фінансової відповідальності. Так, здійснення суб’єктом господарювання операцій з реалізації пального без реєстрації таких суб'єктів платниками акцизного податку у порядку, передбаченому ПКУ, тягнуть за собою накладання штрафу на юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців у розмірі 100 відсотків вартості реалізованого пального (п. 117.3 ПКУ).

Вводяться штрафи за порушення строків реєстрації акцизних накладних та розрахунків коригування до них в межах від 2 до 50%, залежно від порушення терміну реєстрації (ст. 1202 ПКУ).

Транспортний податок

У 2015 році цей податок сплачувався за легкові автомобілі, які використовувалися до 5 років і мали об’єм циліндрів двигуна понад 3000 куб. см., з 01.01.2016 року транспортним податком оподатковуватимуться легкові автомобілі, з року випуску яких минуло не більше п’яти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить 750 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року.

Спрощена система оподаткування

Зміни до ПКУ у частині спрощеної системи оподаткування стосуються третьої групи єдинників:

‒ ставки податку для них зросли з 2% до 3% для платників ПДВ і з 4% до 5% для неплатників ПДВ;

‒ річний обсяг доходу не повинен перевищувати 5 млн грн.

Також зросли порівняно з попереднім роком майже в два рази ставки податку для єдинників 4 групи:

‒ для ріллі, сіножатей і пасовищ (окрім ріллі, сіножатей і пасовищ, розташованих у гірських зонах і на поліських територіях, а також ріллі, сіножатей і пасовищ, що перебувають у власності сільськогосподарських товаровиробників, які спеціалізуються на виробництві (вирощуванні) і переробці продукції рослинництва на закритому ґрунті, або надані їм у користування, у т.ч. на умовах оренди) - 0,81;

‒ для ріллі, сіножатей і пасовищ, розташованих у гірських зонах і на поліських територіях, ‒ 0,49;

‒ для багаторічних насаджень (окрім багаторічних насаджень, розташованих у гірських зонах і на поліських територіях) ‒ 0,49;

‒ для багаторічних насаджень, розташованих у гірських зонах і на поліських територіях ‒ 0,16;

‒ для земель водного фонду ‒ 2,43;

‒ для ріллі, сіножатей і пасовищ, що перебувають у власності сільськогосподарських товаровиробників, які спеціалізуються на виробництві (вирощуванні) і переробці продукції рослинництва на закритому ґрунті, або надані їм у користування, у т.ч. на умовах оренди ‒ 5,4.

Екологічний податок

Збільшено ставки за викиди в атмосферне повітря окремих забруднюючих речовин стаціонарними джерелами забруднення: азоту оксидів до 1968,65 грн./т (з 1553,79), ацетону ‒ 738,45 (582,83), вуглеводнів ‒ 111,26 (87,81), озону ‒ 1968,65 (1553,79) тощо.

Відповідним чином зросли і ставки податку за скиди окремих забруднюючих речовин у водні об’єкти.

Рентна плата

Природний газ виключено зі складу плати за транзитне транспортування трубопроводами територією України.

Знижено ставки рентної плати за видобуток газу:

‒ природного газу, видобутого з покладів до 5000 м, ‒ з 70 до 29%;

‒ з покладів, які повністю або частково залягають на глибині до 5000 м, ‒ з 55 до 29%;

‒ з покладів, які повністю залягають на глибині понад 5000 м, ‒ з 28 до 14%.

Водночас з’явилася рентна плата за видобуток бурштину ‒ 25%.

Крім того, ст. 254.4 збільшено ставки рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України, ст. 255.5 збільшено ставки рентної плати за спеціальне використання води, а ст. 256.3 збільшено ставки рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів.

Змінилися в бік підвищення і ставки рентної плати за транспортування, транзитне транспортування природних ресурсів територією України:

‒ 0 за транзитне транспортування 1000 куб. м природного газу за кожні 100 км відстані відповідних маршрутів його транспортування (було 0,21 дол. США);

‒ 2,4 дол. США за транзитне транспортування 1 т аміаку за кожні 100 км відстані відповідних маршрутів його транспортування (було 0,56 дол. США).

Ставки за транспортування 1 т нафти магістральними нафтопроводами, а також за транспортування 1 т нафтопродуктів магістральними нафтопродуктопроводами залишилися без змін ‒ по 0,56 дол. США.

ЄСВ

У 2016 році встановлено єдину ставку нарахування ЄСВ в розмірі 22% до усіх видів доходів, на які раніше нараховувався ЄСВ. Виняток становитимуть тільки спеціальні ставки нарахування ЄСВ для інвалідів (8,41%, 5,3% і 5,5%), які залишатимуться без змін.

Скасовується утримання ЄСВ з доходів і визначення класу професійного ризику для роботодавців та відповідні перевірки з боку Фонду соцстрахування щодо правильності такого визначення. 

Максимальна величина місячного доходу, на який нараховується ЄСВ, становитиме 25 прожиткових мінімумів (раніше – 17), тобто: 

  • З 01.01.2016 р. – 34450 грн (25 × 1378 грн);
  • З 01.05.2016 р. – 36250 грн (25 × 1450 грн);
  • З 01.12.2016 р. – 38750 грн (25 × 1550 грн) 

При цьому, якщо база нарахування ЄСВ  не перевищує розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який отримано дохід, сума ЄСВ, як і раніше, розраховується як добуток розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який отримано дохід (прибуток), та ставки ЄСВ (22%).

Також у 2016 році сума мінімального страхового внеску з ЄСВ становитиме: 

  • З 01.01.2016 р. – 303,16 грн (22% × 1378 грн),
  • З 01.05.2016 р. – 319 грн (22% × 1450 грн);
  • З 01.12.2015 р. – 341 грн (22% × 1550 грн).

 Як і раніше, якщо підприємець – платник єдиного податку є інвалідом або пенсіонером за віком та отримує відповідну пенсію або соціальну допомогу, він звільняється від обов’язку сплати ЄСВ (ч. 4 ст. 4 Закону України від 8 липня 2010 року №2464 «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування»). 

База для нарахування ЄСВ залишилася без змін. 

Відтак у 2016 році:

‒ підприємці на загальній системі оподаткування сплачуватимуть ЄСВ з чистого доходу (різниці між отриманим доходом та понесеними витратами, відповідно до норм ст. 177 ПКУ).  Якщо таким платником не отримано дохід (прибуток) у звітному році або окремому місяці звітного року, такий платник матиме право самостійно визначити базу нарахування, але не більше максимальної величини бази нарахування ЄСВ. Водночас сума ЄСВ, який сплачується, не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску за місяць, у якому отримано дохід (прибуток) або приймається рішення про сплату такого ЄСВ при відсутності оподаткованого доходу;

‒ підприємці на єдиному податку сплачуватимуть ЄСВ на суми, що визначаються такими платниками самостійно для себе, але не більше максимальної величини бази нарахування ЄСВ. При цьому сума ЄСВ не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску. 

ПДФО

У 2016 році застосовуватиметься базова ставка 18%  до усієї бази оподаткування, незалежно від її розміру (п. 167.1 ПКУ). Відтак відмінено обов’язок подавати річну декларацію фізичними особами, якщо протягом податкового (звітного) року оподатковувані доходи нараховувалися одночасно двома або більше податковими агентами і при цьому загальна річна сума таких оподатковуваних доходів перевищує 120 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного податкового року. 

Також:

‒ якщо це передбачено окремими нормами розділу IV ПКУ, ставка ПДФО може становити 0%,

‒ для пенсій або довічного грошового утримання, розмір яких більше, ніж 3 розміри мінімальної заробітної плати (у розрахунку на місяць), встановленої на 1 січня звітного податкового року (4134 грн), до суми перевищення застосовуватиметься ставка ПДФО у розмірі 15%;

‒ для пасивних доходів зберігатиметься окрема ставка 5% для  доходів у вигляді дивідендів, нарахованих резидентами-платниками податку на прибуток підприємств. Решта пасивних доходів (а до них належать, крім дивідендів, проценти, роялті та інвестиційний прибуток) оподатковуватимуться ПДФО за базвою ставкою – 18%. 

 Базовий розмір податкової соціальної пільги (далі – ПСП) зменшився до 50% розміру прожиткового мінімуму для працездатної особи (у розрахунку на місяць), встановленого законом на 1 січня звітного податкового року. 

Відтак базовий розмір ПСП у 2016 році становитиме 689 гривень.

При цьому, гранична сума доходу, яка даватиме право на застосування ПСП, не змінилася та дорівнює розміру місячного прожиткового мінімуму, діючого для працездатної особи на 1 січня звітного податкового року, помноженого на 1,4 та округленого до найближчих 10 гривень – 1930 гривень.

Підприємці на загальній системі оподаткування сплачуватимуть ПДФО за ставкою 18%. 

Авансові платежі з ПДФО сплачуватимуть до 20 числа місяця, наступного за кожним календарним кварталом (до 20 квітня, до 20 липня і до 20 жовтня). При цьому авансові внески розраховуються фізичною особою-підприємцем самостійно згідно з фактичними даними, зазначеними у Книзі обліку доходів і витрат кожного календарного кварталу. До змін такі платежі розраховувалися підприємцем самостійно, але не менш як 100% річної суми податку з оподатковуваного доходу за минулий рік (у співставних умовах).

Авансовий платіж за четвертий календарний квартал не розраховується та не сплачується. Не сплачуватиметься такий авансовий платіж і, якщо результатом розрахунку авансового платежу за відповідний календарний квартал є від’ємне значення.

 

Кабінет міністрів України затвердив правила етичної поведінки державних службовців. Про це свідчить відповідна постанова №65 від 11 лютого 2016 року, опублікована на урядовому порталі.

Так, встановлюється, що державні службовці у своїй діяльності керуються принципами етики державної служби, що ґрунтуються на положеннях Конституції України, законодавства про державну службу та запобігання корупції, а саме: служіння державі і суспільству; гідної поведінки; доброчесності; лояльності;політичної нейтральності; прозорості і підзвітності; сумлінності.

Зокрема, лояльність передбачає:

1) добросовісність щодо виконання рішень Верховної Ради України, президента України, Кабінету міністрів України та державного органу, в якому працює державний службовець, незалежно від своїх власних переконань і політичних поглядів;

2) утримання від будь-яких проявів публічної критики діяльності державних органів, їх посадових осіб;

3) коректне ставлення до керівників і співробітників державного органу під час виконання державним службовцем своїх обов'язків.

При цьому політична нейтральність передбачає:

1) недопущення впливу політичних інтересів на дії та рішення державного службовця;

2) відмову від публічної демонстрації політичних поглядів і симпатій;

3) дотримання вимог стосовно обмежень щодо політичної діяльності, встановлених законом стосовно окремих категорій державних службовців;

4) уникнення використання символіки політичних партій під час виконання державним службовцем своїх обов'язків;

5) забезпечення прозорості у відносинах з особами, що виконують політичні функції.

Документом впроваджується ведення обліку телефонних розмов та особистих зустрічей з представниками політичних партій, народними депутатами України, суб'єктами господарювання або їх уповноваженими особами, а також надання інформації про такі розмови та зустрічі у порядку, встановленому законодавством про доступ до публічної інформації.

Окрім того, вводиться ведення обліку фактів використання транспортних засобів, майна, інших матеріальних та нематеріальних активів, наданих за рахунок фізичних чи юридичних осіб у службових цілях.

Зазначається, що за порушення цих правил державні службовці несуть дисциплінарну відповідальність відповідно до закону.

У 1931 році з ініціативи декількох держав французький генерал медичної служби Жорж Сен-Поль заснував у Парижі «Асоціацію Женевських зон» – «зон безпеки» для створення шляхом двосторонніх і багатосторонніх угод локальних зон безпеки в усіх країнах, яка потім була перетворена на Міжнародну організацію цивільної оборони (МОЦО).

У 1972 році МОЦО отримала статус міжурядової організації. Зараз в МОЦО входять 50 країн, ще вісім держав мають статус спостерігача. Участь України в МОЦО в якості спостерігача оформлена згідно з дорученням Прем’єр-міністра України від 25.07.1998 р.

Всесвітній день цивільної оборони відзначається з метою пропаганди знань про цивільну оборону і підняття престижу національних рятувальних служб. День 1 березня був обраний не випадково. Саме в цей день набрав чинності устав МОЦО, який схвалили 18 держав.

Серед напрямків діяльності МОЦО слід виділити такі:

‒ підготовка національних кадрів в галузі управління в період надзвичайних ситуацій;

‒ надання технічної допомоги державам у створенні і покращенні систем попередження НС і захисту населення;

‒ пропаганда досвіду і знань з ЦО і питанням управління в період НС. Підготовка спеціалістів проводиться в Навчальному центрі у Швейцарії.

Расповсюдження світового досвіду з ЦО здійснюється через центр документації МОЦО та журнал «Цивільна оборона», що видається чотирма мовами.

 

З початку року для забезпечення обороноздатності України з доходів мешканців Ірпінського регіону до бюджету перераховано 3,1 млн. гривень військового збору. При цьому, завдання виконано  на 145,7%, тобто додатково до бюджету надійшло майже 1 мільйон гривень.

Ірпінська ОДПІ ГУ ДФС у Київській області нагадує, що військовий збір запроваджено з 3 серпня 2014 року. Ставка цього податку складає 1,5 відсотка від об’єкта оподаткування.

 

Новини