Субота, 23 січня 2021 |

поділитися у соціальних мережах:

 

Новини

Де можуть отримати інформацію про наявність/відсутність податкового боргу громадяни?

 

Головне управління ДПС у Київській області повідомляє, що громадяни, які не є суб’єктами господарювання, можуть отримати інформацію про наявність (відсутність) податкового боргу, використавши Електронний кабінет,  вхід до якого здійснюється за адресою: https://cabinet.tax.gov.ua, а також через офіційний вебпортал ДПС.

У приватній частині Електронного кабінету в режимі «Стан розрахунків з бюджетом» користувач Електронного кабінету має доступ до своїх особових рахунків зі сплати податків, зборів та інших платежів (дані інтегрованої картки платника).

При цьому, червоним кольором позначено суми заборгованості перед бюджетом.

Вхід до приватної частини (особистого кабінету) Електронного кабінету здійснюється після проходження користувачем електронної ідентифікації онлайн з використанням кваліфікованого електронного підпису, отриманого у будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг або через Інтегровану систему електронної ідентифікації - id.gov.ua (MobileID та BankID).

Також, у разі виникнення у платника податків податкового боргу, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення. Податкова вимога може надсилатися (вручатися) контролюючим органом за місцем обліку платника податків, в якому обліковується податковий борг платника податків.

Звертаємо увагу, що податкова вимога не надсилається (не вручається), якщо загальна сума податкового боргу платника податків не перевищує шістдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян - тобто 1020,0 грн. А у разі збільшення загальної суми податкового боргу до розміру, що перевищує шістдесят неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, контролюючий орган надсилає (вручає) податкову вимогу такому платнику податків.

Нагадуємо, що фізичні особи -громадяни відповідно до п.п. 266.7.3 п. 266.7 ст. 266, п.п. «в» п.п. 267.6.10 п. 267.6 ст. 267, п. 286.5 ст. 286 ПКУ мають право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу:-  за своєю податковою адресою для проведення звірки даних щодо нарахованої суми податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки;

-  за своєю податковою адресою (місцем реєстрації) для проведення звірки даних щодо нарахованої суми транспортного податку;

- за місцем знаходження земельної ділянки для проведення звірки даних щодо нарахованої суми плати за землю.

ГУ ДПС у Київській області

 

 

ПРРО: з чого розпочати?

 

З 1 серпня 2020 року суб’єкти господарювання  мають можливість самостійно обирати реєстратор розрахункових операцій для використання у підприємницькій діяльності: апаратний або програмний реєстратор розрахункових операцій.

Програмний реєстратор розрахункових операцій – це програма, яка встановлюється на будь-який гаджет за вибором суб’єкта господарської діяльності - планшет, смартфон, комп’ютер, тощо, - та виконує функції класичного РРО. Програмне рішення ДПС надається  безкоштовно та завантажується просто з сайту податкової служби.

Що необхідно зробити для роботи з  ПРРО:

  1. Отримати кваліфікований електронний підпис (КЕП).

Зверніть увагу: кваліфікованим надавачем електронних довірчих послуг Інформаційно-довідкового департаменту ДПС КЕП надається протягом 2 хвилин, а термін його дії – 2 роки.

  1. Установити на планшет, смартфон або ПК спеціальну програму.

Зверніть увагу: безкоштовне програмне забезпечення від ДПС   можна встановити  за посиланням https://tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/programniy-reestrator-rozrahunkovih-operatsiy/.

  1. Зареєструвати касу та касирів.
  2. Ввести в ПРРО товари (здійснюється введення та налаштування номенклатури шляхом сканування, внесення та імпорту даних).
  3. Створюйте чеки - відкривайте зміну та починайте працювати.

Інформаційну підтримку розміщено за посиланням https://tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/.

ГУ ДПС у Київській області

 

Узв’язку з плановими аварійними відключеннями повідомляємо про знеструмлення вулиць у наступних числах — 10 грудня буде вимикатися електропостачання по вулицях: Ірпінська, Кулішова, Садова, Річна, Шкільна.
14 грудня: Остромирська, Некрасова, Чернинська, Свято-Покровська, 1 Травня, Кімерська, Леонтовича, Ярова, Вишнева, Проскурівська.

 

Заклади загальної середньої освіти Приірпіння сьогодні здійснюють освітній процес в надзвичайно складних умовах, спричинених поширенням COVID-19. На жаль, останнім часом динаміка захворюваності серед учасників освітнього процесу невтішна. Школи працюють, фактично, у стресовій ситуації пов’язаній зі зростанням захворюваності, в першу чергу, серед педагогічних працівників. Адже учителі належать до категорії ризику. Станом на 27 листопада 2020 року майже 5% педагогів хворіють на COVID-19, ще 7% знаходяться на самоізоляції з підозрою на COVID-19. Серед учнів мають підтверджений діагноз COVID-19 – 0,3%, на самоізоляції знаходяться учні 39 класів, це близько 10% від загальної кількості.

В такій ситуації першочерговим завданням є турбота про безпеку дітей за умови забезпечення належного рівня якості освіти. Наразі сім шкіл здійснюють освітній процес за змішаною формою (очне навчання і використання технологій дистанційного навчання). Саме за таким поєднанням у освітян закріпився термін «змішане навчання» («комбіноване навчання», «blended learning»). Ця технологія може застосовуватися для вивчення окремих тем навчального предмету, проведення окремих занять та в інших комбінаціях, які можуть реалізуватися у закладі освіти.

Зважаючи на рекомендації КМУ, МОН та МОЗ України, Положення про дистанційну форму здобуття повної загальної середньої освіти, заклади мають можливість автономно ухвалювати рішення щодо формування та обрання власної гнучкої моделі поєднання очної форми та синхронного і асинхронного режимів навчання з використанням дистанційних технологій. При ухваленні тим чи іншим закладом рішення враховуються показники захворюваності, їх динаміка, кількість учнів, режим роботи закладу, можливості технічних засобів комунікації, доступних для учасників освітнього процесу, рівень використання освітніх платформ, протиепідемічні заходи тощо. Тому, єдиного алгоритму дій для всіх шкіл бути не може. Наразі маємо у школах Ірпінського регіону три моделі змішаного навчання, кожна з яких має свої переваги. Перша модель: тижневе чергування очного навчання та навчання з використанням дистанційних технологій; друга – комбінування впродовж тижня очної освіти та освіти та з використанням дистанційних технологій, за умови оптимізації внутрішнього розподілу навчальних предметів та коригування розкладу; третя – поділ класу на групи («бульбашки»), форма навчання в яких чергується щодня. Саме це дозволяє у випадку захворювання учнів, відправляти на самоізоляцію не весь клас, а лише його частину. Досить часто змішану форму навчання ототожнюють з он-лайн освітою. Насправді, це різні поняття. Он-лайн освіта, у значній мірі, наслідує очне навчання та завжди відбувається у синхронному режимі. Освіта з використанням дистанційних технологій має широкий спектр технічних можливостей – аудіо-подкасти, відеоролики, різноманітні тренажери, он-лайн тести та інше.

Сьогодні, у закладах освіти міста та селищ, серед освітніх платформ, найбільше використовуються Google G Suite for Education, Microsoft Teams Office 365. Для проведення он-лайн уроків найчастіше застосовуються Zoom, Google Meet.

Змішана форма навчання наразі, це вимушений крок, покликаний зменшити щоденне коло контактів вчителів та учнів і як результат уникнення піку захворюваності. Розуміємо, дистанційні технології не можуть в повній мірі замінити активне живе спілкування у стінах школи.

Владою міста та управлінням освіти і науки створюються належні умови для розширення можливостей якісної реалізації змішаного навчання. Заклади забезпечуються сучасним мультимедійним обладнанням, комп’ютерною технікою, оновлюється обладнання для забезпечення шкіл швидкісним Інтернетом та збільшення зон його охоплення у закладах. Продовжується активна самоосвіта та підвищення кваліфікації педагогічних працівників, зокрема щодо розширення спектру використання різних платформ та засобів комунікації у поєднанні з сучасними освітніми методиками.

Цінним є досвід викладання учителів набутий у складних пандемічних умовах, а особливої поваги заслуговують педагоги, які навіть в умовах самоізоляції, або за легкого перебігу хвороби, продовжують дистанційно проводити навчальні заняття. Дякуємо батькам за терпіння, розуміння ситуації та допомогу своїм дітям у прагненні якнайкраще засвоїти навчальний матеріал і закликаємо до конструктивного діалогу з адміністрацією шкіл, управлінням освіти і науки задля досягнення оптимального та комфортного навчання в умовах карантину. Так, не у всіх і не все вдається відразу, але ми маємо разом рухатися до максимально налагодженої системи взаємодії усіх учасників освітнього процесу, зважаючи на отриманий досвід.

У цей складний час тільки згуртованість, толерантність, взаєморозуміння всіх учасників освітнього процесу дозволить спільно подолати виклики сьогодення. Закликаємо усіх неухильно дотримуватись вимог карантину, дбати один про одного та продемонструвати найкращі людські якості у процесі організації навчання за цих умов. Бажаємо усім міцного здоров’я!

 

 

Заклади загальної середньої освіти Приірпіння сьогодні здійснюють освітній процес в надзвичайно складних умовах, спричинених поширенням COVID-19. На жаль, останнім часом динаміка захворюваності серед учасників освітнього процесу невтішна. Школи працюють, фактично, у стресовій ситуації пов’язаній зі зростанням захворюваності, в першу чергу, серед педагогічних працівників. Адже учителі належать до категорії ризику. Станом на 27 листопада 2020 року майже 5% педагогів хворіють на COVID-19, ще 7% знаходяться на самоізоляції з підозрою на COVID-19. Серед учнів мають підтверджений діагноз COVID-19 – 0,3%, на самоізоляції знаходяться учні 39 класів, це близько 10% від загальної кількості.

В такій ситуації першочерговим завданням є турбота про безпеку дітей за умови забезпечення належного рівня якості освіти. Наразі сім шкіл здійснюють освітній процес за змішаною формою (очне навчання і використання технологій дистанційного навчання). Саме за таким поєднанням у освітян закріпився термін «змішане навчання» («комбіноване навчання», «blended learning»). Ця технологія може застосовуватися для вивчення окремих тем навчального предмету, проведення окремих занять та в інших комбінаціях, які можуть реалізуватися у закладі освіти.

Зважаючи на рекомендації КМУ, МОН та МОЗ України, Положення про дистанційну форму здобуття повної загальної середньої освіти, заклади мають можливість автономно ухвалювати рішення щодо формування та обрання власної гнучкої моделі поєднання очної форми та синхронного і асинхронного режимів навчання з використанням дистанційних технологій. При ухваленні тим чи іншим закладом рішення враховуються показники захворюваності, їх динаміка, кількість учнів, режим роботи закладу, можливості технічних засобів комунікації, доступних для учасників освітнього процесу, рівень використання освітніх платформ, протиепідемічні заходи тощо. Тому, єдиного алгоритму дій для всіх шкіл бути не може. Наразі маємо у школах Ірпінського регіону три моделі змішаного навчання, кожна з яких має свої переваги. Перша модель: тижневе чергування очного навчання та навчання з використанням дистанційних технологій; друга – комбінування впродовж тижня очної освіти та освіти та з використанням дистанційних технологій, за умови оптимізації внутрішнього розподілу навчальних предметів та коригування розкладу; третя – поділ класу на групи («бульбашки»), форма навчання в яких чергується щодня. Саме це дозволяє у випадку захворювання учнів, відправляти на самоізоляцію не весь клас, а лише його частину. Досить часто змішану форму навчання ототожнюють з он-лайн освітою. Насправді, це різні поняття. Он-лайн освіта, у значній мірі, наслідує очне навчання та завжди відбувається у синхронному режимі. Освіта з використанням дистанційних технологій має широкий спектр технічних можливостей – аудіо-подкасти, відеоролики, різноманітні тренажери, он-лайн тести та інше.

Сьогодні, у закладах освіти міста та селищ, серед освітніх платформ, найбільше використовуються Google G Suite for Education, Microsoft Teams Office 365. Для проведення он-лайн уроків найчастіше застосовуються Zoom, Google Meet.

Змішана форма навчання наразі, це вимушений крок, покликаний зменшити щоденне коло контактів вчителів та учнів і як результат уникнення піку захворюваності. Розуміємо, дистанційні технології не можуть в повній мірі замінити активне живе спілкування у стінах школи.

Владою міста та управлінням освіти і науки створюються належні умови для розширення можливостей якісної реалізації змішаного навчання. Заклади забезпечуються сучасним мультимедійним обладнанням, комп’ютерною технікою, оновлюється обладнання для забезпечення шкіл швидкісним Інтернетом та збільшення зон його охоплення у закладах. Продовжується активна самоосвіта та підвищення кваліфікації педагогічних працівників, зокрема щодо розширення спектру використання різних платформ та засобів комунікації у поєднанні з сучасними освітніми методиками.

Цінним є досвід викладання учителів набутий у складних пандемічних умовах, а особливої поваги заслуговують педагоги, які навіть в умовах самоізоляції, або за легкого перебігу хвороби, продовжують дистанційно проводити навчальні заняття. Дякуємо батькам за терпіння, розуміння ситуації та допомогу своїм дітям у прагненні якнайкраще засвоїти навчальний матеріал і закликаємо до конструктивного діалогу з адміністрацією шкіл, управлінням освіти і науки задля досягнення оптимального та комфортного навчання в умовах карантину. Так, не у всіх і не все вдається відразу, але ми маємо разом рухатися до максимально налагодженої системи взаємодії усіх учасників освітнього процесу, зважаючи на отриманий досвід.

У цей складний час тільки згуртованість, толерантність, взаєморозуміння всіх учасників освітнього процесу дозволить спільно подолати виклики сьогодення. Закликаємо усіх неухильно дотримуватись вимог карантину, дбати один про одного та продемонструвати найкращі людські якості у процесі організації навчання за цих умов. Бажаємо усім міцного здоров’я!

 

Ім’я Сергія Попова асоціюється в нашому селищі з віртуозною грою на акордеоні, його виступи були окрасою на багатьох заходах. Незважаючи на юний вік, музикант частенько здобуває нагороди на конкурсах та фестивалях.

Днями стало відомо про його перемогу в міжнародному фестивалі «Sterne uber dem Rhein», який відбувався в Німеччині. Конкурс, зважаючи на реалії сьогодення, проходив дистанційно. Учасники по черзі виходили на зв'язок скайпом.

Рідні стіни теж надихали нашого Сергія, його виступ зачарував журі вимогливого конкурсу. Наші вітання з гран-прі та побажання творчого натхнення та подальших успіхів!

З 1 грудня зріс прожитковий мінімум і тепер він становитиме 2189 гривень. Це передбачено статтею 7 закону про державний бюджет на 2020 рік.

Для основних соціальних і демографічних груп населення прожитковий мінімум складатиме:

  • для дітей віком до 6 років – 1921 гривня;
  • для дітей віком від 6 до 18 років – 2395 гривень;
  • для працездатних осіб – 2270 гривень;
  • для осіб, які втратили працездатність – 1769 гривень.

Це третє підвищення цього року. У січні прожитковий мінімум було встановлено у 2 027 гривень, а з 1 липня він складав 2 118.

 

Новації  у стягненні  податкового боргу, запроваджені

Законом України №466

 

Головне управління ДПС у Київській області звертає увагу, що Законом України від 16.01.2020 року №466-ІХ внесено зміни до  Податкового кодексу України (далі - ПКУ) зокрема, в частині погашення податкового боргу платників податків.

Новою редакцією відповідних норм ПКУ передбачено:

- пунктом 95.2 ст.95 ПКУ встановлено, що стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 30 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги. Тобто, скорочено термін, наданий для самостійного погашення платниками податків  податкового боргу з 60 до 30 календарних днів з дня надсилання (вручення) їм податкових вимог, протягом яких не здійснюється стягнення коштів та продаж майна;

- пунктом 93.1 ст.93 ПКУ визначено підстави звільнення майна платника податків - боржника з податкової застави. Встановлено, що майно платника звільняється з податкової застави з дня:

    отримання контролюючим органом підтвердження повного погашення суми податкового боргу та/або розстрочених (відстрочених) грошових зобов'язань та процентів за користування розстроченням (відстроченням) в установленому законодавством порядку;

    визнання податкового боргу безнадійним;

    набрання законної сили відповідним рішенням суду про припинення податкової застави у межах процедур, визначених законодавством з питань банкрутства;

     отримання платником податків внаслідок проведення процедури адміністративного або судового оскарження або в інших випадках, передбачених ст.55 ПКУ, рішення відповідного органу про визнання протиправними та/або скасування раніше прийнятих рішень щодо нарахування суми грошового зобов'язання;

      отримання платником податків згоди контролюючого органі на відчуження майна, що перебуває у податковій заставі, відповідно до ст.92 ПКУ;

- скорочується з двох до одного місяця строк, протягом якого платник податків, що має податковий борг, може самостійно здійснити оцінку майна, яке перебуває у податковій заставі, шляхом укладення договору з оцінювачем;

- передбачається щоденне (замість щомісячного) оприлюднення інформації щодо суб’єктів господарювання, що мають податковий борг.   

Змінено  визначення терміну «безнадійний» податковий борг - п. 101.2 ст.101 ПКУ. Отже, під терміном "безнадійний" розуміється:

-податковий борг платника, визнаного  банкрутом, вимоги щодо якого не були задоволені у зв'язку з недостатністю майна банкрута;

- податковий борг фізичної особи, яка:

визнана у судовому порядку недієздатною, безвісно відсутньою, оголошена померлою, у разі недостатності майна, на яке може бути звернуто стягнення;

померла, у разі недостатності майна, на яке може бути звернуто стягнення;

понад 720 днів перебуває у розшуку;

- податковий борг, щодо якого минув строк давності, встановлений п.102.4 ст.102 ПКУ (1095 днів);

- податковий борг, що виник внаслідок обставин непереборної сили (форс-мажорних обставин);

- податковий борг платника , щодо якого до Державного реєстру внесено запис про його припинення на підставі рішення суду;

-податковий борг банку, щодо якого наявне рішення Фонду гарантування вкладів фізичних осіб про затвердження звіту про завершення ліквідації банку або рішення Національного банку України про затвердження ліквідаційного балансу, ухвалення остаточного звіту ліквідатора і завершення ліквідаційної процедури.

Внесеними змінами  встановлюється, що стягнення заборгованості в частині чистого прибутку (доходу)  державних унітарних підприємств та їх об’єднань відтепер буде здійснюватися  у порядку, встановленому  ст.59-60 та 87-101 ПКУ.

ГУ ДПС у Київській області

 

 

 

«На Київщині легалізовано працює 15399 осіб», - Олександр Загорський

За результатами превентивно-роз’яснювальних заходів щодо тіньової зайнятості населення та додержання трудового законодавства, які вживають податківці Київщини, станом на 1 листопада офіційно на роботу оформлено 15399 працівників.  Про це повідомив в.о. начальника податкової служби пристоличного регіону Олександр Загорський.

«Порівняно вересневим показником, кількість працівників, чия занятість оформлена згідно з законодавством, зросла на 1152 особи. Загалом з початку року обсяг виплаченої їм заробітної плати склав 72,4 млн грн, з яких до бюджету спрямовано 13 млн грн ПДФО та майже 16 млн грн єдиного внеску. Вкотре наголошую, що легальна зайнятість гарантує працівнику соціальну захищеність, зокрема, оплату лікарняних, пенсії, тощо», - зазначив Загорський.

Окремо очільник податкової служби розповів, що внаслідок роз’яснювальної роботи 454 фізичні особи зареєструвалися суб’єктами підприємницької діяльності, що принесло бюджету 1,2 млн грн ПДФО та 1,3 млн грн єдиного податку.

Нагадуємо, роботодавець повинен повідомити податкову службу про прийняття працівника на роботу. Повідомлення про прийняття працівника на роботу подається власником підприємства до територіальних органів Державної податкової служби за місцем обліку їх як платника єдиного внеску до початку роботи працівника за укладеним трудовим договором в один із таких способів:

засобами електронного зв’язку з використанням кваліфікованого електронного підпису відповідальних осіб відповідно до вимог законодавства у сфері електронного документообігу та електронних довірчих послуг;

на паперових носіях разом з копією в електронній формі, якщо трудові договори укладено не більше ніж із п’ятьма особами.

ГУ ДПС у Київській області

 

 

Повідомлення про прийняття працівника на роботу можна подати через електронний кабінет

 

Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що ст.24 Кодексу законів про працю України встановлено, що  працівник не може бути допущений до роботи без укладення трудового договору, оформленого наказом чи розпорядженням власника або уповноваженого ним органу та  повідомлення про це відповідного органу ДПС,  відповідно до порядку, встановленого Кабінетом Міністрів України (далі - КМУ). Ця норма діє з січня 2015 року.

Постановою КМУ № 413 «Про порядок повідомлення Державній податковій службі та її територіальним органам про прийняття працівника на роботу» із змінами і доповненнями (далі – Порядок № 413) встановлено, що  повідомлення про прийняття працівника на роботу (далі – Повідомлення) подається власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом (особою) чи фізичною особою (крім повідомлення про прийняття на роботу члена виконавчого органу господарського товариства, керівника підприємства, установи, організації) до територіальних органів ДПС за місцем обліку їх як платника єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за формою, встановленою додатком до Порядку №413 до початку роботи працівника за укладеним трудовим договором одним із таких способів:

-засобами електронного зв’язку з використанням кваліфікованого електронного підпису відповідальних осіб відповідно до вимог законодавства у сфері електронного документообігу та електронних довірчих послуг;

- на паперових носіях разом з копією в електронній формі;

- на паперових носіях, якщо трудові договори укладено не більше ніж із п’ятьма особами.

Для подання  Повідомлення в електронному вигляді здійснюється вхід до Електронного кабінету за адресою: https://cabinet.tax.gov.ua, а також через офіційний вебпортал ДПС.

Доступ до приватної частини (особистого кабінету) Електронного кабінету надається після проходження користувачем електронної ідентифікації онлайн з використанням кваліфікованого електронного підпису, отриманого у будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг або через Інтегровану систему електронної ідентифікації - id.gov.ua (MobileID та BankID).

Режим «Введення звітності» приватної частини (особистого кабінету) Електронного кабінету забезпечує можливість створення платниками податкової, фінансової, статистичної звітності, звітності з єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, в тому числі Повідомлення, підписання і подання такої звітності до контролюючих органів.

Для формування Повідомлення в режимі «Введення звітності» платник самостійно встановлює фільтр за параметрами: рік, період, щодо якого здійснюється звітування, за допомогою кнопки «Створити» обирає тип форми «J(F)30 Єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування». Із запропонованого переліку форм обирає форму «J(F)3001001» Повідомлення про прийняття працівника на роботу», зазначає відповідний територіальний орган ДПС (регіон, район) в полі «Код ДПІ» (за замовчуванням встановлено орган ДПС за місцем основної реєстрації) та натискає кнопку «Створити». Режим «Перегляд звітності» надає користувачу Електронного кабінету можливість переглянути подану звітність.

Вкладка «Вхідні документи» режиму «Вхідні/вихідні документи» надає доступ до квитанцій щодо приймання та обробки податкової звітності, інформаційних повідомлень, кореспонденції тощо, надісланої користувачу Електронного кабінету. Для інформаційної підтримки та допомоги при користуванні Електронним кабінетом, відкрита та приватна частини Електронного кабінету містять режим «Допомога», в якому розміщено інструкцію користувача по кожному режиму Електронного кабінету.

ГУ ДПС у Київській області

 

Кожну четверту суботу в кінці листопада Україна та світ вшановують пам’ять мільйонів жертв Голодомору 1932-33 років. Цього дня відзначається найтрагічніша сторінка в історії нашої країни. «Свічка, що мерехтить у вікні», запалена о 16:00 наприкінці листопада кожного року – це традиція важлива не лише для пам'яті про Голодомор. Вона єднає нас, творить націю і робить сильнішими.

Загальнонаціональну традицію ставити запалену свічу у вікні своїх осель на знак ушанування виморених голодною смертю ініціював всесвітньовідомий історик, політолог, дослідник Голодомору Джеймс Мейс.

Закликаємо долучитися до акції та запалити свічки у своїх оселях у пам’ять про жахливу трагедію українського народу. Де би ти не був – вшануй:

ЗАПАЛИ РАЗОМ З НАМИ СВІЧКУ ПАМ'ЯТІ. ТВОЄ ВІКНО НЕ ЗАЛИШИТЬСЯ ПОРОЖНІМ...

За даними істориків, на початку 30-х років ХХ-го століття основним центром опору більшовицькій політиці колективізації та форсованої індустріалізації було українське село. В Україні сталося понад 4 тисячі масових протестних виступів за участю близько 1,2 млн. чоловік. З колгоспів вийшли 41 200 селянських господарств, близько 500 сільських рад відмовлялися приймати нереальні плани хлібозаготівель.

Сталін боявся втратити Україну як ресурс, без якого побудова могутньої індустріальної імперії, здатної завоювати світ, залишалася б тільки мрією.

Не бажаючи втрачати Україну, радянський режим вибудував план винищення частини української нації, що був замаскований під плани здачі хліба державі. Йшлося про повне вилучення всіх запасів зерна, а потім конфіскацію інших продуктів харчування та майна в якості штрафів за невиконання плану здачі хліба. Перетворивши Україну на територію масового голоду, режим перекрив всі шляхи до порятунку. Відбулася ізоляція голодуючих. З цією метою був застосований режим «чорних дошок» і заборона голодуючих виїжджати за межі України. Колгоспи і села, занесені на «чорні дошки», оточувалися загонами міліції та радянських спецслужб. Звідти вивозили усі запаси їжі. Заборонялася торгівля та ввезення будь-яких  товарів. 22,4 мільйони людей було фізично заблоковано в межах території Голодомору.

Ще однією складовою геноциду було свідоме блокування інформації про голод. У січні 1933 року радянською владою було зробленою заяву про відсутність голоду в країні. Сталінський режим відмовився від зовнішньої допомоги.

Наслідки Голодомору

Голодомор 1932-1933 років охопив період з квітня 1932 року по листопад 1933 року. За ці 17 місяців було вбито понад 7 мільйонів людей в Україні і 3 мільйони українців поза її межами, в регіонах, що історично були заселені українцями: Кубань, Північний Кавказ, Нижнє Поволжя та Казахстан. Пік Голодомору припав на весну 1933 року. В Україні від голоду щохвилини вмирало 17 людей, 1 400 – щогодини, понад 30 тисяч – щодня... Питання кількості людських втрат України від Голодомору досі залишається відкритим.

 

З такою назвою є 5 населених пунктів в Україні. Одне з них — член Гостомельської об’єднаної громади. В Озерах близько тисячі мешканців та близько десяти підприємств, велика рідкість для сільської місцевості. Однак  потенціал села відтепер матиме ще більшу перспективу в форматі ОТГ.

А от, як бачать люди перспективу на найближче майбутнє? Наші кореспонденти поспілкувалися з Вадимом Мартиновим, який останні п’ять років очолює Озерянську сільську раду та директором школи Віктором Духотою.

«У своїй роботи ми робимо усе можливе для покращення життя односельчан. Наразі є багато планів. Є пропозиції. Ми добре розуміємо, що за рік-два щось грандіозне зробити не вдасться. Наразі, основним завданням є збереження того, що вже маємо. І подальший розвиток. Ось для прикладу школа. В кожному перспективному селі (а Озера належать саме до таких) є школа. Не хочу вихвалятися, але може переконатись яким ми зробили ремонт і зовні і в середині. Інакше й бути не могло. Бо школа – це дорога до знань нашої молоді. Є молодь, то й буде майбутнє», - зауважив Вадим Мартинов.

Директор школи Віктор Духота стосовно сподівань і перспектив подальшого розвитку громади сказав наступне:

«На мою думку потрібно приділяти більше уваги освітній галузі. Піклуємося про школу, отримаємо успішне майбутнє. Я дуже хотів би щоби в нашій школі, нарешті, збудували новий спортзал.

З цього питання говорив з  Юрієм Іллічем Прилипком. Він пообіцяв, що до кінця цього року буде готова проектна документація на добудову спортивного залу та спортмайданчиків. А з нового року вже почнемо будівельні роботи».

Запорукою виконання намічених планів буде бюджет новоствореної об’єднаної територіальної громади, зазначає директор Озерянської школи.

А щодо кращого майбутнього Озер в складі Гостомельської ОТГ, то тут і голова і директор школи сумнівів не мають. Майбутнє буде перспективним, бо тут з давніх давен живуть сумління й працьовиті люди,, які прагнуть подальшого власної громади.

 

 

 

 

 

 

 

У селі Мощун відбувся одноденний тренінг для вчителів. Представники усіх педагогічних колективів Гостомельської об’єднаної територіальної громади зібралися, щоб разом виробити стратегію розвитку навчально-педагогічного процесу у громаді. Ініціатором такого форуму виступив голова ОТГ Юрій Прилипко. 

  Він переконаний, що шлях до процвітання лежить через виховання освічених людей і наводить приклад післявоєнної Німеччини. Країна, яка після поразки у 2 Світовій лежала в руїнах і була у боргах перед усім світом, перш за все, вкладала гроші в освіту. Результат стало видно через 9 років, а сьогодні це одна із найосвіченіших і найбагатших країн світу. От і Гостомельський голова ставить перед собою амбітну мету – зробити освіту у нашій громаді не просто хорошою, а найкращою в Україні. Коштів для цього шкодувати не будуть.

Про це повідомив очільник Гостомеля Юрій Прилипко, зауваживши, що це дуже радісна подія не тільки для громади, а й для всіх учасників руху по цій автомагістралі. «Півроку я стукав в усі двері, хто має певні повноваження в транспортній сфері, вирішити питання, яке дуже важливе для нашого селища. І крига скресла, ми всі були свідками, як будувалася транспортна розв’язка, як майже на метр підіймали дорожнє полотно, щоб сполучити його з міжнародною трасою, перепрошуємо за тимчасові незручності. Вони того варті, адже тепер ми матимемо оптимізований виїзд з Гостомеля, якого чекали багато років…»
Транспортна розв’язка стала ще одним, чи не найпомітнішим акордом великого ремонту доріг Гостомеля, в котрому відремонтовано більше двадцяти шляхів, загальною протяжністю близько 100 кілометрів, включаючи нові пішохідні доріжки в усіх районах селища.

Новини