Неділя, 17 листопада 2019 |

поділитися у соціальних мережах:

 

Новини

 

У зв’язку з реформуванням галузі охорони здоров’я Ірпінська центральна міська лікарня впроваджує медичну інформаційну систему «Доктор Елекс».

Кожному пацієнту потрібно пройти реєстрацію в системі, а тому, вирушаючи в поліклініку, треба взяти з собою паспорт. Про це повідомляє адміністрація лікарні.
 

«У 2020 році на виконання Закону України “Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення” КНП “Ірпінська центральна міська лікарня” входить у другий етап медичної реформи. Основним завданням реалізації цього Закону є інформатизація закладів охорони здоров’я. КНП “Ірпінська центральна міська лікарня” проводить роботи з впровадження медичної інформаційної системи “Доктор Елекс” (МІС).
 

Адміністрація КНП “ІЦМЛ” просить відвідувачів пройти реєстрацію в МІС із обов’язковим наданням інформаційної згоди на обробку персональних даних. Оформлення інформаційної згоди проводиться за обов’язкової наявності паспорта», – зазначається в повідомленні лікарні в соцмережі.


Заступник головного лікаря ІЦМЛ Інна Комісарова коментує, що медична інформаційна система «Доктор Елекс» – одна з найякісніших і найбезпечніших з погляду збереження персональних даних пацієнтів. До неї будуть внесені електронні амбулаторні картки й історії хвороби, фіксуватиметься інформація про всі консультативні прийоми, результати аналізів та інших обстежень тощо.

«Якщо пацієнт був на прийомі в поліклініці і його направили на стаціонарне лікування, то лікар, який працює в стаціонарі, може з будь-якого комп’ютера, де встановлена ця медична інформаційна система, зайти в електронну картку пацієнта і побачити результати його обстежень, зроблені на догоспітальному етапі, тобто в поліклініці. Або, наприклад, якщо пацієнту зробили рентгенологічне обстеження, з рентген-кабінету знімок може бути направлений лікареві на будь-яке робоче місце», – пояснила Інна Комісарова.


Крім того, зареєстровані в системі пацієнти зможуть через Інтернет записуватися на прийом до лікаря.

За словами Інни Комісарової, медична інформаційна система необхідна також для фінансування лікарні Національною службою здоров’я України (НСЗУ).
«Завдяки цій системі НСЗУ буде бачити кількість пролікованих пацієнтів, і на основі цих даних здійснюватиметься фінансування закладу. Без такої інформаційної системи лікарня не зможе укласти договір із НСЗУ», – зауважила заступниця головного лікаря.

За її словами, кошти на закупівлю необхідного програмного забезпечення виділила міська рада, і для його придбання проводилися тендери. На початковому етапі лікарня придбала 12 електронних робочих місць, а згодом докупила ще 40.

Реєстрація пацієнтів у медичній інформаційній системі «Доктор Елекс» проводиться в реєстратурі Ірпінської міської поліклініки по вул. Садовій, 38 (другий поверх) з 8.00 до 18.30.



Публікуємо графік прийому громадян в Київській обласній державній адміністрації. 

Дні особистого прийому  головою КОДА та його заступниками

Графік виїзних прийомів громадян

ДО УВАГИ ДЕПУТАТІВ, ТЕРИТОРІАЛЬНОЇ ГРОМАДИ СЕЛИЩА ТА ПРЕДСТАВНИКІВ ЗМІ

 

Відповідно  до  частини 3 пункту 5 ст.50 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» , Закону України «Про доступ до публічної інформації» та на підставі розпорядження №02/265 від 12.11.2019 р. «Про скликання п»ятдесят сьомої  сесії сьомого скликання» доводжу до відома  депутатів проект порядку денного 57 сесії  Гостомельської селищної ради, що запланована  на   21.11.2019 р.  :

1.Про внесення змін до рішення сесії Гостомельської селищної ради №771-48-VII від 20.12.2018 року «Про бюджет селища Гостомель на 2019 рік»

  1. Про надання матеріальної допомоги
  2. Про затвердження протоколів засідання конкурсної комісії по розгляду питання надання в оренду комунального майна

4.Про внесення змін до рішення сесії Гостомельської селищної ради №772-48-VІI  від 20 грудня 2018 року «Про структуру та чисельність працівників апарату селищної ради, її виконавчого комітету, фізичної культури і спорту на 2019 рік»

  1. Про створення планово – економічного відділу виконавчого комітету Гостомельської селищної ради
  2. Про безоплатну передачу до комунальної власності територіальної громади селища Гостомель світлофорного об`єкту

7.Про продаж громадянці Касіч Шодінізомі Ульмасівні земельної ділянки несільськогосподарського призначення по вулиці Богдана Хмельницького, 65-а в селищі Гостомель

8.Про внесення змін до рішення сесії Гостомельської селищної ради № 777-48-VII від 20.12.2018 року «Про затвердження Плану діяльності з підготовки проектів регуляторних актів Гостомельської селищної ради на 2019 рік», а саме:

«Про затвердження Положення про прийняття до комунальної власності територіальної громади селища Гостомель безхазяйного майна, яке відноситься до інженерних мереж, а також окремих об’єктів (газо-, водо-, електро-, теплопостачання, водовідведення тощо)». 

9.Про розгляд подання  начальника КП УЖКГ «Гостомель», щодо  перерозподілу бюджетних  призначень в сумі  3 123 811,00 грн. (з зального фонду на капітальні видатки спеціального фонду)

  1. Лист Управління освіти і науки Ірпінскої міської ради щодо передачі другого поверху будівлі (Ірпінська загальноосвітня школа І ст. № 15 Ірпінської міської ради) за адресою сел. Гостомель вул. Молодіжна, 9 (9/1) на баланс Ірпінської міської ради.

11.Про врегулювання земельних відносин

12.Про розгляд протоколу Погоджувальної ради, звернень та заяв

  1. різне

Початок : о 10.00

Місце проведення : актова зала ЦТДЮ

 

Головам постійних депутатських комісій прохання призначити засідання комісій, відповідно до переліку питань,що виносяться на розгляд сесії.                                                                         

                                                                                  Секретар ради О.Кислиця

 

Законопроєкт щодо обігу земель сільськогосподарського призначення прийнято у першому читанні. 3 листопада Верховна Рада  України ухвалила за основу проєкт Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обігу земель сільськогосподарського призначення»,  №2178-10 від 10.10.2019 р.

Законопроєкт розроблений з метою формування законодавчого поля для запровадження ринкового обігу земель сільськогосподарського призначення, забезпечення конституційних прав громадян України на вільне розпорядження своєю власністю, створення прозорих умов для набуття у власність земельних ділянок сільськогосподарського призначення громадянами та юридичними особами України.

У жовтні 2001 року Верховна Рада України ухвалила Земельний кодекс України, яким, відповідно до Конституції України, були закріплені гарантії набуття та реалізації права власності на землю. Водночас, було запроваджено заборону відчуження земель окремих видів земель сільськогосподарського призначення. Передбачалося, що це буде тимчасовий акт, який дозволить підготувати відповідну законодавчу базу для формування повноцінного ринку земель. Натомість, Верховна Рада України кілька разів продовжувала термін дії заборони на відчуження земель сільськогосподарського призначення.

В результаті продовжує діяти мораторій (заборона на відчуження та зміну цільового призначення земельних ділянок сільськогосподарського призначення), який обмежує права власників земельних ділянок, закріплені частиною першою статті 90 Земельного кодексу України та статтею 41 Конституції України, у власності яких на сьогодні знаходиться 30,7 млн. га сільськогосподарських угідь (74 % від площі цих угідь по Україні), в тому числі 27,1 млн. га ріллі (83,5 % від площі ріллі по Україні).

Наприкінці 2018 року мораторій був продовжений до 1 січня 2020 року.  Тривала відсутність вільного обігу земель має негативні наслідки:

  • тіньове використання земель, корупція у земельній сфері;
  • відсутність конкуренції та заниження ціни орендної плати за землю;
  • недоотримання надходжень в місцеві бюджети;
  • відсутність іпотечного кредитування під заставу земель тощо.

Зважаючи на існуючу гостру соціальну, економічну та правову необхідність відкриття скасування заборони на відчуження землі сільськогосподарського призначення, а також наявність достатніх базових технічних передумов для функціонування в Україні цивілізованого обігу земель, прийняття відповідного Закону є актуальним та доцільним.

Положеннями Проекту Закону №2178-10 визначаються особливості правового регулювання обігу земельних ділянок сільськогосподарського призначення на основі ринкових механізмів переходу прав на земельні ділянки:

  • з 01.10.2020 скасовується заборона на відчуження земель сільськогосподарського призначення усіх форм власності;
  • визначається суб’єктний склад осіб, які можуть набувати право власності на земельні ділянки сільськогосподарського призначення: громадяни України, територіальні громади, держава, юридичні особи України та іноземні громадяни і особи без громадянства у разі набуття в порядку спадкування та обов’язком відчужити ділянку протягом року;
  • встановлюється правило, за яким до 1 січня 2024 року не допускається набуття юридичними особами, бенефіціарним власником (контролером) яких є іноземці, особи без громадянства, юридичні особи, створені за законодавством іншим, ніж законодавство України, іноземні держави, права власності на земельні ділянки сільськогосподарського призначення. Вказані вимоги не розповсюджуються на випадки набуття у власність земельних ділянок їх орендарями, які є сільськогосподарськими товаровиробниками, якщо з часу державної реєстрації юридичної особи - набувача права власності пройшло не менше 3 років, а також на випадки набуття у власність зазначеними особами земельних ділянок.
  • встановлюється мінімальна стартова ціна продажу земельних ділянок державної та комунальної власності на земельних торгах на рівні не нижче нормативної грошової оцінки;
  • встановлюється обмеження на сукупну площу земельних ділянок сільськогосподарського призначення, яка може перебувати у власності громадянина та юридичної особи, та пов’язаних з нею осіб. Обмеження не допускають набуття у власність більше 35% сільськогосподарських земель об'єднаної громади, 15% сільськогосподарських земель області та 0,5% сільськогосподарських земель України;
  • забезпечується переважне право орендаря на купівлю земельної ділянки;
  • передбачається обов’язок державного реєстратора вносити інформацію про ціну (вартість) речових прав, в тому числі прав користування, до Реєстру речових прав;
  • забезпечується право громадян на викуп земельних ділянок для ведення селянського (фермерського) господарства, які їм належать на праві постійного користування та праві довічного успадкованого володіння. Можливо викупити із розстрочкою платежу до 5 років за ціною, яка дорівнює нормативній грошовій оцінці таких земельних ділянок;
  • Закон України “Про санкції” доповнюється новим видом санкцій “заборона на набуття у власність земельних ділянок”. Такі санкції вводяться рішенням Президента України за поданням Ради національної безпеки та оборони України та затверджуються постановою Верховної Ради України. Під санкції можуть підпадати іноземні держави, невизначене коло осіб певної діяльності (секторальні санкції) та окремі юридичні і фізичні особи.

Асоціація міст України запрошує громади-члени до обговорення законопроекту з метою формування та подання до профільного Комітету парламенту пропозицій, які можуть бути враховані при підготовці проєкту до другого читання.

Пропозиції надсилайте анаітику АМУ з земельних питань Тетяні Медвецькій на адресу Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

 

  

Парламент схвалив у першому читанні законопроєкт, який спрощує проведення земельних торгів

14 листопада Верховна Рада України прийняла за основу проект Закону "Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо продажу земельних ділянок державної та комунальної власності або прав на них (оренди, суперфіцію, емфітевзису) через електронні аукціони"  (№2195 від 01.10.2019 р.)

Законопроектом пропонується принципово інший порядок продажу та передачі в користування земельних ділянок державної та комунальної власності. Зокрема, йдеться про запровадження продажу земельних ділянок державної та комунальної власності або прав на них обов’язково через електронні аукціони в електронній торговій системі.

Детальний аналіз законопроєкту щодо  новацій для органів місцевого смаоврядування можна прочитати тут.

Асоціація міст України підтримує прийняття законопроекту №2195, оскільки він визначає абсолютно новий порядок проведення земельних торгів через електронну торгову систему, передбачає автоматизацію ряду процесів та забезпечує підвищення ефективності організації проведення земельних торгів у органах місцевого самоврядування.

АМУ надала пропозиції до законопроєкту щодо реформування системи управління земельними ресурсами

Асоціація міст України розглянула проєкт Закону України  «Про внесення змін до Земельного кодексу України та інших законодавчих актів щодо удосконалення системи управління та дерегуляції у сфері земельних відносин» №2194 від 1 жовтня 2019 рта надала парламентському Комітету з питань аграрної та земельної політики пропозиції до нього. Лист АМУ.

Повернення органам місцевого самоврядування повноважень щодо управління землями місцевих громад за межами населених пунктів, якого вони були позбавлені з 1 січня 2002 року із набранням чинності теперішньої редакції Земельного кодексу України, є дуже важливим завданням реформи місцевого самоврядування. Асоціація міст України погоджується з тим, що фактично, органи місцевого самоврядування зараз контролюють приблизно лише десяту частину неприватизованих земель. Обмеження «земельної» юрисдикції органів місцевого самоврядування тільки межами населених пунктів ускладнює розвиток громад, зменшує матеріальну основу місцевого самоврядування та перешкоджає залученню інвестицій.

Метою і основним завданням законопроєкту №2194 є реформування системи управління у сфері земельних відносин та зняття штучних обмежень господарської діяльності для спрощення доступу до земельних ресурсів населення і бізнесу, а саме:

  • скасування зайвих дозволів та дублювання процедур перевірки документації із землеустрою;
  • запровадження незалежного контролю документації із землеустрою через громадську експертизу або рецензування;
  • надання відомостей документації із землеустрою статусу публічних, відкритих та загальнодоступних даних;
  • інтеграція та уніфікація землевпорядної, топографо-геодезичної та картографічної діяльності;
  • запровадження страхування професійної відповідальності виконавців робіт із землеустрою як альтернативи державному контролю;
  • зменшення вартості робіт та тривалості часу, що витрачається на виконання процедур, пов’язаних з проведенням землеустрою;
  •  зменшення ризиків хабарництва та корупції і інше.

Розглянемо детальніше, що пропонується цим проєктом Закону:

  • Передати землі державної власності за межами населених пунктів (крім земель, які потрібні державі для виконання її функцій)  до комунальної власності сільських, селищних, міських рад.
  • Встановити на законодавчому рівні чіткий, організаційно простий та незатратний механізм порядку встановлення і фіксування у Державному земельному кадастрі меж громад, у тому числі об’єднаних.
  • Надати органам місцевого самоврядування повноваження щодо зміни цільового призначення земельних ділянок приватної власності.
  • Надати органам місцевого самоврядування повноваження щодо затвердження планів детального планування території за межами населених пунктів.
  • Відмовитися від існування спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, із передбаченням існування натомість центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері кадастрової діяльності та геопросторових даних.
  • Надати повноваження із здійснення державного контролю за використанням та охороною земель: обласним державним адміністраціям (які в перспективі, після завершення реформи з децентралізації, будуть трансформовані у префектури); виконавчим органам сільських, селищних, міських рад. Водночас, враховуючи різний стан забезпеченості органів місцевого самоврядування фінансовими та кадровими ресурсами, пропонується встановити, що цих повноважень виконавчі органи місцевого самоврядування набувають у разі прийняття відповідною радою рішення про їх здійснення.
  • Закріпити за центральним органом виконавчої влади, що здійснює державний контроль за у сфері охорони навколишнього природного середовища, функцію контролю за дотриманням природоохоронного законодавства.
  • Скасувати інститути державної експертизи землевпорядної документації та агрохімічної паспортизації земель.
  • Скасувати повноваження Верховної Ради України стосовно погодження зміни цільового призначення особливо цінних земель, вилучення земельних ділянок для розміщення та обслуговування будівель і споруд дипломатичних представництв та консульських установ іноземних держав, представництв міжнародних організацій.
  • На законодавчому рівні встановити правило, за яким зміна цільового призначення вказаних земельних ділянок не впливає на особливий режим використання територій в межах територій та об’єктів природно-заповідного фонду, а також земель, на яких розташовані пам'ятки культурної спадщини.
  • Скасувати погодження із Кабінетом Міністрів України продажу земельних ділянок несільськогосподарського призначення державної і комунальної власності іноземним юридичним особам.
  • Виключити із Земельного кодексу України норми, які обмежують можливість іноземців та іноземних юридичних осіб придбавати вільні від забудови земельні ділянки несільськогосподарського призначення за межами населених пунктів.
  • Встановити правило, за яким особливий охоронний статус земель, на яких розташовані об'єкти культурної спадщини або об'єкти чи території природно-заповідного фонду, поширюються на землі будь-якого цільового призначення.
  • Запровадити перевірку документації із землеустрою та оцінки земель вимогам нормативно-правових актів державними органами за принципом «одного дотику» та «мовчазної згоди», де ця публічна перевірка має поєднуватися із контролем топологічної зв’язності та відсутності накладання меж, для чого доцільно вилучити із законодавства вимоги щодо зайвих видів погоджень документації (крім випадків встановлення та зміни меж адміністративно-територіальних одиниць) та скасувати державну експертизу документації із землеустрою.
  • Запровадити добровільний незалежний контроль якості робіт із землеустрою через можливість її рецензування сертифікованими інженерами-землевпорядниками зі стажем практичної роботи не менше двох років, які не приймали участь у складанні цієї документації, а також експертними радами саморегулівних організацій у сфері землеустрою, у випадках, коли раніше передбачалася обов'язкова державна експертиза;
  • Запровадити правовий механізм попередження конфлікту інтересів для виконавців робіт із землеустрою;
  • Скасувати окрему процедура видачі спеціальних дозволів на зняття та перенесення ґрунтового покриву земельних ділянок як документів дозвільного характеру;
  • Скасувати окрему процедуру переднього погодження матеріалів місця розташування об'єкта, який передбачається розмістити на земельній ділянці, адже вона лише повторює та дублює планувальні рішення щодо просторової композиції та параметрів забудови, котрі визначаються у містобудівній документації;
  • Вилучити зі складу усіх видів землевпорядної документації ті складові, що не розробляються інженером-землевпорядником особисто. В той же час, встановлюються деталізовані вимоги щодо змісту текстової та графічної частин будь-якої документації із землеустрою.
  • З метою уникнення зловживань при «постачанні межових знаків встановленого зразка», які мали місце у 2010 році, встановити загальне правило за яким спосіб закріплення меж між земельними ділянками під час здійснення землеустрою має визначатися за згодою власників цих земельних ділянок, а витрати на встановлення суміжних меж несуть власники земельних ділянок у рівних частинах, якщо інше не встановлено угодою між ними. Межовими знаками (спорудами) визнаються будь-які природні та штучні споруди і рубежі (річки, струмки, канали, лісосмуги, рослинні смуги, дерева, стежки, рівчаки, канали, стіни, паркани, огорожі, шляхові споруди, бетонні або металеві стовпи, плити, моноліти, камені, буї, інші споруди і рубежі), що збігаються із межею земельної ділянки або спеціально встановлюються на ній.
  • Забезпечити відхід від «паперової» технології складання документації із землеустрою та технічної документації з оцінки земель. Передбачено, що документація із землеустрою та технічна документація із оцінки земель має розроблятися виключно у електронному вигляді та засвідчуватися електронним цифровим підписом розробника.
  • Запровадити правові гарантії повної відкритості та доступності документації із землеустрою, публічності її розгляду, в тому числі гранично спрощується доступ громадян, органів влади, розробників документації із землеустрою до Державного фонду документації із землеустрою та оцінки земель, при безумовному додержанні законодавства про захист персональних даних.
  • Гарантувати розробникам документації із землеустрою право отримувати необхідні документи для проведення землеустрою, які знаходяться у замовника або і у третіх осіб, можливість користуватися відомостями державних, галузевих та відомчих кадастрів (реєстрів), право безперешкодного доступу до об’єктів землеустрою тощо.
  • На заміну державного нагляду у землеустрою та топографо-геодезичній діяльності, запровадити  обов'язкове страхування відповідальності виконавців робіт перед замовниками та третіми особами за наслідки необережності, недогляду і професійних помилок, допущених при складання документації із землеустрою або виконанні топографо-геодезичних робіт.
  • Лібералізувати вимоги до професійної підготовка та кадрового забезпечення у сфері землеустрою шляхом розширення ролі саморегулівних організацій у питаннях професійної атестації.
  • Конкретизувати підстави для позбавлення сертифікованого інженера-землевпорядника кваліфікаційного сертифіката, при чому підставою має бути факт завдання збитків, а не порушення формальних вимог.
  • Зняти обмеження щодо виключного фінансування деяких робіт із землеустрою або оцінки земель за рахунок Державного або місцевих бюджетів.
  • Для удосконалення законодавства про оцінку земель:

- економічну оцінку земель виключити зі складу землеоціночних робіт;

- уточнити склад суб'єктів оціночної діяльності у сфері оцінки земель з метою ліквідації законодавчої колізії щодо реєстрації виконавців землеоціночних робіт у реєстрі сертифікованих інженерів-землевпорядників, що була помилково запроваджена у 2015 році;

- надати статус публічної інформації технічній документації з бонітування ґрунтів та нормативної грошової оцінки земельних ділянок, а також звітам про експертну грошову оцінку земельних ділянок державної та комунальної власності, а також у разі оцінки земельних ділянок для цілей оподаткування, нарахування і сплати інших обов’язкових платежів;

- запровадити моніторинг ринку земель на підставі відомостей Державного реєстру речових прав на нерухоме майно із опублікуванням його результатів.

Також з метою підняття престижу професії працівників землевпорядної галузі та надання можливості оцінки найвищих професійних здібностей інженерів-землевпорядників та їх особливих заслуг перед державою, пропонується внести зміни до Закону України «Про державні нагороди України», запровадивши почесне звання у галузі землеустрою – «Заслужений землевпорядник України».

Асоціація міст України підтримує прийняття законопроєкту №2194, який  дозволить реформувати систему управління у сфері земельних відносин та зняти штучні обмеження в оформленні земель.

АМУ надала пропозиції до проєкту Закону №2194, які мають гармонійно доповнити його та дозволити оптимізувати штатні одиниці (відділи та структурні підрозділи на рівні міст та районів) Держгеокадастру:

  • доповнити законопроєкт наданням органам місцевого самоврядування повноважень із внесення відомостей про земельні ділянки (окрім адміністративно-територіальних одиниць, що вносяться державними реєстраторами на рівні обласних управлінь) до бази Державного земельного кадастру з відповідними внесенням змін до Закону України «Про Державний земельний кадастр» та порядок його ведення;
  • надати повноваження органам місцевого самоврядування у формуванні та видачі самостійно витягів з технічних документацій з нормативної грошової оцінки земель як в межах, так і за межами населених пунктів, де розповсюджуються повноваження такої ради з відповідними змінами до Закону України «Про оцінку земель», де ради і є замовниками такої документації.  

У разі прийняття цього законопроєкту з'явиться реальна можливість вирішити одну із важливих проблем у сфері управління земельними ресурсами – проблему надмірної централізації функцій управління землею.

 

 

 

Наразі працівники УЖКГ «Гостомель» зробили удар по ліквідації стихійних сміттєзвалищ у селищі, дійшли й до віддалених районів, зокрема Мостищ. Як з’ясувалося, стихійні сміттєзвалища організовувалися найбільше на територіях комунальних об’єктів і приватному секторі, як правило, відкритих і вседоступних до сміттєвих контейнерів, котрі якщо сміття в них не вміщалося, то вони перетворювалися на сміттєві "говерли" та "везувії". Чимало туди завозилося й «транзитних» відходів з інших населених пунктів. Щоб запобігти в подальшому ситуації, коли сміттєві майданчики стають утвореннями «стихійки», їх вирішили прибрати. Вивільнені контейнери будуть спрямовані на підсилення майданчиків в багатоповерхівках, котрі з часом стануть доступними тільки для мешканців будинків, тобто вони закриватимуться. А куди діватиметься сміття у приватному секторі? Його збиратимуть згідно графіку спеціальною машиною, однак варто зауважити, що лише біля домоволодінь, де укладено відповідні угоди щодо вивозу побутових відходів з УЖКГ «Гостомель». Хто цього не зробив, варто поквапитися. На світлині йде «зачистка» колишнього сміттєвого майданчика біля селищної ради. Згодом тут буде змонтовано закритий бокс, спеціально для збору сміття зі згадуваної установи та закладу з позашкільної роботи.

 

 

Плануючи будівництво на присадибній, садовій або дачній ділянці часто виникають питання, які об'єкти потребують оформлення дозвільної документації на будівництво (а саме будівельного паспорта забудови земельної ділянки та повідомлення ДАБІ про початок виконання будівельних робіт), а які можна будувати без оформлення відповідних документів та які не потребують прийняття в експлуатацію.



Станом на 11.11.2019 року діє Постанова КМУ №406 від 07.06.2017 року, якою затверджено Перелік будівельних робіт, які не потребують документів, що дають право на їх виконання, та після закінчення яких об’єкт не підлягає прийняттю в експлуатацію.
Вказана Постанова набрала чинності 10.06.2017 року.

- Пунктом 6 зазначеної Постанови визначено перелік об'єктів (щодо індивідуальних (садибних) житлових будинків, садових, дачних будинків), для будівництва яких не потрібно отримувати дозвільні документи та які не потрібно вводити в експлуатацію:

- зведення на земельній ділянці тимчасових будівель та споруд без влаштування фундаментів, зокрема навісів, альтанок, наметів, накриття, сходів, естакад, літніх душових, теплиць, гаражів;

- свердловин, криниць, люфт-клозетів, вбиралень, вигрібних ям, замощень, парканів, відкритих басейнів та басейнів із накриттям, погребів, входів до погребів, воріт, хвірток, приямків, терас, ґанків.

- Також до 15.01.2019 року діяла редакція Інструкції про порядок проведення технічної інвентаризації об'єктів нерухомого майна (паралельно з Постановою КМУ №406, яка діє - 10.06.2017 року), яка містила перелік об'єктів, які не належать до самочинного будівництва: — для одноквартирних (садибних), дачних та садових будинків:

- зведення на земельній ділянці тимчасових будівель та споруд, навісів, альтанок, наметів, накриття, сходів, естакад, літніх душових, теплиць, свердловин, криниць, люфт-клозетів, вбиралень, вигрібних ям, замощень, парканів, відкритих басейнів та басейнів із накриттям полегшеної конструкції, погребів, входів в погреби, підпірних стін, воріт, хвірток, приямків, терас, ганків;

- зміна призначення господарських будівель;

- улаштування чи закриття дверних (віконних) прорізів у внутрішніх не капітальних стінах, збільшення або зменшення житлової або допоміжної площі за рахунок демонтування або влаштування перегородок (без порушення капітальних несучих стін, несучих конструкцій, опор, балок), комор, утеплення і оздоблення стін;

- засклення балконів, лоджій, веранд, терас, крім будинків, що занесені до Державного реєстру нерухомих пам'яток України, заміна матеріалу стін будинків, господарських будівель без збільшення розміру фундаменту та поверховості;
та інше.

Зазначені положення Інструкції про порядок проведення технічної інвентаризації мають застосовуватися у випадках, коли об'єкти були збудовані в період з 29.01.2013 року до 15.01.2019 року (з 15.01.2019 року Інструкцію БТІ було викладено у новій редакції), і постало питання чи відносити ці об'єкти до збудованих самочинно, чи ні. Проте, у випадках, коли, окрім об'єктів, що не належать до самочинного будівництва, було зведено/реконструйовано і об'єкти, що потребували (потребують) оформлення дозвільних документів, простіше скористатися будівельною амністією, і узаконити їх.

Гаражі


На сьогодні лише зведення гаражів без влаштування фундаментів можливе за відсутності документів, що дають право на виконання будівельних робіт.

- Будівництво капітальних гаражів (тобто таких, що мають фундамент, а отже не є тимчасовими спорудами) на даний час потребує оформлення будівельного паспорта та повідомлення ДАБІ.

Разом із тим, в період з 04.01.2013 року до 29.01.2013 року діяло положення, згідно з яким навіть капітальні гаражі (з влаштуванням фундаментів) не відносилися до об'єктів самочинного будівництва!

Паркани (огорожі)


Влаштування огорож (парканів) на присадибних, садових та дачних ділянках хоча і не потребує оформлення дозвільних документів, проте при їх зведенні потрібно враховувати вимоги чинних будівельних норм.

Приєднання та підключення до мереж


Приєднання та підключення до інженерних мереж відповідно до технічних умов індивідуальних (садибних) житлових будинків, садових, дачних будинків, господарських будівель і споруд, гаражів, розташованих на присадибних, дачних і садових земельних ділянках та земельних ділянках для будівництва індивідуальних гаражів, також не потребує оформлення дозвільної документації.

Отже, відповідно до положень п. 5 Постанови КМУ №406 від 07.06.2017 року, постачальники електроенергії, газу, води тощо не мають права вимагати оформлення дозвільних документів на приєднання та підключення садибних, садових, дачних будинків та господарських будівель і споруд до своїх мереж.


Перепланування


Роботи з переобладнання та перепланування жилого будинку і жилого приміщення, а також нежилого будинку, будівлі, споруди, приміщення в них, виконання яких не передбачає втручання в огороджувальні та несучі конструкції та/або інженерні системи загального користування (щодо об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з незначними (СС1), з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками), не потребує оформлення документів, що дають право на виконання будівельних робіт.

Утеплення


Роботи з теплової ізоляції введених в експлуатацію житлових будинків (стін, даху, горища, технічного, цокольного, підвального поверхів), що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з незначними (СС1) та середніми (СС2) наслідками, не потребують отримання дозвільних документів ДАБІ.
 
 
0  0 
 

 

 
Юрій Брикайло, DREAMDIM, www.dreamdim.ua 
  юрконсультація

Вже кілька днів працівники УЖКГ Гостомель проводять заміну та капітальний ремонт покрівель багатоквартирних житлових будинків.

Роботи проходять за кількома адресами: вул. Рекунова, 1-А, 1-Б, 3; - вул. Свято-Покровська, 137-А; вул. Проскурівська, 14 (гуртожиток).

Ремонтники працюють у пришвидшеному режимі, та запевняють, що до початку значних опадів всі роботи по заміні покрівлі будуть завершені.

 

ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ ДПС У КИЇВСЬКІЙ ОБЛАСТІ

Управління комунікацій

04151, м. Київ – 151, вул. Народного Ополчення, 5а

телефон (факс) 246-23-40

 

12.11.2019

 

Орест Вітик: «Динаміка приросту з Єдиного внеску складає майже 25%»

З початку 2019 року платники податків Київської області перерахували до пенсійного і соціальних фондів 8,5 млрд. грн єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування. Такі дані навів в.о. начальника ГУ ДПС у Київській області Орест Вітик. «Цей показник збільшився майже на чверть порівняно з відповідним періодом минулого року. Таким чином, додатково на виконання соціальних програм платники спрямували 1,8 мільярда гривень», - коментує очільник податкової служби регіону. «Зросла також і сума середньомісячних надходжень. Якщо минулого року компанії та підприємці сплачували 690 мільйонів гривень щомісяця, то цього року це вже 850 мільйонів гривень». 

Найбільші суми Єдиного внеску забезпечили суб’єкти господарювання Білоцерківського району – 1,52 млрд грн, Бориспільського – 1,5 млрд грн та Києво-Святошинського – 1,4 млрд грн.

У 2019 році сума мінімального страхового внеску складає 918,06 гривні, базова ставка Єдиного внеску становить 22%.

З 01 жовтня 2019 року діють нові рахунки для зарахування коштів, які підлягають розподілу за видами загальнообов’язкового державного соціального страхування, відкриті відповідно до вимог стандарту IBAN. Знайти необхідну інформацію можна за посиланням:  https://kyivobl.tax.gov.ua/byudjetni-rahunki/

Раніше повідомлялося, що за 10 місяців поточного року до Зведеного бюджету платники податків Київщини сплатили 23,2 млрд грн.

Також ми писали, що платники податків Київської області сплатили до місцевих бюджетів 11,9 млрд грн з початку року.

 

 

Платники податків мають право зареєструвати другий примірник акцизної накладної на розподіл пального

Головне управління ДПС у Київській області повідомляє, що з 28.10.2019 розпочато реєстрацію другого примірника акцизної накладної, складеної у порядку, передбаченому пунктом 23 Перехідних положень Податкового кодексу України (далі – ПКУ), за умови, що перший примірник такої акцизної накладної зареєстрований в ЄРАН, згідно з п.23 розділу 5 Перехідних положень ПКУ.

Законом України від 20 вересня 2019 р. № 129-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо детінізації розрахунків у сфері торгівлі  і послуг» Перехідні положення ПКУ доповнено п.28 такого змісту:

Платники податку мають право зареєструвати в Єдиному реєстрі акцизних накладних другий примірник акцизних накладних, складених у порядку, передбаченому пунктом 23 цього підрозділу, за умови, що перший примірник такої акцизної накладної зареєстрований в Єдиному реєстрі акцизних накладних згідно з пунктом 23 цього підрозділу.

У разі зазначення в акцизній накладній, складеній відповідно до пункту 23 цього підрозділу, перший примірник якої зареєстрований в Єдиному реєстрі акцизних накладних, а другий примірник не зареєстрований в Єдиному реєстрі акцизних накладних, помилкових реквізитів особи, що отримує пальне, або у визначених у підпунктах "з" та "и" пункту 231.1 статті 231 цього Кодексу реквізитах акцизного складу або акцизного складу пересувного, на який отримано пальне:

а) платник, який склав перший примірник акцизної накладної, складає другий примірник такої накладної, в якому зазначає правильні реквізити особи, що отримує пальне, або акцизного складу/акцизного складу пересувного, на який отримано пальне, та в день складання направляє такий примірник особі, що отримує пальне;

б) особа, що отримує пальне, реєструє другий примірник акцизної накладної в Єдиному реєстрі акцизних накладних не пізніше трьох календарних днів, після дня отримання другого примірника акцизної накладної.

 

Подання уточнюючого податкового розрахунку форми 1ДФ

Головне управління ДПС у Київській області інформує, що наказом Міністерства фінансів України від 13.01.2015 №4 затверджено форму Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку і сум утриманого з них податку (форма № 1ДФ) та Порядок заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку (далі – Порядок №4).

Платник податків, який у майбутніх податкових періодах, з урахуванням строку давності, визначеного ст.102 ПКУ, самостійно виявляє помилки, що містяться у раніше поданій ним податковій декларації, він зобов’язаний надіслати уточнюючий розрахунок до такої податкової декларації за формою чинного на час подання уточнюючого розрахунку (п. 50.1 ст. 50 ПКУ).

Порядком №4 визначено, що Уточнюючий податковий розрахунок може подаватися за звітний період таза попередні періоди у разі необхідності проведення коригувань податкового розрахунку після закінчення строку його подання.

Звертаємо увагу, що порядок заповнення звітного нового та уточнюючого податкових розрахунків є однаковим. Звітний новий та уточнюючий податкові розрахунки подаються на підставі інформації з попередньо поданого податкового розрахунку і містять інформацію лише за рядками й реквізитами, які уточнюються. Для заповнення також використовується інформація з повідомлень про виявлені помилки, які відправляються контролюючими органами до податкового агента (п. 4.4 Порядку №4).

У разі подання уточнюючого податкового розрахунку у клітинці «Уточнюючий» проставляється відмітка (п. 3.1 Порядку №4).

Коригування показників розділу I:

Для виключення одного помилкового рядка з попередньо введеної інформації потрібно повторити всі графи такого рядка і у графі 9 указати «1» – на виключення рядка.

Для введення нового або пропущеного рядка потрібно повністю заповнити всі його графи і у графі 9 указати «0» – на введення рядка.

Для заміни одного помилкового рядка іншим потрібно виключити помилкову інформацію відповідно до абзацу другого цього пункту та ввести правильну інформацію відповідно до абз.3 п. 4.4 Порядку №4, тобто повністю заповнити два рядки, один з яких виключає попередньо внесену інформацію, а другий вносить правильну інформацію. У такому разі в першому рядку в графі 9 указується «1» – рядок на виключення, а в другому – «0» – рядок на введення.

Коригування показників розділу II:

підрозділ «Оподаткування процентів»:

Для виключення помилкового рядка з попередньо введеної інформації у рядку «Оподаткування процентів - виключення**» потрібно повторити всі графи помилкового рядка, а в рядку «Оподаткування процентів» відобразити правильну інформацію.

підрозділ «Оподаткування виграшів (призів) у лотерею»:

Для виключення помилкового рядка з попередньо введеної інформації у рядку «Оподаткування виграшів (призів) у лотерею – виключення***» потрібно повторити всі графи помилкового рядка, а в рядку «Оподаткування виграшів (призів) у лотерею» відобразити правильну інформацію.

підрозділ «Військовий збір»:

Для виключення помилкового рядка з попередньо введеної інформації у рядку «Військовий збір - виключення****» потрібно повторити всі графи помилкового рядка, а в рядку «Військовий збір» відобразити правильну інформацію.

Нагадуємо, що відповідно до п.п. «б» п. 176.2 ст. 176 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) особи, які відповідно до ПКУ мають статус податкових агентів, зобов’язані подавати у строки, встановлені ПКУ для податкового кварталу, податковий розрахунок суми доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, а також суми утриманого з них податку до контролюючого органу  за місцем свого розташування. Такий розрахунок подається лише у разі нарахування сум зазначених доходів платнику податку податковим агентом протягом звітного періоду. Запровадження інших форм звітності з зазначених питань не допускається.

 

 

 

Щодо розширення сфери застосування РРО

Головне управління ДПС у Київській області звертає увагу платників податків, що у зв’язку зі змінами, внесеними  законами «Про внесення змін до Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» щодо детінізації розрахунків в сфері торгівлі і послуг» та «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо детінізації розрахунків в сфері торгівлі і послуг» (закони  № 128-IX та № 129-IX від 20.09.2019), розширюється сфера застосування реєстраторів розрахункових операцій. Так,

з 01.10.2020 застосування РРО стане обов’язковим у тому числі для:

фізичних осіб-підприємців – платників єдиного податку другої, третьої та четвертої груп, які здійснюють:

- реалізацію товарів (надання послуг) через мережу інтернет;

- реалізацію ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння;

- роздрібну торгівлю уживаними товарами в магазинах;

- діяльність ресторанів, кафе, ресторанів швидкого обслуговування, якщо така діяльність є іншою, ніж визначена у п.11 ст.9 Закону про РРО;

- діяльність туристичних агентств, туристичних операторів;

- діяльність готелів і подібних засобів тимчасового розміщення;

- реалізацію текстилю (окрім реалізації за готівкові кошти на ринках);

- реалізацію деталей та приладдя для автотранспортних засобів відповідно до переліку, що затверджується КМУ.

З 01 січня 2021 року застосування РРО стане обов’язковим

для всіх фізичних осіб-підприємців – платників єдиного податку, крім І групи.

Звертаємо увагу, що  з 01 січня 2021 року граничний обсяг доходу для ФОП – платників єдиного податку ІІ групи збільшується з 1,5 млн. грн. до 2,5 млн. грн. ВАЖЛИВО!

ФОП  матимуть можливість використовувати на вибір електронний додаток для реєстрації чеків чи касовий апарат.

Програма електронного додатку для реєстрації чеків буде у смарфоні, завантажити її з вебпорталу податкової можна буде абсолютно безкоштовно.

Підприємцю не треба буде витрачатися на касові апарати та їх обслуговування.

Використовувати програмні РРО можна буде через півроку після вступу Закону №128-ІХ в дію (з 19.04.2020 року)

Нововведення мають на меті захистити права споживачів та сумлінних представників бізнесу, вивести із тіні цілі сектори економіки, що в свою чергу створить передумови для пришвидшення економічного зростання.

Звертаємо увагу, що на офіційному вебпорталі ДПС створено новий банер «Новітні РРО», в якому розміщена актуальна інформація щодо новацій у сфері застосування РРО, відповіді на питання, які найбільш цікавлять бізнес та громадськість, нормативно-правові акти, посилання на програмний інтерфейс (АРІ) через який здійснюється взаємодія програмного забезпечення новітніх моделей з інформаційною системою ДПС, тощо.

ГУ ДПС у Київській області

У селищній раді відбулася зустріч з спортсменкою Національної збірної команди України, майстром спорту України міжнародного класу з легкої атлетики Дарією Михайловою.
Під час зустрічі, в якій взяли участь представники комунального закладу Київської обласної ради "Київський обласний центр олімпійської підготовки", зокрема в.о. керівника центру Василь Наумчук, обговорювалися перспективи спільних спортивних заходів у Гостомелі. Заступник селищного голови Дмитро Абрамчук і радник селищного голови ознайомили гостей з спортивними закладами селища, розповіли про спортивні досягнення.
Нагадаємо, присутня на зустрічі спортсменка Дар’я Михайлова 6 жовтня в Білій Церкві пробігла марафонську дистанцію ( 42 кілометри, 195 метрів) з результатом 2:28, 15  виконавши олімпійський норматив.  Влітку 2020 року вона представлятиме Київську область в складі Національної команди України на ХХХII літніх Олімпійських іграх в Токіо.

Про скликання п’ятдесят сьомої сесії сьомого скликання

Гостомельської селищної ради

 Керуючись частиною шостою статті  46, пунктом другим частини третьої статті 50 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»,

  Скликати п’ятдесят сьому сесію сьомого скликання Гостомельської селищної ради на 21 листопада 2019 року о 10:00 годині в актовій залі ЦТДЮ (селище Гостомель, вул. Свято-Покровська, 220).

  1. Підготувати проект порядку денного та довести його до відома депутатів Гостомельської селищної ради.
  2. Контроль за виконанням даного розпорядження залишаю за собою.

 

 

 

 

 

Секретар ради                                                          О.В. Кислиця

                                                  

 

 

 

Новини